examenstress

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:18

xPabloBokt schreef:
Ja.. bij mij staat dus etenswaren mee zonder verpakking. Moet ik nou écht al mijn Fruitella al uit het papiertje gaan halen of hoe moet ik dat interpreteren? :')

:')

Wij hebben eigenlijk nog niet echt iets gehoord over etensverpakkingen of etuis. Zijn ze altijd lekker laat mee bij onze school :Y)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:19

Bij ons was/is het etenswaren die niet kraken of niet in een krakende verpakking zitten, ik denk dat je als je de fruitella uit de grote rol haalt en ze allen per stuk verpakt laat dat gwn oke is, dat maakt toch geen lawaai/kraak geluid?

Ik neem nu zo'n snelle jelle kruidkoek ding mee, en dan uit de plastic verpakking in een broodtrommeltje denk ik haha

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:25

Morgen begin ik ook met mijn eerste examen, Nederlands vwo }>
Kijk óntzéttend tegen geschiedenis op, maar ik mag theoretisch een 3 halen en dat haalt toch wel de last van mijn schouders af.. al ga ik natuurlijk voor het hoogst haalbare! :j

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:31

Op Nederlands moet ik een 4,6 halen en op Geschiedenis een 4,8. Dat gaat hopelijk wel lukken. :)

StonedRomy

Re: examenstress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:33

Ik hoop morgen voor Nederlands een 7 te halen, maar weet niet hoe realistisch dat is zonder geleerd te hebben :')

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:37

StonedRomy schreef:
Ik hoop morgen voor Nederlands een 7 te halen, maar weet niet hoe realistisch dat is zonder geleerd te hebben :')

Moet je ook het gewone nederlands examen maken?
Opzich kan je niet echt leren voor nederlands toch? Gwn wat oefenen en weten hoe je argumentatie doet etc. Nou vind ik het persoonlijk niet moeilijk dus miss dat andere er wel echt voor leren?

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:40

Ja en ook nog een mondeling in de zomer. Ze houden me wel bezig.

Twijfel nog altijd of ik het examen na ga kijken of niet... Vorig jaar 3 punten verschil tussen wat ik dacht en wat ik had...

Tja, ik heb nog nooit echt moeite gedaan voor teksten. Was altijd een 9.5 minimaal, maar misschien dat ik dadelijk een paar examen opdrachten maak.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 17:49

StonedRomy schreef:
Ja en ook nog een mondeling in de zomer. Ze houden me wel bezig.

Twijfel nog altijd of ik het examen na ga kijken of niet... Vorig jaar 3 punten verschil tussen wat ik dacht en wat ik had...

Tja, ik heb nog nooit echt moeite gedaan voor teksten. Was altijd een 9.5 minimaal, maar misschien dat ik dadelijk een paar examen opdrachten maak.

Oh jeetje lekker dan!

Ja ik dus sws niet, scheelde bij mij toen ruim 3 hele punten op het cijfer dus niet qua totaal aantal punten maar had een 6.7/6.9 en dacht 3-en na get nakijken lol

Ah ja dat heb ik ook, maar dan een 8, 9.5 is wel echy super joh! Dat moet goed komen :j

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:40

Ik ben dus onwijs zenuwachtig en daardoor word ik ook misselijk tijdens de toetsen. Dus hoop dat het goed gaat vrijdag.

Nog 1 vraagje haha :

Is er ook een max aantal onvoldoendes dat je mag halen?. Ik sta overal een voldoende op maar als ik op 3 een onvoldoende haal en op die 3 daarna nog steeds een voldoende ga ik dan nog slagen of ?

Sorry voor de vragen , school legt ons niks uit haha

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:48

roosjenat schreef:
Nog 1 vraagje haha :

Is er ook een max aantal onvoldoendes dat je mag halen?. Ik sta overal een voldoende op maar als ik op 3 een onvoldoende haal en op die 3 daarna nog steeds een voldoende ga ik dan nog slagen of ?

http://www.laks.nl/vragen/eindexamens/w ... avo-of-vwo

Ik weet niet of je havo of vwo doet maar dit is de regeling voor vwo:

