Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Jouw raarste/leukste/naarste afwijzing ooit...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:09

Direct na mijn studie gaan solliciteren. Ik wilde graag naar noord brabant verhuizen. Dus daar naar werk gezocht.

Op het moment van solliciteren ben ik nog woonachtig in Overijssel (bij mijn ouders) Netjes in de brief aangegeven dat ik ga verhuizen. Ik kreeg een reactie terug dat ze mij graag op gesprek wilden hebben, maar dat ik eerst maar in brabant moest komen wonen. Dan pas mocht ik op gesprek komen.

Ik er maar eens achteraan gebeld. Dat ik toch zeker geen woning ga zoeken zonder werk. Maar het was hun harde eis....

Uiteindelijk heb ik een kennis in brabant gevraagd of ik hun op mocht geven als woonadres. Ik ben wel aangenomen. Heb er maar een jaar gewerkt :+

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:10

Ik ben wel eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en vervolgens afgewezen omdat ik nederlander ben.

Mijn naam is Russisch / Pools en ze dachten dat ik dus ook pools was.
Toen ze erachter kwamen dat ik toch echt een Nederlandse ben werd ik afgewezen omdat ik dan te duur was

PaardcoolJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:21

Ik had een sollicitatie voor wajonger baan.
Ik uitleggen dat ik in begin nog beetje aansturing nodig heb. Meschien iets meer dan gemiddeld persoon.
Maar verder kan ik het wel reden.
Ben ik afgewezen omdat ik te autische was.
Euh hello jullie zochten wajongers.. wat verwacht je anders XD

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 00:57

Bij mij hebben ze ooit eens iets geflikt... ik had zomer vakantie, zat tussen twee opleidingen (uitstroming/instroming) in en geen geld. Dus ik ga werk zoeken voor in ieder geval de zomer vakantie. Verschillende sollicitatiebrieven eruit gestuurd, hoorde niks (was ook al 18 dus voor vakkenvullen misschien wat te oud) uiteindelijk naar het kruidvat gegaan en aan de kassa dame gevraagd of er iemand was die over het aannemen van personeel gaat, nou zij was er(manager, Bedrijfleidster). Leuk gesprek gehad, kon binnen twee weken beginnen, zou eerst een proefronde mee draaien om te kijken of het iets was. Het ging prima, simpel zero minded werk. Ik was aangenomen met twee anderen die iets jonger waren dan ik. Na zes weken komt de teamleider van het kruidvat naar mij toe, voordat ik aan het werk moet ''Ja S. wil je proefcontract niet verlengen, je hebt volgens haar te veel additute en ze vind dat je niet vrouwelijk genoeg bent voor het team. Ik deed vullen NA sluit ze sloot af met; maar als je vanavond nog een avondje wilt vullen zou dat wel fijn zijn, want ze had je wel gewoon geroosterd, want we komen al iemand te kort en dat is wel erg vervelend.
Ik kijk haar aan en vraag haar waarom vertel jij mij dit? moet ze mij dit zelf niet vertellen? zegt ze; ''ja dat wou ze niet want ze was bang dat je verkeerd zou reageren'' Dus ik zeg aha wat denk je zelf, dat ik jullie uit de brand ga helpen terwijl S niet eens zelf de ballen heeft om mij te vertellen dat mijn contract niet verlengt word, jullie zijn wel creatief zeg! Zeg maar tegen S dat ze die winkel in d'r reet kan steken, doei!

en ben zo weggelopen, volgende avond kwam ik iemand van het vaste team tegen in de kroeg en ze zei dat M (teamleider) het echt tegen S had gezegd, waar iedereen bij stond en ze zo wat in d'r koffie stikte. Ik heb haar toen nog mijn personeelpas gegeven en gezegd doe nog even de hatelijke groeten aan de Queen Biatch.
Wat een mutswijf was die bedrijfsleidster, zes weken afgebult voor het minimale van het minimale.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 01:08

Additute heb je in ieder geval wel :p

Ik was eens afgewezen omdat: ' ja, we dachten we nemen eens een keer een jongen aan.'

