Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rivjenn schreef:Hoe zit het dan met andere mensen die dingen verkopen via marktplaats..? Wie doet dat nou niet?
Alles kom je tegen, speelgoed, kleding meubels etc. Ik heb ook wel eens paarden verkocht via marktplaats. Dat mag dan ook allemaal niet?
Zelf heb je het toch ook ooit gekocht en na niet meer nodig hebben gaat het vaak voor slechts de helft op marktplaats
Dat staat totaal los van elkaar
Kentaro schreef:Maar als jij iets van een particulier over koopt, heeft diegene er btw over betaald. Hoeveel keer moet er dan btw betaald worden over een zelfde product?!
Als bijvoorbeeld een bedrijf werkt met onderaannemers, wordt de btw verlegd en alleen aan de uiteindelijke opdrachtgever/klant btw in rekening gebracht. Het uiteindelijk opgeleverde product levert dan dus 1x btw op.
Rivjenn schreef:Hoe zit het dan met andere mensen die dingen verkopen via marktplaats..? Wie doet dat nou niet?
Alles kom je tegen, speelgoed, kleding meubels etc. Ik heb ook wel eens paarden verkocht via marktplaats. Dat mag dan ook allemaal niet?
Zelf heb je het toch ook ooit gekocht en na niet meer nodig hebben gaat het vaak voor slechts de helft op marktplaats
veerledec schreef:Uren kun je natuurlijk net aftrekken he mensen. Wel je overige kosten die je nu misschien nog niet allemaal hebt meegenomen.
Brainless schreef:veerledec schreef:Uren kun je natuurlijk niet aftrekken he mensen. Wel je overige kosten die je nu misschien nog niet allemaal hebt meegenomen.
Tja.. je kan niet met terugwerkende kracht een bedrijf starten.
Dus alles van wat zij op MP heeft gehad vorig jaar en eventueel 2015, zijn geen uren/kosten meer aftrekbaar.
bigone schreef:Rivjenn schreef:Hoe zit het dan met andere mensen die dingen verkopen via marktplaats..? Wie doet dat nou niet?
Indien jij bvb elk jaar zo'n zes a tien paarden via mp verkoopt en je doet dit een aantal jaren achter elkaar dan kun jij ook een brief verwachten. Verkoop je twintig verschillende dingen dan kraait er geen haan naar. Ontwerp je zelf sieraden en heb je honderd advertenties, of bvb elke maand honderd kledingstukken op mp staan dan ben je ook aan de beurt.
veerledec schreef:Jester_ schreef:Ik meen dat je rond de 1200 per jaar 'zwart' mag verdienen. Kijken hoeveel je per bank hebt gehad, dat opgeven en het contante niet? Dat kunnen ze toch niet controleren
Tuurlijk niet. Of bedoel je dit als 1 april grap?

Mandy_89 schreef:Nu is nog de vraag, hoe gaan we dat opgeven? Geen idee meer hoeveel we precies verdient hebben per jaar.
Veel in contant gegaan en een klein deel via de bank.