Citaat:
Je bent dit jaar geslaagd als:
1) Je de rekentoets hebt gemaakt. Het cijfer dat je daarvoor haalt is minimaal een 4.5. Op je eindlijst is wordt dit afgerond tot een 5.
2) Het gemiddelde van al je centraal examencijfers 5,5 of hoger is (tel al je centraal examencijfers bij elkaar op en deel dit door het aantal centrale examens die je hebt gedaan). Met een gemiddelde van 5,4999 of lager ben je gezakt. Let op: de rekentoets telt niet mee voor het gemiddelde voor je centraal examens.
3) De vakken ckv en lichamelijke opvoeding ‘voldoende’ of ‘goed’ zijn.
4) Bij je eindcijfers in het rijtje Nederlands, Engels, wiskunde en Rekentoets maar ten hoogste één 5 voorkomt (dus één 5 en verder 6 of hoger of alle drie 6 of hoger). Dit is de zogenaamde kernvakkenregel.
5) Je eindcijfers ook aan de volgende eisen voldoen:
- Al je eindcijfers zijn 6 of hoger, of
- Je hebt één 5 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger, of
- Je hebt één 4 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger én het gemiddelde van al je eindcijfers is ten minste 6,0 of
- Je hebt twee 5-en of één 5 en één 4 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger én het gemiddelde van al je eindcijfers is ten minste 6,0.
- Geen eindcijfer is 3 of lager.

Als je 3 onvoldoendes haalt op de examens maar daarna gemiddeld nog gewoon voldoende staat hangt of je slaagt af van of het gemiddelde van al je centraal examencijfers 5,5 of hoger is.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:55

* voelt zich gemotiveerd om nog wat meer scheikunde te leren *

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:57

roosjenat schreef:
Ik ben dus onwijs zenuwachtig en daardoor word ik ook misselijk tijdens de toetsen. Dus hoop dat het goed gaat vrijdag.

Nog 1 vraagje haha :

Wij hebben thuis bach rescue druppeltjes voor mij en meerdere mensen die ik ken, werkt dit erg goed tegen stress. Ik was voor een decentrale selectie ook zo zenuwachtig dat ik er misselijk van werd (toen niet de druppeltjes genomen though) maar gelukkig gaat t bij mij weg als ik eenmaal ad toets begonnen ben. Maar misschien dat die druppeltjes voor jou ook werken? Kan je in water mengen, als spray of gwn zo in je mond druppelen (niet aan te raden ivm vieze smaak lol) maar die kan je gwn bij de drogist (kruidvat, etos) kopen

yvettt02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 18:58

StonedRomy schreef:
* voelt zich gemotiveerd om nog wat meer scheikunde te leren *

Same here :')

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:08

Merula123 schreef:
roosjenat schreef:
Nog 1 vraagje haha :

http://www.laks.nl/vragen/eindexamens/w ... avo-of-vwo

Ik weet niet of je havo of vwo doet maar dit is de regeling voor vwo:

Citaat:
Je bent dit jaar geslaagd als:
1) Je de rekentoets hebt gemaakt. Het cijfer dat je daarvoor haalt is minimaal een 4.5. Op je eindlijst is wordt dit afgerond tot een 5.
2) Het gemiddelde van al je centraal examencijfers 5,5 of hoger is (tel al je centraal examencijfers bij elkaar op en deel dit door het aantal centrale examens die je hebt gedaan). Met een gemiddelde van 5,4999 of lager ben je gezakt. Let op: de rekentoets telt niet mee voor het gemiddelde voor je centraal examens.
3) De vakken ckv en lichamelijke opvoeding ‘voldoende’ of ‘goed’ zijn.
4) Bij je eindcijfers in het rijtje Nederlands, Engels, wiskunde en Rekentoets maar ten hoogste één 5 voorkomt (dus één 5 en verder 6 of hoger of alle drie 6 of hoger). Dit is de zogenaamde kernvakkenregel.
5) Je eindcijfers ook aan de volgende eisen voldoen:
- Al je eindcijfers zijn 6 of hoger, of
- Je hebt één 5 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger, of
- Je hebt één 4 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger én het gemiddelde van al je eindcijfers is ten minste 6,0 of
- Je hebt twee 5-en of één 5 en één 4 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger én het gemiddelde van al je eindcijfers is ten minste 6,0.
- Geen eindcijfer is 3 of lager.

Als je 3 onvoldoendes haalt op de examens maar daarna gemiddeld nog gewoon voldoende staat hangt of je slaagt af van of het gemiddelde van al je centraal examencijfers 5,5 of hoger is.

Ik doe vmbo haha.