En eens bij een snackbar gesolliciteert. Ze zochten een nedewerkSTer. Kreeg ik een afwijzing Want ze zochten een dame en ze hadden mijn naam in een jongensnaam gemaakt. :/ nouja heb het laten gaan.

limilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 02:07

Ik had bij een sollicitatie waarvan ik al hoorde dat ik niet de enige sollicitante was. Nou prima. 2 dagen proefgedraaid. Werd ik niet aangenomen omdat ze al te veel medewerkers hadden >;)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 02:30

Oh wat een erge zitten er tussen :=

Ik heb eens twee weken bij een tapas bar gewerkt. Daarna werd ik gebeld dat ik wegens te weinig groei niet daar kon blijven. Ik was totaal overdonderd. Zat op school dus was daar niet mee bezig. Avond er voor nog gezellig daar met vrienden gegeten en was er niks te merken vanaf de manager.
Wat het misschien allemaal nog raarder maakte, was dat ik al 3 jaar diverse baantjes in de horeca had gehad. Was ook enorm flexibel inzetbaar en een harde werker. Daarnaast heb ik het in die twee weken voor elkaar gekregen om een keer met een vol dienblad onderuit te gaan, mezelf op te vangen met m'n elleboog en vervolgens op te staan en verder te gaan met serveren alsof er niks gebeurd was. Alle gerechtjes waren dus nog heel :+

Het weekend daarna stond ik achter de bar bij m'n laatste baantje en die zijn heel blij met mij geweest!

Volgens mij was het gewoon een gevalletje je bent te oud met je bijna 19 jaar toen der tijd.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 08:54

Lillian__ schreef:
Bij mij hebben ze ooit eens iets geflikt... ik had zomer vakantie, zat tussen twee opleidingen (uitstroming/instroming) in en geen geld. Dus ik ga werk zoeken voor in ieder geval de zomer vakantie. Verschillende sollicitatiebrieven eruit gestuurd, hoorde niks (was ook al 18 dus voor vakkenvullen misschien wat te oud) uiteindelijk naar het kruidvat gegaan en aan de kassa dame gevraagd of er iemand was die over het aannemen van personeel gaat, nou zij was er(manager, Bedrijfleidster). Leuk gesprek gehad, kon binnen twee weken beginnen, zou eerst een proefronde mee draaien om te kijken of het iets was. Het ging prima, simpel zero minded werk. Ik was aangenomen met twee anderen die iets jonger waren dan ik. Na zes weken komt de teamleider van het kruidvat naar mij toe, voordat ik aan het werk moet ''Ja S. wil je proefcontract niet verlengen, je hebt volgens haar te veel additute en ze vind dat je niet vrouwelijk genoeg bent voor het team. Ik deed vullen NA sluit ze sloot af met; maar als je vanavond nog een avondje wilt vullen zou dat wel fijn zijn, want ze had je wel gewoon geroosterd, want we komen al iemand te kort en dat is wel erg vervelend.
Ik kijk haar aan en vraag haar waarom vertel jij mij dit? moet ze mij dit zelf niet vertellen? zegt ze; ''ja dat wou ze niet want ze was bang dat je verkeerd zou reageren'' Dus ik zeg aha wat denk je zelf, dat ik jullie uit de brand ga helpen terwijl S niet eens zelf de ballen heeft om mij te vertellen dat mijn contract niet verlengt word, jullie zijn wel creatief zeg! Zeg maar tegen S dat ze die winkel in d'r reet kan steken, doei!

en ben zo weggelopen, volgende avond kwam ik iemand van het vaste team tegen in de kroeg en ze zei dat M (teamleider) het echt tegen S had gezegd, waar iedereen bij stond en ze zo wat in d'r koffie stikte. Ik heb haar toen nog mijn personeelpas gegeven en gezegd doe nog even de hatelijke groeten aan de Queen Biatch.
Wat een mutswijf was die bedrijfsleidster, zes weken afgebult voor het minimale van het minimale.

