Wat een belediging! Update!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bowena_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:29

Ik snap de frustratie ook, heel goed zelfs! Was op het laatste blij als ik überhaupt een reactie kreeg. Maar met deze instelling kom je toch nergens in het leven? Dit is bijna 'ik ben 4 en krijg geen snoepje' gedrag :=
En dan ben ik afgekeurd en probeer tòch op mijn manier, zodat ik het vol kan houden, aan het werk te komen...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:29

Een uitzendbureau is ook een bedrijf- het is het bedrijf dat jouw visitekaartje en jouw poort is naar een nieuwe baan.

Hoe frustrerend het ook kan zijn- je zult veel afwijzingen krijgen.

Al vind je jezelf nog zó geschikt voor een functie, al ben je nog zo beledigd: het siert je veel meer om het volgende terug te sturen:

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor de terugkoppeling.

Ik vind het heel jammer om te horen, want ik wil graag aan de slag- hopelijk willen jullie me voorstellen op andere functies.

Graag zou ik langs willen komen om te bespreken waarom andere kandidaten geschikter waren, of hoe ik mezelf beter kan profileren.

Met vriendelijke groet,

Sana

Als ex-intercedente kan ik je zeggen dat de meesten je na jouw reactie nergens meer voor zouden stellen, en dat zoiets snel rond kan gaan onder uitzendbureaus.

Mijn advies zou zijn om jezelf wat bescheidener op te stellen, en geen reacties meer te sturen waaruit blijkt dat de functie te minnetjes is en iedere idioot het kan. (Dit is vaak niet het geval overigens)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:30

Ik zie nu pas dat TS eerder deze week ook een topic had hier op Bokt. Het erge is nog dat ik voor volgende week in mijn agenda had staan om je eens een pb te sturen, voor wellicht wat tips of een interessante vacature.

Die slaan we even over ;)

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:30

1 april is al geweest.
Overigens als je zo graag huismoeder wit worden, waarom solliciteer je dan? -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:31

Murloc schreef:
1 april is al geweest.

Voor huismoeder moet je wel een man en/of kind hebben.. en denk zomaar dat dat ontbreekt. Klein gokje :+

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:33

Anoniem schreef:
Murloc schreef:
1 april is al geweest.

Voor huismoeder moet je wel een man en/of kind hebben.. en denk zomaar dat dat ontbreekt. Klein gokje :+

En dat kan ik heel goed snappen :')

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:33

Getuige je antwoord op de afwijzing hebben ze een goede keus gemaakt door je af te wijzen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:34

khirshanta schreef:
Een uitzendbureau is ook een bedrijf- het is het bedrijf dat jouw visitekaartje en jouw poort is naar een nieuwe baan.

Hoe frustrerend het ook kan zijn- je zult veel afwijzingen krijgen.

Al vind je jezelf nog zó geschikt voor een functie, al ben je nog zo beledigd: het siert je veel meer om het volgende terug te sturen:

Goedemiddag,

Hartelijk dank voor de terugkoppeling.

Ik vind het heel jammer om te horen, want ik wil graag aan de slag- hopelijk willen jullie me voorstellen op andere functies.

Graag zou ik langs willen komen om te bespreken waarom andere kandidaten geschikter waren, of hoe ik mezelf beter kan profileren.

Met vriendelijke groet,

Sana

Als ex-intercedente kan ik je zeggen dat de meesten je na jouw reactie nergens meer voor zouden stellen, en dat zoiets snel rond kan gaan onder uitzendbureaus.

Mijn advies zou zijn om jezelf wat bescheidener op te stellen, en geen reacties meer te sturen waaruit blijkt dat de functie te minnetjes is en iedere idioot het kan. (Dit is vaak niet het geval overigens)
Als ik inderdaad zo'n mail terug had gekregen had je heel snel een kop koffie gekregen en zou ik me inderdaad hard voor je maken. Dan toon je namelijk, op een volwassen en professionele wijze dat je echt aan de slag wil en dan zet ik met alle liefde mijn beste beentje voor.

damian23

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:34

sanasoufi schreef:
Ik scheld haar toch niet uit? Ik vraag gewoon of hef wel zin heeft om verder te solliciteren. Overigens zij staan bij mij nu op de blacklist.
[/quote]

Had gewoon even gebeld waarom je bent afgewezen. Daar leer je van en kan je hiermee bij de volgende sollicitatie rekening mee houden. Nu sta jij waarschijnlijk ook op de blacklist van dit bureau.

Waarschijnlijk hadden de andere kandidaten meer ervaring. Maar jouw reactie vind ik echt niet normaal.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:35

Je krijgt tenminste nog een reactie.
Hoe vaak gebeurt het niet dat je nooit meer iets hoort na een sollicitatie?
Ze kunnen nou eenmaal niet iedereen aannemen.