Dankjewel!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:09

Merelll schreef:
roosjenat schreef:

Nog 1 vraagje haha :

Wij hebben thuis bach rescue druppeltjes voor mij en meerdere mensen die ik ken, werkt dit erg goed tegen stress. Ik was voor een decentrale selectie ook zo zenuwachtig dat ik er misselijk van werd (toen niet de druppeltjes genomen though) maar gelukkig gaat t bij mij weg als ik eenmaal ad toets begonnen ben. Maar misschien dat die druppeltjes voor jou ook werken? Kan je in water mengen, als spray of gwn zo in je mond druppelen (niet aan te raden ivm vieze smaak lol) maar die kan je gwn bij de drogist (kruidvat, etos) kopen

Dankjewel voor de tip! Dat ga ik dan maar eens proberen!

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:11

roosjenat schreef:
Ik doe vmbo haha.

Dankjewel!

Ah, daar weet ik de regeling zo niet van, sorry. :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:12

Nog een goeie tip voor de VWO Nederlandsmensen morgen:

MAAK KOPJESVRAGEN PAS AAN HET EINDE VAN DE TEKST

Dan weet je de tekst veel beter en heb je meer kans dat je dat goed doet. :j

Ik werk ook altijd van 1 tot laatste, behalve bij betavakken. Als ik het niet gelijk snap/weet ga ik eerst verder met iets wat ik wel weet. Blijf niet hangen, dan ga je alleen maar in de stress zitten en dat werkt niet goed.

Als je een meerkeuzevraag tegenkomt, blijf bij je eerste antwoord; dit is meestal het goede antwoord. Heel vaak hebben mensen het uiteindelijk fout als ze hun antwoord verbeteren.

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:13

roosjenat schreef:
Ik doe vmbo haha.

Dankjewel!

Ik heb het even opgezocht en voor vmbo is de 5,5-gemiddeld-regeling ook van toepassing. :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:19

Merula123 schreef:
roosjenat schreef:
Ik doe vmbo haha.

Dankjewel!

Ik heb het even opgezocht en voor vmbo is de 5,5-gemiddeld-regeling ook van toepassing. :)

Super dankjewel voor het opzoeken. Nog even wat meer voorbereiden op nask 1 en 2 en dan moet het wel gaan lukken. :D

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:23

roosjenat schreef:
Super dankjewel voor het opzoeken. Nog even wat meer voorbereiden op nask 1 en 2 en dan moet het wel gaan lukken. :D

Graag gedaan. :) Gaat vast wel goed komen! :j

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:31

Ik begin ook morgen aan het examen vwo. Ik sta voor alle vakken hoger dan een 6,0, en tot nu toe heb ik voor alle examens die ik heb geoefend een voldoende gehaald, maar toch ben ik ontzettend zenuwachtig dat ik het op de een of andere manier niet ga halen door teveel stress of te weinig concentratie :=

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:33

Resistance schreef:
Nog een goeie tip voor de VWO Nederlandsmensen morgen:

MAAK KOPJESVRAGEN PAS AAN HET EINDE VAN DE TEKST

Dan weet je de tekst veel beter en heb je meer kans dat je dat goed doet. :j

Ik werk ook altijd van 1 tot laatste, behalve bij betavakken. Als ik het niet gelijk snap/weet ga ik eerst verder met iets wat ik wel weet. Blijf niet hangen, dan ga je alleen maar in de stress zitten en dat werkt niet goed.

Als je een meerkeuzevraag tegenkomt, blijf bij je eerste antwoord; dit is meestal het goede antwoord. Heel vaak hebben mensen het uiteindelijk fout als ze hun antwoord verbeteren.

Dat doe ik idd wel, als ik een vraag tegenkom die ik niet snap dan zet ik daar een sterretje voor en ga wel even verder, maar ik zoek niet de vragen die ik meteen snap eruit en maak die eerst, dat is me te verwarrend haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:35

Ja precies. Bij mij op havo was er iemand gezakt omdat ze bij het examen wat ze moest halen de achterkant was vergeten...

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:41

Resistance schreef:
Ja precies. Bij mij op havo was er iemand gezakt omdat ze bij het examen wat ze moest halen de achterkant was vergeten...

Ooh wat erg, worst nightmare. Dat vertelde een leraar ook, dat een leerling naar m toekwam dat t goed was gegaan en ze een half uur van te voren klaar was, hij vond het al wat gek omdat ze niet bijzonder goed was normaal in natuurkunde maarja wie weet, maar toen ging die nakijken en was ze idd de achterkant vergeten te maken... |o :')

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 19:59

Goeie tip van die kopjes vragen! Super!