Bijna...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AmyII

Re: Bijna op mijn einde...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:18

Dat klopt helemaal Friendly, en de meeste werkgevers zullen ook zo zijn.
Alleen mijn ervaring is dat er in beroepsgroepen als de transport ALTIJD de grenzen van de rekbaarheid van de medewerkers wordt opgezocht. Is niet netjes, het hoort ook niet zo, maar zolang de TS haar mond houdt en uit eigen beweging elke avond/ nacht weer op komt draven op het werk, zal er niks veranderen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:21

AmyII schreef:
Dat klopt helemaal Friendly, en de meeste werkgevers zullen ook zo zijn.
Alleen mijn ervaring is dat er in beroepsgroepen als de transport ALTIJD de grenzen van de rekbaarheid van de medewerkers wordt opgezocht. Is niet netjes, het hoort ook niet zo, maar zolang de TS haar mond houdt en uit eigen beweging elke avond/ nacht weer op komt draven op het werk, zal er niks veranderen.

Dat is inderdaad zo, de transportsector kan veel van een mens vragen. Maar... we gaan er nu vanuit dat de baas de slechterik is en niks opmerkt. Misschien geeft TS wel totaal andere signalen aan haar baas? Ze postte in een ander topic een paar dagen geleden het volgende:
Ik ben verantwoordelijke van de transportafdeling van een bedrijf en heb dus 25 vrachtwagenchauffeurs (en bijhorende vrachtwagens) onder mijn bewind.
Ook ik heb voorheen in de Boekhouding gewerkt en vond me daar betekenisloos, echter, nu met deze chauffeurs die op mij rekenen en mij "nodig" hebben plus de klanten die mij ook als aanspreekpunt hebben, zit ik precies met de juiste verantwoordelijkheid naar mijn zin.

Als TS het niet aangeeft, hoe met de baas het dan snappen en er naar handelen? Oké, het lijkt mij ook sterk dat een werkgever niet merkt dat iemand zo lang achter elkaar werkt, maar ik denk toch dat dit weer een verhaal met twee kanten is.

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:38

Is er in België niet een arbeidstijdenwet waar je je aan moet houden? Die kan je normaal gezien vinden op internet. En dan is het gewoon daarmee naar je baas gaan en je daar aan houden.

Ik weet wel dat het in België wat anders er aan toe gaat in het bedrijfsleven... de baas is nog echt de baas en meestal niet zoals in hier dat je de baas met de voornaam aan kan spreken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:40

Je reageert wel wat overtrokken... wat je kan verwachten als je oververmoeid bent.

Iedereen geeft advies maar daar reageer je niet op.

20 jaar geleden heb ik ook zo'n periode gehad.
Om 7 uur beginnen pas soms rond 23 klaar
Weekeinden werken
Dat heb ik 3 maanden vol gehouden.
Het laatste weekeind een charter vanaf een Belgische luchthaven.
Zaterdag erheen nacht doorwerken en zondag terug.

Op maandag ging mijn lampje uit.
Die is 4 maanden uit geweest en is in 12 maanden weer langzaam aan gegaan met vallen en opstaan.

Ik zit al jaren in de expeditie en logistiek dus ik weet hoe het eraan toe gaat.

onderschat het niet.
Niemand is onmisbaar.
Voor jou 10 andere en het draait toch wel door.

Dus doe en pasje terug.

Ik lees dat dit probleem al langer speelt.

Wat wil je horen.

Ahhh wat rot voor je... terwijl iedereen denkt dit doe je jezelf aan.

Je bent onmisbaar terwijl je baas denkt... zo kat in het bakkie

Wat goed van je... terwijl je lampje uitgaat.

Nu op de rem trappen
Gesprek met je baas aangaan
Werkt dit niet dan ziek melden
Want straks zit je een jaar thuis totaal van het pad af.

Neem van mij aan... dat wil je niet.

Denk er maar eens goed over na en anders en gesprek met een bedrijfsmaatschappelijk werkster die je handvaten geeft om hiermee om te gaan

Succes

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:43

Ts neem gewoon contact op met de vakbond als je er met je baas niet uit komt.Zolang werken mag gewoon weg niet.Ik denk dat de baas een beetje profiteert van je werklust en dat je dat nu zuur bekoopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:56

Little_Gift schreef:
Maar zij wel over mij dus?

Uhm jij doet jezelf dit aan toch? Jij bent toch zo gek om die diensten te werken?

Staat er directeur eigenaar op je voorhoofd? Zo nee: lekker laten, je uren werken en naar huis. Een ander doodrijden omdat jij oververmoeid van het werk achter je stuur kruipen is not done.