Van zulke dingen kan ik dus kwaad worden hé. Inderdaad, als iemand iets te zeggen heeft, dat ie het dan rechtstreeks doet en niet iemand anders inschakelt.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 09:16

purny schreef:
Afgewezen bij Madurodam wegens m'n lengte. Ik was te klein voor de functie.
Een afwijzing is eigenlijk nooit leuk maar deze is echt hilarisch. Waren ze bang dat je het paleis op de Dam zou gaan kraken :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:01

inowa schreef:
Ik ben wel eens uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek en vervolgens afgewezen omdat ik nederlander ben.

Toen ze erachter kwamen dat ik toch echt een Nederlandse ben werd ik afgewezen omdat ik dan te duur was

:oo :oo :oo Deze vind ik echt wel heel erg...

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:04

Toen ik 21 was werkte ik in de sportschool bij de receptie (voor het minimumloon, wel netjes wit uitbetaald). Op het gegeven moment had de eigenaar iemand nodig in de fitness die trainingsschema's kon maken, ik heb geen sport diploma's maar ik trainde zo'n 4 a 5 dagen in de week met de zogenaamde 'zware jongens' :+ Dus toen vroeg de eigenaar of ik misschien dat wilde doen. Maar, omdat ik geen diploma's heb, wel voor minder loon dan wat ik nu zou krijgen. Dus ik vroeg hoeveel dat dan zou zijn.... "5 euro per uur en ik betaal je zwart uit".

Ehmmmmm.... Dat is ver onder het minimum en nog zwart ook :roll: Ik heb het vriendelijk afgewezen, en daarna was hij boos dat ik zijn 'goede deal' had afgeslagen. Daarna ben ik dus ook op zoek gegaan naar een andere baan, want de sfeer op de werkvloer was daarna helemaal verpest...

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:15

inowa schreef:

Ik heb zelf ook een Russische achternaam, maar ik heb nu gewoon een Nederlandse nationaliteit. Ook heb ik gewoon een Nederlandse diploma voor die functie, waarvoor ik toen had gesolliciteerd. Of ik niet zwart wilde werken voor weinig, want ik ben toch oostbloks. 8)7

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 11:24

Mag dit ook andersom?
Ik heb een zaak en er komen verschillende sollicitaties binnen.
Het leukste was:

"Beste,

Ik heb interesse om in uw zaak XXX te komen werken"

Nou, zaak XXX ligt hier 1km verderop maar fijn dat je je zo hebt ingelezen :=
Dat je op verschillende plaatsen solliciteert dat vind ik prima, maar pas dan op z'n minst je brief aan.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 12:05

Toen ik een tussenjaar had heb ik gesolliciteerd bij de dierenambulance, was afgestudeerd als paraveterinair en had alle dagen vrij en een rijbewijs, ideaal zou je denken! Heb nooit wat gehoord en had inmiddels ook iets anders gevonden wat wél betaald was.

Na een jaar krijg ik een mail of ik nog beschikbaar was. Ja wat denk je zelf? Ook niet meer op geantwoord.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 13:46

Ik solliciteerde twee jaar geleden naar een baan bij een vertaalbureau, en moest dus een proefvertaling maken. Prima, gedaan, opgestuurd, krijg ik een week later bericht dat mijn vertaling helaas niet goed genoeg was -O-. Ik stuurde een net mailtje terug in de trant van 'jammer, zou ik dan misschien mogen weten wat er dan precies mis was met mijn vertaling want daar kan ik alleen maar van leren'.

