Eerste sol gesprek gehad!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:09

Sanasoufi; als je er goed in bent, is het geen lastige baan. Maar het is een baan die heen opleiding vereist, en waar waarschijnlijk veel verloop zal zijn. poedersuiker = poedersuiker. Althans, dat is hier nooit anders geweest en zeker in de telecommunicatie moet je van goede huize komen en echt wat in je mars hebben wil je een luizenbaantje met prachtig uurloon hebben.

Ook vanwege het feit dat je in een groepsinterview komt, gok ik dat je gewoon op een verkoop-afdeling komt.

En ik vermoed dat je daar binnen een week gillend weg loopt.

Dat iets een 'moeilijke' baan is, betekent niet dat je een gigantisch uurloon krijgt. Dan had je neurochirurg moeten worden.

Werken in de sales is werken met lastige mensen die wellicht heel boos kunnen zijn. En daar krijg je geen 20 euro per uur voor als die mensen uiteindelijk toch opzeggen.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:11

Anoniem schreef:
Sanasoufi; als je er goed in bent, is het geen lastige baan. Maar het is een baan die heen opleiding vereist, en waar waarschijnlijk veel verloop zal zijn. poedersuiker = poedersuiker. Althans, dat is hier nooit anders geweest en zeker in de telecommunicatie moet je van goede huize komen en echt wat in je mars hebben wil je een luizenbaantje met prachtig uurloon hebben.

Ook vanwege het feit dat je in een groepsinterview komt, gok ik dat je gewoon op een verkoop-afdeling komt.

En ik vermoed dat je daar binnen een week gillend weg loopt.

1. 8,56 = een prachtige uurloon? :')
2. Wat is er zo erg aan de verkoopafdeling? Het is trouwens niet outbound, maar inbound. Ik word gebeld en niet omgekeerd.

sanasoufi

Re: Eerste sol gesprek gehad!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:12

Groepsinterview en verkoopafdeling, WTF toetsen...ik denk dat ik maar eens verder ga solliciteren....

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:14

WFT valt echt wel mee hoor... en tjah, als je niet erin bent opgeleid is het opzich logisch dat als je voor een verzekeringsmaatschappij wil gaan werken, kennis moet hebben van de zaken waarmee je je klanten gaat helpen/diensten die je gaat verkopen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:15

1. Ik hoop dat je taaltest beter is dan je begrijpend lezen. Ik noem nergens dat 8 zoveel een prachtig uurloon is
2. Ja, dat weet ik. Ik heb ook inbound sales gedaan. En nee, die mensen bellen niet allemaal om al hun geld uit te geven; anders hadden ze dat wel online gedaan! Maar mensen bellen omdat ze met hun klacht meer eruit willen halen of überhaupt een korting willen. En boos kunnen worden als ze die niet krijgen.

Aangezien jij al bijna ontploft wanneer iemand op bokt je flink tegenspreekt, zou ik heel graag jouw gesprekken willen meeluisteren als je op die afdeling komt te zitten.
Netjes blijven kan daar heel moeilijk zijn.

Oh en dat gezegd hebbende; sales hebben targets. Haal je die targets niet? Mikken ze je er ook uit. Wederom; dat verklaart het uurloon; mensen die ze tijdelijk hebben zitten gaan óók niet de hoofdprijs krijgen.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:16

Oh my...

Wat jammer dat ik dit topic niet een jaar of 3 eerder heb gelezen.
Als ik had geweten dat het op prijs wordt gesteld om in een motivatiebrief te zetten dat ik flink ga janken als ik het niet word .. dan had ik me toch een droombaan gehad !

Maar he... Ik denk dat er door de lezers ook een lekker potje gejankt is bij het lezen van weer zo'n motivatiebrief vol spelfouten :))

Ik hoop echt dat dit een relaccount is want ik kan me niet voorstellen dat iemand zo..... Hoe zal ik het netjes noemen, naïef .. is ;)

Ts als dit allemaal waar is dan zou ik eerst eens beginnen met het zorgen van volwassen sollicitatie brieven. Een grapje kunnen ze zeker wel waarderen maar het gedragen als een klein kind zonder de moeite te nemen of iets grammaticaal klopt is een grote no go !
En ja ook banen die minder leuk zijn ga je misschien nodig hebben.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:17

Zegde af is prima Nederlands :j
Voor bruto naar netto kun je terecht op brutonetto.nl.

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:19

Celiien schreef:
WFT valt echt wel mee hoor... en tjah, als je niet erin bent opgeleid is het opzich logisch dat als je voor een verzekeringsmaatschappij wil gaan werken, kennis moet hebben van de zaken waarmee je je klanten gaat helpen/diensten die je gaat verkopen..

nou ja, ik neem gewoon wat ik krijg. We zullen wel zien of ze voor mij kiezen, anders op naar het groepsinterview, want wie zegt dat ik daar gekozen wordt? Mocht ik niet gekozen worden, zoek ik verder, mocht ik wel gekozen worden en het niet bevallen kan ik natuurlijk wat anders zoeken. 0 uren contract heeft toch een maand opzegtermijn? Belangrijkste is werken, ervaring opdoen, zelf geld verdienen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:19

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:20

Ik ben benieuwd of dit dezelfde Sanasoufi is als op FOKforum, Google maar eens op 'sanasoufi', het topic wat je dan van fok krijgt is nogal lachwekkend. (Gaat over autorijden.)