Enne, hier ook een huismoeder. Niks mis mee en is net zo hard werken als een betaalde baan.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:06

Ts. Even een misschien harde vraag.
Stel jij rijdt jezelf morgen te pletter. Zou je werkgever dan failliet gaan omdat jij er niet meer bent?
Als jouw antwoord hierop nee is.. dan kan hij ook bij leven wel dagje zonder je. Sta op je strepen.
In belgie is vast ook wel een arbeidstijdenwet. Hieraan heeft de werkgever zich te houden

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:08

tuurlijk is dat zo, maar zolang een werkgever alleen maar knikt en niets duidelijk maakt aan zijn baas, dan is het voor die baas enkel maar leuk dat het zo verder kan toch?

het is aan TS om actie te ondernemen,ze kan er nog 5 topics over openen,maar die veranderen niets aan de situatie.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:18

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 16:21

Gewoon zo doorgaan TS, schouders eronder, en doorgaan.
Spoiler:
Met de rest van het advies die ze hier krijgt doet ze toch niets.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:38

Serieus TS, dat is de enige reactie waar je op reageert en de rest negeer je?
Ik krijg ineens een heel ander beeld bij de persoon achter dit verhaal :evaw: :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:09

Weet je ts: zoals jij praten en denken veel mensen die hun "status" uit hun werk moeten halen.

Dat zijn de mensen die bij de eerste de beste verplichte vakantie van gezin (want zien hun kinderen bij wijze van spreken niet opgroeien doordat zij denken onmisbaar te zijn) een hartaanval krijgen of gewoon dood neervallen.
Degenen die als ze het tot pensioen of failliet gaan redden, totaal de weg kwijt raken en gekke dingen gaan doen of zoals in mijn familie, vluchten naar buitenland omdat ze denken daar nog wel status te hebben en gewoon hun hele gezin compleet verstoten.
En dus denigrerend doen op de in hun ogen "mindere" banen.

Maar dat zijn dus ook juist de personen die dus eigenlijk niet geschikt zijn voor het werk wat ze doen, anders ga je er lichamelijk en of geestelijk niet aan onderdoor tenslotte.

Misschien is het niet onverstandig om nu eerst eens hand in eigen boezem te steken en eens wat meer aan zelfreflectie en vooral wat meer zelfinzicht krijgen, voordat idd het onvermijdelijke gebeurt en je in de ziektewet beland en je er achter komt dat jij er net zo makkelijk uitligt als je voormalige collega, want vergis je niet: niemand echt helemaal niemand is onmisbaar...

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:20

Vraag loopbaanbegeleiding aan en laat jezelf een gezonde visie op werk en jezelf krijgen .....

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:49

Sorry TS, maar dit is toch echt je eigen keuze. Je weet de regels heus heel goed, maar hebt al meerdere malen bewezen te blijven werken. Of het is om interessant/'de held' te zijn, of een of ander bizar plichtgevoel weet ik niet, maar het is wel dom.
Vergeet niet dat als jij nu een ongeluk maakt, het jou schuld is, en van niemand anders. Wil je dat op je geweten hebben?

Little_Gift schreef:
chevax schreef:
Die uitbuiting mis ik, hoor. TS werkt geen 24/24, maar heeft afwijkende werktijden. Misschien past het werk niet bij je, dat kan. Als planner moet je wel erg stressbestendig zijn. En als je baas op vakantie gaat, mag hij dat gewoon hoor, hij zal echt als eigenaar en werkgever genoeg zorgen en druk ervaren.

Excuseer??? Ik werk elk weekend, werk elke feestdag en werk onafgebroken elke dag sinds 10 mei dus neen ik heb geen weekend ertussen plus geen rustdagen!
Ik werk dus wel zeker ondertussen al 19 nachten non stop na elkaar zonder weekend, zonder pauze en dat shiften van 9u lang.
En tuurlijk mag baas met vakantie maar toch niet middenin een crisissituatie?!

Denk dat jij niet kan lezen!

Werk jij trouwens wel? Of ben jij huisvrouwtje???

Dat doe je echt helemaal zelf. Dit soort antwoorden kon je verwachten, dus die vuile uithaal is nergens voor nodig. Eigen verantwoordelijkheid, je baas heeft je niet vastgebonden aan je stoel waardoor je niet weg kunt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:13

Nou, jongens, waar maak je je druk om? Dan wordt het volgende topic: op mijn einde. Misschien gaat TS zich dan wél achter de oren krabben?

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:13

Geloof dat menig huisvrouwtje / huismoeder meer verantwoordelijkheidsgevoel heeft voor wat ze doet en voor haar eigen gezondheid. Want als je zelf niet in orde bent, kun je niet goed voor anderen zorgen....probeer je te helpen en krijg je even een nare sneer, bedankt TS, maar niet heus....

FatCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:42

Mss moeten we gewoon niet meer reageren?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 20:47

Alle ballen op...

Ben ik de enige die de reactie wel snapt? Ik bedoel, je loopt op je tandvlees; dan is het niet raar dat je snauwend overkomt. Al dan niet terecht..

Tussen de aanvallen door van anderen zitten best tips.

Succes!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:12

Ts,

Je geeft An bijna een ongeluk gehad te hebben. Stoppen dus.

Gewoon werkdn wat mag volgens de arbeidstijden wet en thats it.

Je kan hier ook pittig reageren, dat oet je tegen je baas doen. Eisen dat je rust krijgt en een collega ter ondersteuning

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:29

eenitraM schreef:
Alle ballen op...

Ben ik de enige die de reactie wel snapt? Ik bedoel, je loopt op je tandvlees; dan is het niet raar dat je snauwend overkomt. Al dan niet terecht..

