Wat zijn mijn rechten als werknemer???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Wat zijn mijn rechten als werknemer???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:13

Precies, en dat maakt het een heel ander verhaal :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 13:41

Ik zou zeggen tegen mijn baas als deze zo reageerde: sinds wanneer ben je arts?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 21:23

Ik heb zojuist DAS ingeschakeld. Schrijf morgen de brief naar de UWV Jurist wel.

Vamdaag zei iemand; je werd toch geopeerde vandaag? Dus iemand anders zei; Nee dat is volgende week donderdag...

Maar ben dus helemaal niet vant rooster afgehaald, want sta er nog gewoon op...

Iedereen vins dat ik de operatie door moet laten gaan.....

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:48

Ook gewoon zeker doen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 09:26

Merk ook dat de zin er steeds minder is met werk, + dat m'n contract toch afloopt? En niet verlengd gaat worden . Tenminste dat denk ik..

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 20:47

We hebben de advocaat ook nog gebeld en die zegt ook, dat hun niks kunnen makem, en schriftelijk hadden moeten aangeven als ze het er niet mee eens zijn...

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:18

Vanaf nu alleen maar communicatie via de mail hier over. Laat je niet in een gesprek verleiden door je werkgever om dingen toe te zeggen.
En begint hij er weer over? Zegt je gewoon heel vriendelijk zou U dit via de mail aan mij kunnen melden . U ziet mijn antwoord dan tegemoet

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-17 21:35

Wij hebben geen mailadres van ze.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 21:41

Edit.. verkeerde topic

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 22:50

Geen mailadres van je baas? Hoe verloopt dan andere communicatie ?
Zou om een adres vragen en voor jezelf Eem adres aanmaken waarmee je met hem communiceert

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 00:10

Als wij vrij willen vragen oid moeten we het 2 weken van te voren op een A4tje inleveren.

dmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 01:40

Buiten het feit of het onder ziekte valt of niet, heb je een nul-uren contract en op tijd vrij gevraagd. dan zijn ze, mits ze geen heeeeele goede reden hebben, verplicht jou ook vrij te geven. Je werkt op oproepbasis dus je bent niet verplicht uren te werken als je op tijd hebt ingediend wanneer je niet kan. Gewoon je operatie doen! Of er nou een officiele waarschuwing voor werkweigering komt of niet, jij staat in je recht en zal juridisch dan ook gelijk krijgen.sterkte met de zaak en de operatie!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 14:44

Ben vrij vandaaag, krijg ik ineens een mail in m'n mailbox, met een afwijzing van een verlofaanvraag.

Prima, heb ik voor donderdag een mailadres, aangezien hij smiddags niet op het werk is.
Hij zal het er nog niet mee eens zijn, maar toch....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:57

Jemig wat een eikel van een baas, lekker meelevend zeg.
Gewoon ziekmelden, je wordt geopereerd dus je kunt niet werken. Ook de tijd nemen om te herstellen en je niet laten opjutten door een baas die blijkbaar zn zaakjes niet zo goed op orde heeft.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 15:05

Bijzondere manier van met je personeel omgaan, heeft je baas nog een hogere baas? Dan zou ik daar als eerste even aankloppen.
Verder vind ik het verontrustend dat er zo weinig mensen op de hoogte zijn van hun rechten en plichten, pas als er iets gebeurd moet er van alles uitgezocht worden.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 01:50

Wat bizar zeg. Sterkte alvast met je operatie. Heb je nog wat vernomen van hem? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit verder afloopt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 03:45

Wat een bizarre manier van omgaan met zijn personeel heeft jouw baas, zeg!
Ik weet niet of ik wel bij zo'n persoon zou willen werken.
Hoe staat het er nu voor, TS? en met de onderlinge werksfeer?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 20:35

Man man..... Ze denken nog dat ik aan Alzheimer lijd ook zeg... Ze vroegen dit serieus vandaag...

Iniedergeval;
Ik laat nu sowieso het gewoon doorgaan morgen. "Stikken" zze morgen maar lekker in.
Ik was namelijk echt in staat om vanochtend ontslag te nemen, maarja moet ik natuurlijk niet doen....