Een dag later krijg ik bericht 'ja, we hebben nog eens naar je vertaling gekeken en eigenlijk was hij best prima voor de ervaring die je hebt (net afgestudeerd), dus je mag toch op gesprek komen' *\o/*

Gesprek ging prima, maar het zou even duren voordat ik wat zou horen. In de tussentijd had ik contact gehouden met een oude stageplek, waar eventueel binnenkort ook een plek vrij zou komen en waar ik dan als eerste aan de slag zou mogen. Echt een dag na mijn sollicitatiegesprek bij bureau 1 kreeg ik bericht van bureau 2 dat ze ruimte hadden en wanneer ik kon beginnen. Dus ik netjes een mailtje gestuurd naar bureau 1 dat ik een ander aanbod had gekregen en dat ik dat aannam, met nog bedankt voor het gesprek.

Krijg ik weer een week later een mailtje van bureau 1: 'ja sorry je bent het toch niet geworden'. Okee dan :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 16:56

Oh wat een reacties staan er tussen zeg :oo Ik ben tot nu toe niet afgewezen op sollicitaties := :D Wel een aantal partijen afgewezen, en één keer elkaar wederzijds afgewezen. Dat was Google in Dublin. Ik vond Google heel tof, maar de sfeer die er hing en de werkzaamheden.. mwah. En ik was ook niet enthousiast genoeg over het wonen in het Google-ghetto in Dublin. Het was wél heel tof om naar Dublin gevlogen te worden en daar te solliciteren :)) maar ben blij dat we elkaar uiteindelijk toch niet tof genoeg vonden.

Sollicitatie bij mijn huidige werkgever ging wel heel wazig. Gesolliciteerd, redelijk brutale brief gestuurd, en een automatisch antwoord vol spelfouten terug. Oké := Daarna bleef het stil, dus nog een mail gestuurd of ze mijn sollicitatie hadden ontvangen. Ruim daarna kwam een mailtje dat ze met me in gesprek wilden. Yay! Uiteindelijk was ik er al van overtuigd dat het maar een rare club moest zijn, als je zo met je sollicitanten om gaat.. Gesprek was op 11 januari, en ik ben op 18 januari daar begonnen _O- Direct aangenomen in eerste gesprek :')

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:02

de eerste keer afgewezen door een man bij defensie omdat ik een vrouw ben en vrouwen niet kunnen sporten :+
hij had de uitslag van mijn sporttest nog niet binnen en die had ik natuurlijk met vlag en wimpel gehaald, nou toen mocht ik toch wel bij defensie "zorg" solliciteren uiteindelijk. Mooi niet haha, ben ergens anders heen gegaan en ben daar direct aangenomen op de functie die ik wou gelukkig.
Toch wel jammer die vooroordelen over vrouwen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 17:18

Ik ben eens ontslagen bij een zeker groot restaurant hier in Delft omdat ik na een maand nog te weinig 'in' het bedrijf zat. Waar het op neer kwam is dat ik de openingsdiensten niet snel genoeg deed (2 uur de tijd, geen inwerk, gewoon een sleutel en code en veel succes morgen, een kwartier voor openingstijd komt je collega :o ) dat ik na die tijd nog niet goed wist hoe de koffiemachine werkte (wat me nooit is uitgelegd), dat ik vermoeid overkwam (na 4 dagen van 10:00 tot 23:00 op de vloer staan) en oja, het kon toch echt niet dat als ik iets niet wist ik het aan de eigenaar (van de keten) ging vragen :oo :oo (let wel, dat heb ik een paar keer gedaan toen hij langskwam om wat administratie te doen voor openingstijd, wanneer er dus verder niemand in het pand was). Nee, ik had alles maar op magische wijze moeten weten ofzo :o

Er is trouwens ook geen functioneringsgesprek geweest oid, ben gewoon op een zekere avond (de week na die marathon van 4 shifts en nog 2 shifts in het weekend) apart genomen en gemeld dat ik niet meer terug hoefde te komen :=

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 18:09

Wauw, sommige afwijzingen zijn wel heel grof. :oo Ik heb gelukkig nooit echt een afwijzing gehad, behalve dan van PostNL omdat zij vonden dat ik te ver weg woonde en ik moest het per se op de fiets doen. :+ Prima, dan toch niet.