Maar misschien ben jij dat wel helemaal niet Sanasoufi, dan heb ik niets gezegd :P

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:21

..
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 16-02-25 01:40, in het totaal 1 keer bewerkt

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:22

Anoniem schreef:
1. Ik hoop dat je taaltest beter is dan je begrijpend lezen. Ik noem nergens dat 8 zoveel een prachtig uurloon is
2. Ja, dat weet ik. Ik heb ook inbound sales gedaan. En nee, die mensen bellen niet allemaal om al hun geld uit te geven; anders hadden ze dat wel online gedaan! Maar mensen bellen omdat ze met hun klacht meer eruit willen halen of überhaupt een korting willen. En boos kunnen worden als ze die niet krijgen.

Aangezien jij al bijna ontploft wanneer iemand op bokt je flink tegenspreekt, zou ik heel graag jouw gesprekken willen meeluisteren als je op die afdeling komt te zitten.
Netjes blijven kan daar heel moeilijk zijn.

Oh en dat gezegd hebbende; sales hebben targets. Haal je die targets niet? Mikken ze je er ook uit. Wederom; dat verklaart het uurloon; mensen die ze tijdelijk hebben zitten gaan óók niet de hoofdprijs krijgen.

Heb even gekeken: Geen targets! Er staat ook nergens iets over klantbehoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:23

nienke555 schreef:
Ik ben benieuwd of dit dezelfde Sanasoufi is als op FOKforum, Google maar eens op 'sanasoufi', het topic wat je dan van fok krijgt is nogal lachwekkend. (Gaat over autorijden.)

Maar misschien ben jij dat wel helemaal niet Sanasoufi, dan heb ik niets gezegd :P

Ik gok van wel, zelfs op Ellegirltalk hebben ze het erover (en had ze een account) en datzelfde geldt voor fok & scholierenforum...

Ik gok op een ouderwetsche troll, want toeval bestaat niet.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:25

Anoniem schreef:
nienke555 schreef:

Ik gok van wel, zelfs op Ellegirltalk hebben ze het erover (en had ze een account) en datzelfde geldt voor fok & scholierenforum...

Jep :') Ik zag het net ook :))

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:26

Anoniem schreef:
nienke555 schreef:

Vergeet girlscene niet :')

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-17 16:28

Anoniem schreef:
nienke555 schreef:

Nog bedankt voor je feedback! Maar ik geloof toch liever de vacature. Er staat niets over targets en klantbehoud. Dat verhaal over targets kom ik idd vaak tegen, maar dat staat er in dit geval niet. En het lijkt me toch belangrijk dat een recruiter dat duidelijk in de vacature zet. Jij doet het trouwens klinken alsof ik bij de slager ga werken. Het is gewoon een nette kantoor, met werktijden van 9:00 tot 17:00, en dat 32 uur per week. Voor een starter als ik dus ideaal.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:28

Oh dat topic op Fok _O- _O- geweldig *stikt in popcorn*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:29

Sanasoufi; ja dat komt omdat de afdeling retentie vaak niet in de avonduren open is. En nee, targets zetten ze helaas nooit in de vacature. Ben wel benieuwd naar de exacte vacature, als ze jou aannemen kan ik ook wel een kansje wagen :+ met daadwerkelijke sales ervaring :+

En ik laat het niet klinken alsof je bij de slager gaat werken. Ik weet hoe die 'wereld' in elkaar zit. En die zijn er om zichzelf te helpen en te verrijken. Niet om jou te voorzien van een makkelijke baan :+

Maar goed. Nu voer ik alsnog de trol. :+

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:31

TerraHowrse schreef:

Ja geweldig :') Ik ben zó benieuwd wie hier achter zit :')

72Melanie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:35

^sukkels ik eet harstikke veel, maar gezond...

heb vandaag 6 sneetjes brood + kippenworst
die 10 kipknakworsten
en een groot stuk komkommer
en een bord met groenten gegeten.

Dit is een ander bericht van haar in Forum Fok.

Te weinig popcorn hier... _O-

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:35

Mondy schreef:
Oh my...

Wat jammer dat ik dit topic niet een jaar of 3 eerder heb gelezen.
Als ik had geweten dat het op prijs wordt gesteld om in een motivatiebrief te zetten dat ik flink ga janken als ik het niet word .. dan had ik me toch een droombaan gehad !

Het geeft wel hoop voor de toekomst. Als je je job kwijtbent is het niet zo moeilijk om een nieuwe te vinden, een brief met nul werk aan en de aanbiedingen stromen binnen :P .

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:36

nienke555 schreef:
TerraHowrse schreef:

Ja geweldig :') Ik ben zó benieuwd wie hier achter zit :')

Ja ik eigenlijk ook wel, tranen van het lachen hiero. TS, mn dag is weer helemaal goed _O-

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:36

Linkje naar het fok topic? O:)

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:37

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 16:40

Wat een bijzondere topics zijn dit toch...