Ik werd toen ik klaar was met werken naar kantoor geroepen, op vandaag na hebben ze de afgelopen dagen niets meer gezegd eigenlijk. Vandaag wilde ik er nog naar toe gaan, voor een gesprek. Maar ik ben altijd zo iemand die denkt; eerst mijn werk af, en daarna ga ik wel.
Ze hadden het via Facebook moeten vernemen dat de operatie gewoon doorgaat, en waarom ik het niet gewoon gemeld heb. Dat ik alles zonder overleg heb gedaan. Dat alles verdraaid was, en dat de collega het aan de telefoon nooit gezegd had, waarom ik dingen zeg op het moment als er een collega niet is... Tja, eej, dan bel je op vragen of ze komt.... :+
Maarja, vriendin van de baas, zat er bij, en die heeft vanaf dag 1 al de pik op me. Dusja, die gaat met iedereen ermee op in natuurlijk... :')

Achteraf had ik het gesprek op moeten nemen.

In mijn ogen, heb ik vanaf dag 1 alles in overleg gedaan, maar hee.... 1 man tegen 3 andere, wordt lastig... :=

Overigens heb ik wel zwart op wit mail staan van de DAS Rechtsbijstand.
Dat hij alleen recht heeft om een bedrijfsarts in te schakelen. En waarschijnlijk is hun probleem, dat ONDANKS een 0-uren contract, ze mij gewoon moeten uit betalen, gemiddelde van de afgelopen (13) weken.

En er kunnen dan wel grote consequenties volgen, maar wat heb ik te verliezen? In feite gewoonweg niks... :+

Onderlinge werksfeer, tja, niet beter op geworden. Maargoed, dat was al voor dit gedoe!

Vanmiddag nog wel even contact met het ziekenhuis opgenomen, en uiteraard het gesprek opgenomen.
Hun zeggen ook, als er geen indicatie voor is, dan opereren we niet zomaar, dus het is wel echt noodzakelijk,

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 20:49

Waarom zet je zulke dingen dan op fb als dit speelt.

Het is balen natuurlijk en je moet die operatie gewoon door laten gaan.

Succes morgen

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 21:08

Mando schreef:
Waarom zet je zulke dingen dan op fb als dit speelt.

Het is balen natuurlijk en je moet die operatie gewoon door laten gaan.

Succes morgen

Er staat niks op Fb, enkel dit;

"Yeah, 1 vd kleine opbouwende ritjes is weer een feit! ;) .... Helaas een vd laatste deze week... :(", dit kan overigens over van alles gaan..... :+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 21:47

Vandaag dus via telefoon en mail ziekgemeld. Vriendin vd baas wilt dat ik morgrn gewoon opt werk ben. :')

Links typen gaat niet echt, aangezien ik rechts ben haha. Sorryvoor de typfouten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:06

Hoe is het gegaan ?
Veel beterschap en goed dat je dit zo aanpakt. Moeilijk en frustrerend hoor dit soort gedoe erbij als je een ingreep ( die je ook niet voor je lol doet ) moet ondergaan.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:35

Stamper schreef:
Vandaag dus via telefoon en mail ziekgemeld. Vriendin vd baas wilt dat ik morgrn gewoon opt werk ben. :')

Links typen gaat niet echt, aangezien ik rechts ben haha. Sorryvoor de typfouten..

Als ze morgen bellen of mailen waar je bent? Gewoon zeggen regel maar afspraak met arbo arts.
Die kan bepalen of je kan werken je baas niet.
Zou trouwens wel zorgen dat je op huis adres bent en niet weg gaan. Zomaar kans daf je baas zelf regelt dat arbo voor spoed controle langs komt. Je bent verplicht thuis te zijn of je moet medische afspraak hebben

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 22:41

Wat vervelend dat het op deze manier moet gaan en dat ze tot op het laatste moment moeilijk doen. Alsof jij voor je lol zo'n ingreep gaat laten doen.. Ik zou het advies van genja opvolgen, dat lijkt mij het beste.

Sterkte met je herstel. :(:)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 05:06

Waarom ben je verplicht thuis te zijn? Als op je attest staat "mag woning verlaten" dan moet je toch helemaal niet thuis zijn???