Succes!

Ik snap best dat je anders reageert als je zo ontzettend moe bent, maar dan hoef je nog niet neerbuigend te doen naar anderen......die je proberen te helpen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:39

emil01 schreef:
eenitraM schreef:
Alle ballen op...

Succes!

Ik snap best dat je anders reageert als je zo ontzettend moe bent, maar dan hoef je nog niet neerbuigend te doen naar anderen......die je proberen te helpen.

Tja... Op een van m'n coachingscursussen leerde ik dat het gedrag wat iemand vertoond voor diegene op dat moment de beste keuze is.
TS kan dus nu niet anders dan zo reageren... Waarschijnlijk omdat ze in uiterste stress is oid. Het elastiek staat al zo strak mogelijk gespannen.

En dat is eigenlijk alleen maar heel erg triest :\

Maar ik denk dat TS diep van binnen heus wel weet wat ze moet doen :j

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 21:50

verootjoo schreef:
emil01 schreef:

Tja... Op een van m'n coachingscursussen leerde ik dat het gedrag wat iemand vertoond voor diegene op dat moment de beste keuze is.
TS kan dus nu niet anders dan zo reageren... Waarschijnlijk omdat ze in uiterste stress is oid. Het elastiek staat al zo strak mogelijk gespannen.

En dat is eigenlijk alleen maar heel erg triest :\

Maar ik denk dat TS diep van binnen heus wel weet wat ze moet doen :j

Kijk, en dit is de spijker op de kop. Goed verwoord.

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 02:15

Hi TS. Je eerdere reactie hier was enorm overtrokken, maar ik hoop dat dat een opvlieger was en dat je zelf ook wel in ziet dat dat echt niet kan.

Want eerlijk? Voor zover wij weten, werk je 8,5u per dag, normale lengte. Je hebt tijd om 8u te slapen EN nog zo'n 7 uur voor jezelf in te vullen. Ja, je hebt nachtdiensten, maar wel elke keer dezelfde (geen wisselende, dan weer dag, dan weer nacht). Dus ZO gek is de reactie van Chevax niet.

Nou zeg ik niet dat je je aanstelt, want daar geloof ik uberhaupt niet in. Je trekt dit niet langer, punt. Dus is het tijd om actie te ondernemen. Helaas kan je dat alleen zelf doen, met de tips die in dit topic staan. Dat zijn er veel, en allemaal even nuttig. Doe er wat mee! Alsjeblieft, voordat het echt mis gaat, en dat kan sneller zijn dan je denkt.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-17 05:06

Ik heb ook nog 2 paarden die vollédig in eigen beheer staan en die ik dus 2x per dag moet gaan verzorgen, domein van 1 ha waar ik de mest dagelijks wil opruimen, 2 stallen die ik dagelijks wil kuisen, voorraad hooi die maandelijks moet aangevuld worden, voorraad vlas enz...

Plus nog 3 honden die ook hun dagelijkse verzorging, wandelingen en aandacht nodig hebben.

En hier bovenop ook nog mijn huishouden.

Dus neen, zoveel uren resten mij niet meer in een dag... bovendien moet ik ook van thuis uit ten alle tijde beschikbaar zijn voor het werk en word ik continu gebeld bij het minste kleine futiliteitje en moet ik continu mijn mail op mijn gsm beantwoorden de ganse dag door tot ik 's nachts weer op het werk kom.

Morgen is de baas terug... ik heb heus wel al aangegeven dat dit zo niet kan... en eerlijk? Hij zou dat zelf ook mogen weten! Je laat niemand zomaar 19 nachten na elkaar werken zonder uitzicht op een eind eraan want nu staat de teller op 19 maar tot er niemand anders is, verwachten ze dat ik dat nog steeds gewoon verder doe... en als er al iemand anders aankomt, dan moet die eerst ook nog opgeleid worden.

Morgen stap ik er nogmaals op af.

Oh ja en ik geef al 2 maanden op voorhand aan dat hij moet beginnen zoeken naar een nieuwe assistent, ik zag dit al 2 maanden aankomen maar de baas vond "dat het allemaal wel zou loslopen"...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-17 05:43

Er zijn zat mensen met een fulltime baan die ook paarden in eigen beheer hebben, een huishouden en honden. En soms zelfs ook nog kinderen. Ja je gelooft het niet!
Zoals eerder genoemd werk je gewone werktijden, alleen nu op een wat raar tijdstip.
Tja en 19 dagen achter elkaar, dat zijn 2 weekenden erbij? Kan blijkbaar voorkomen bij jouw baan als de baas weg is en dat zag je zelf vast ook wel aankomen. Dan had je van tevoren moeten aankaarten dat je dat niet wilde als hij weg is.

Je noemt zelf dat je het fijn vindt dat je veel verantwoordelijkheid hebt. Nu hèb je veel verantwoordelijkheid en ga je hier lopen janken in plaats van naar je baas te gaan en duidelijke grenzen aan te geven. Want als je dat al na je vorige topic had gedaan, had je dit topic niet hoeven maken.