Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Lieshorses schreef:Why in f*cking godsake zou ik met de overvolle bus gaan, waar je opgekropt op elkaar staat of soms niet eens meer in mee kan als ik een scooter heb?Terwijl iedereen van alles uit geeft, zelf lekker op een houtje bijten? Want zo'n gevoel krijg ik altijd. En ik koop al zelden een make-upje of kledingstuk.
Lieshorses schreef:Why in f*cking godsake zou ik met de overvolle bus gaan, waar je opgekropt op elkaar staat of soms niet eens meer in mee kan als ik een scooter heb?Terwijl iedereen van alles uit geeft, zelf lekker op een houtje bijten? Want zo'n gevoel krijg ik altijd. En ik koop al zelden een make-upje of kledingstuk.
Maargoed.. dat even terzijde
Boze houding heb je, zelf leraar of leerplichtambtenaar misschien?
Ik zoek zeker geen smoesjes want spijbelen is fout, dat wist ik natuurlijk allang. Ik wou alleen maar zeggen dat ik het lastig vind om school en werk te combineren, en daarom gewoon zoiets had van ik sla een middagje school over want ik heb ook mijn geld nodig. Was dit het slimste idee? Nee Ik heb dan 2 baantjes die s'avonds eigenlijk ook niet uitgevoerd kunnen worden dus dat is gewoon ook niet fijn. Ik zou opzich wel een ander baantje willen zoeken dat wel s'avonds kan, alleen ik krijg hier gewoon ontzettend goed betaald dus of dat slim is.. Ik weet het niet, maar dat werk even terzijde
Daarnaast, heb ik al gezocht naar een andere opleiding een halfjaar terug. Ik had op dat moment niks gevonden waarvan ik echt dacht; dat is m, daar heb ik motivatie voor. En moest daarnaast stage zoeken voor mijn huidige opleiding dus ik zat eigenlijk in een soort spagaat want je richten op 2 verschillende opleidingen is onmogelijk. Ik krijg trouwens geen zakgeld/ andere inkomsten
Ja Steeph, ik heb het zelf gedaan. Heb nooit gezegd dat andere het hebben gedaan, het enige wat ik zeg en wat mijn ouders ook vinden is dat mijn school ontzettend niet-betrokken is, overal te laat mee aan komt en gewoon totaal geen interesse in haar leerlingen heeft.
Steeph schreef:Volgensmij moet jij gewoon even een gruwelijke schop onder je kont hebben.
Wake up, je gaat niet spijbelt om te kunnen werken, omdat je blijkbaar dat ene extra topje belangrijker vind dan je opleiding?!
Zoals je zelf al aangeeft, je resultaten waren met ups en downs, dan had je toch dan ook al kunnen zien dat als je wél op school bent je punten dan beter zijn als wanneer je er niet bent?
Serieus. Make up, benzine en een extra topje gaat voor school. Manmanman. Waarvoor heb je uberhaupt benzine nodig? Je hebt een studenten OV. Make up is een keuze, net als dat ene extra topje. Je zoekt smoesjes om je eigen gespijbel te rechtvaardigen. Ik zal je even met twee pootjes om de aarde zetten, want die zijn er NIET. Waarom? Omdat je leerplichtig bent.
Je bent potverdorie 16 en vind geld voor jouw keuzes blijkbaar belangrijker dan je opleiding. Dit zag je zelf ook al van mijlen ver aankomen. Je vind je opleiding niet leuk, waarom ben je dan niet aan het begin van je jaar dan al gaan zoeken?
Wanneer moet je dan geld verdienen? Gewoon, in de avonduren of weekenden, net zoals elke andere scholier die dagen maakt van 9 tot 4-5- soms 6.
Word wakker TS. Je blijft zitten en je hebt het zelf gedaan.
Das nog eens n argument..
Met mijn baan, mijn budget en mijn vervoersmiddelen?
Lieshorses schreef:Maar Steeph, wat zou jij nu doen in mijn situatie?Met mijn baan, mijn budget en mijn vervoersmiddelen?
. Maar ik kreeg aan de andere kant wel veel terugbetaalt door mijn ouders.
dus lekker genieten van school zo lang het nog kan. Zoek een flexibeler baantje! In het weekend bijvoorbeeld of zoals al gezegd tijdens de vakantie(s). 
Chiave schreef:"Ik moet op vakantie van de zomer."
Is dat met vriendinnen of met je ouders? Want als je met vriendinnen gaat, zou ik gewoon prioriteiten stellen en niet gaan. Dat is helemaal niet zo gek. Ik ga al 6 jaar niet op vakantie. Meer omdat het me geen barst interesseert, maar niet op vakantie gaan is geen zonde hoor.
Kun je in de avonduren achter de kassa of vakkenvullen? Toen ik zo oud was als jij schoof ik minimaal 320 euro per maand, met heel hard werken. Weet niet waar je ongeveer woont, maar er zijn regio's waar je dit maandbedrag verdient met een paar zaterdagen doorwerken.
Daarnaast... Aanpakken! Ga door! Afspraak inplannen met een studieloopbaancoordinator of decaan. Je weet niet wat je wilt, dus daar moet je achter zien te komen. Ik weet trouwens niet of je toegelaten wordt op de vavo. Dat was altijd vanaf 17/18 jaar. Je kunt het best terug de schoolbanken in op het middelbaar onderwijs en daar je havo halen. Dat lijkt me ook gezonder.
En over die bus... Als je geld wilt besparen en jij gratis met het OV kunt, lijkt het me eigenlijk gewoon "dom" om niet te gaan. Dus of je gaat met die "f*cking bus", of je zou iets minder kunnen piepen erover.
Lieshorses schreef:Ik heb een zip, daar gaat 11 euro in aan een volle tank.
Ik moet op vakantie deze zomer en moet daar ook geld voor sparen, serieus, wat was jullie week budget op je 16e? Ik dacht dat ik met mijn 15 tot 20 euro niet veel opmaaktte
Wat betreft je ouders, daar kan ik niets van zeggen. Ik moet oordelen op een eenzijdig verhaal, je ouders zullen vast een andere kant hebben. Dus kop op! Schouders eronder en kijk naar je toekomst in plaats van het nu. Succes meid!
)