roosjenat schreef:Nog 1 vraagje haha :
Is er ook een max aantal onvoldoendes dat je mag halen?. Ik sta overal een voldoende op maar als ik op 3 een onvoldoende haal en op die 3 daarna nog steeds een voldoende ga ik dan nog slagen of ?
Sorry voor de vragen , school legt ons niks uit haha
http://www.laks.nl/vragen/eindexamens/w ... avo-of-vwo
Ik weet niet of je havo of vwo doet maar dit is de regeling voor vwo:
Citaat:
Je bent dit jaar geslaagd als:
1) Je de rekentoets hebt gemaakt. Het cijfer dat je daarvoor haalt is minimaal een 4.5. Op je eindlijst is wordt dit afgerond tot een 5.
2) Het gemiddelde van al je centraal examencijfers 5,5 of hoger is (tel al je centraal examencijfers bij elkaar op en deel dit door het aantal centrale examens die je hebt gedaan). Met een gemiddelde van 5,4999 of lager ben je gezakt. Let op: de rekentoets telt niet mee voor het gemiddelde voor je centraal examens.
3) De vakken ckv en lichamelijke opvoeding ‘voldoende’ of ‘goed’ zijn.
4) Bij je eindcijfers in het rijtje Nederlands, Engels, wiskunde en Rekentoets maar ten hoogste één 5 voorkomt (dus één 5 en verder 6 of hoger of alle drie 6 of hoger). Dit is de zogenaamde kernvakkenregel.
5) Je eindcijfers ook aan de volgende eisen voldoen:
- Al je eindcijfers zijn 6 of hoger, of
- Je hebt één 5 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger, of
- Je hebt één 4 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger én het gemiddelde van al je eindcijfers is ten minste 6,0 of
- Je hebt twee 5-en of één 5 en één 4 en al je andere eindcijfers zijn 6 of hoger én het gemiddelde van al je eindcijfers is ten minste 6,0.
- Geen eindcijfer is 3 of lager.
Als je 3 onvoldoendes haalt op de examens maar daarna gemiddeld nog gewoon voldoende staat hangt of je slaagt af van of het gemiddelde van al je centraal examencijfers 5,5 of hoger is.