Captain schreef:
Toen ik een tussenjaar had heb ik gesolliciteerd bij de dierenambulance, was afgestudeerd als paraveterinair en had alle dagen vrij en een rijbewijs, ideaal zou je denken! Heb nooit wat gehoord en had inmiddels ook iets anders gevonden wat wél betaald was.

Na een jaar krijg ik een mail of ik nog beschikbaar was. Ja wat denk je zelf? Ook niet meer op geantwoord.

Zoiets heb ik ook gehad inderdaad. Hier in de buurt is een asiel en op de website staat dat ze altijd vrijwilligers zoeken. Dus ik in juli of augustus gemaild, geen antwoord. Drie weken later nog eens gemaild, weer geen antwoord. Graag of traag hoor. :wave:

Krijg ik toch half maart (!) een mail dat er een bijeenkomst is voor vrijwilligers, en dat ik welkom ben. :o? Was natuurlijk net op een moment dat ik niet kon, dus ik heb teruggemaild dat ik wel geïnteresseerd was, maar op die dag niet kon. En wat ik dan kon doen om alsnog contact met ze op te nemen. Drie keer raden...... geen antwoord. :roll:

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 21:26

Enkele maanden terug mocht ik op gesprek komen op een MBO school. Zij zochten iemand voor drie dagen in de week. Voordat ik op gesprek ging had ik al aangegeven dat ik maar één dag kon werken, omdat ik net was begonnen op een andere school. De directeur van de betreffende school vond dit geen probleem, ze hadden echt iemand nodig en de andere uren zouden zij dan eventueel intern oplossen. De volgende dag mocht ik dus op gesprek komen. Ik heb een erg leuk gesprek gehad, maar enkele dagen later kreeg ik te horen dat ik het niet was geworden, omdat ik maar voor één dag in de week beschikbaar was. :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 09:26

Ik heb er ook 1 andersom,

Afstudeerstagiaire had een sollicitatie gestuurd, tegelijk ook een ander bedrijf in de CC. :+
Zet het dan gewoon in BCC, ei.

We hadden ook mooi teruggestuurd dat het beter overkwam als hij gewoon 1 bedrijf per keerde mailde :j

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:16

Ik ben ooit eens afgewezen voor een stage in Saoudi-Arabië vanwege mijn geslacht. Ze wilden liever mannen hebben, die hadden net wat meer bewegingsvrijheid. Snapte ik best, maar vond het alsnog heel, heel jammer.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:28

Ik ben ooit afgewezen om mijn piercing, die wilde ik wel vervangen voor een transparante en dan tijdens werk geen balletje erop.
Mocht niet.
En als het nou een representatieve functie was kon ik het nog snappen maar dit ging om schoonmaken op een kantoor buiten kantoortijden.

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:33

Al een paar jaar geleden afgewezen bij een garage bedrijf omdat ik een vrouw ben.
De uitleg dat leid de mannen af en dan kunnen ze niet meer normaal hun werk doen.

Ik dacht bij mezelf wat??? >;) Dus de mannen die bij jullie werken zijn hormoonbommen die niet meer normaal kunnen functioneren als er een vrouw in de buurt is? Zeg dan gewoon eerlijk nee ik wil geen vrouwen in dienst.

Oja en bij de Ikea als kassa medwerkster omdat de Ikea een familiebedrijf was en ik niet de juiste Ikea spirit bezat >;) (uhm hallo het gaat om een kassa functie he)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-17 20:38

Corelli schreef:
Ik heb eens gesolliciteerd op een baan als spellingschecker en las in mijn afwijzing dat ik een spelfout in mijn brief had gemaakt :o
En het was nog waar ook, ik voelde me echt een dombo toen hahaha :')

Ik wil niet vervelend zijn, maar het is spellingchecker in plaats van spellingschecker... :') _O-