Yv_

Oh wow, ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen.
Ik ga echt keihard lachend het weekend in.
:')

Ashleytjuhh

Wauw. Ik hoop dat ze een melding maken bij het uwv bij 2 of 3 melding word je flink.gekort op je uitkering en bij erge gevallen krijg die maand helemaal niks.

Noomii1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:37

Koetjesreep schreef:
Dat is het leven nu eenmaal.. Zo solliciteerde ik ooit voor een job waarbij je geen ervaring nodig had, kreeg ik een mailtje terug dat ik niet genoeg ervaring had :+
Verder vind ik jouw mailtje wel echt heel onprofessioneel en zelfs een beetje kinderachtig. Jouw naam zal onthouden worden bij dat uitzendbureau, en met wat ongeluk worden doorgestuurd ook. Als zij iemand vonden die beter bij hun gezochte profiel pastte (denk aan iemand met ervaring), dan is dat nu eenmaal zo, jammer genoeg.

Haha,ja dat grapje heb ik ook al regelmatig gehad.. Geen ervaring nodig en afwijzen dat ik niet genoeg ervaring heb.. :(

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:38

Oh.. My. Gosh. :') Niet alleen je openingspost maar de rest van je reacties zijn kinderachtig en triest.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:40

Wauw, wat ben jij kinderachtig zeg. Doe je dit ook in je sollicitatiebrief? Als je zo reageert is het niet zo heel raar dat je nergens aangenomen wordt. Wordt toch volwassen. Je voelt je nogal het slachtoffer, maar jij praat Iemand zo de grond in terwijl degene ook zijn/haar werk doet.

Niet zo zuur in het leven staan en geef jezelf eens een flinke trap onder de kont. Grow up.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:42

Sorry maar dit zijn standaard reactie's. wat voor opleiding heb je?

Wellicht zit er mensen bij die inderdaad beter aansluiten.

Je reactie is wel een beetje kinderachtig, via dit uitzendbureau krijg je indd geen baan meer aangeboden want ik zou je op de zwarte lijst zetten.

Tevens betuigd het ook niet veel respect naar mensen zoals ik die baliemedewerker zijn, zulk dom werk is het niet en nee niet iedereen kan dit..

Ailill

sanasoufi schreef:
Laat maar mensen! Probleem is opgelost!

Ze heeft me een mail teruggestuurd waarin ze zich verontschuldigt en me belooft haar best te doen om een baan voor me te zoeken.

Mijn reactie:

'Ik heb me al uitgeschreven. Doeg!'
Aangepaste OP, geloof je dit zelf?

Grow up and get some balls.

zorro

Nou een baan zit er voorlopig niet meer in voor je.. wist je dat uitzendbureaus onder elkaar ook vaak in contact staan?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:43

sanasoufi schreef:

Ze heeft me een mail teruggestuurd waarin ze zich verontschuldigt en me belooft haar best te doen om een baan voor me te zoeken.

Mijn reactie:

Hahahahahaha. In your dreams :')

sanasoufi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 19:43

heidy_wilco schreef:
Wauw, wat ben jij kinderachtig zeg. Doe je dit ook in je sollicitatiebrief? Als je zo reageert is het niet zo heel raar dat je nergens aangenomen wordt. Wordt toch volwassen. Je voelt je nogal het slachtoffer, maar jij praat Iemand zo de grond in terwijl degene ook zijn/haar werk doet.

Niet zo zuur in het leven staan en geef jezelf eens een flinke trap onder de kont. Grow up.

Eeeh ik ben pas afgelopen zaterdag begonnen met solliciteren. Heb tot nu toe 6 keer gesolliciteerd. Dit is de eerste afwijzing van mijn leven. Dus wat bedoel je met 'nergens aangenomen wordt'?

Anoniem

Ben wel benieuwd wat voor een reactie je van hun had verwacht?

Ailill

zorro schreef:
Nou een baan zit er voorlopig niet meer in voor je.. wist je dat uitzendbureaus onder elkaar ook vaak in contact staan?
Klopt :j

Uiteindelijk filteren dit soort mensen zich vanzelf uit.

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 19:45

sanasoufi schreef:

Mijn reactie:

Wait, what?!

Edit: dit is de gewijzigde OP
Laatst bijgewerkt door _Eef op 07-04-17 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Judass

Misschien moet je is wat meer naar jezelf kijken, even je attitude veranderen. Anders ga je nog n zwaar leven tegemoet :=

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Ik herken een beetje je frustratie. Ik kreeg vaak helemaal geen reactie.

Het uitzendbureau heeft je een nette afwijzing gestuurd. Vat het niet te persoonlijk op! Je bent net begonnen met solliciteren. Dit ga je nog wel vaker krijgen, hoor! Hoeveel brieven heb je inmiddels gestuurd?

Oh, nog een tip: reageer ook op vacatures waar je in eerste instantie niet op zou reageren.

Edit: jammer dat je zo reageert op die vrouw. Wat heeft zij jou nu misdaan? Ze wil je graag helpen bij het vinden van een oplossing.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 07-04-17 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt