Olympia96 schreef:Olympia96 schreef:Misschien eens een idee over een hele andere boeg: waarom ga je niet op zoek naar een ICT bedrijf waar je een interne opleiding krijgt terwijl je werkt?
Die bedrijven zijn er echt en aangezien je aangeeft dat ICT je wel aantrekt, is dat misschien best een idee?
Ik gooi 'm er nog maar eens in. Bericht verdween tussen alle berichten over hoe kansloos je was als je nog een keer gaat stoppen en of je niet gewoon beter moeder kunt worden
Anyways, ik denk echt dat bovengenoemde wel eens een interessante optie kan zijn voor je.
Ik had hem gelezen. Zeker een optie om naar te kijken! Twee vliegen in 1 klap zou ik zeggen. Zal me er eens serieus in verdiepen!
Mendel schreef:Je bent nog veel te jong om te denken dat je je leven weg gooit of tijd verspild. Geloof me. Ik ben 29 en nét klaar. (Nou ja, heel stiekem wil ik nog door aan de universiteit). Toen ik 21 was, was ik ook net gestopt met een studie en ben ik ergens anders opnieuw begonnen. Ook een onzin studie zoals die van jouw (no offence). Maar het gaat om het papiertje. Niet om de titel. Een diploma hebben is heel belangrijk.
Toen ik jouw leeftijd had zag ik daar het nut ook niet van in, vooral niet mijn studie. Je kijkt niet verder dan vandaag of morgen. Hooguit volgend studiejaar. En dat kun je jezelf ook niet kwalijk nemen. Zo werkt een jonger brein.
Daarom is het belangrijk dat je een volwassene hebt die je steunt. Zodat je geen idiote beslissingen neemt die invloed kunnen hebben op de rest van je leven. Want (again, no offence) dat heb je al gedaan.
- waarom aan de opleiding docent natuurkunde beginnen als je niets met het vak hebt?! Of het vak niet beheerst? Waarom niet de pabo? Of een vak dat je wel ligt. Docent wordt je niet omdat het "je leuk lijkt". Geloof me, dan ben je er snel op uitgekeken. Docent wordt het omdat je én passie hebt voor het vak én een passie hebt voor werken met jongeren. Mensen jouw vak willen bijbrengen. (Ik ben nu in principe docent groen onderwijs. AOC dus, toevallig. Nu even niet btw).
- een opleiding beginnen waar je van tevoren al niets mee wil. En dan ook nog eens paardenhouderij. (Ik heb dierverzorging gedaan dus ik kan het weten). Dubbel zonde. Was dan een administratieve opleiding gaan volgen zodat je straks zo goed als overal wel inzetbaar bent.
Iets doen omdat een ander het wil is ook niet goed maar je moeder heeft wel het beste met je voor én door dat een diploma belangrijk is. Jammer dat ze je niet een andere richting op heeft gestuurd.
Stage hoort erbij. En stage is vreselijk op het mbo. Overal. Ongeacht de opleiding. Je kiest een zwaar vak. Maar twee dagen per week is niet meteen het ergste. Inhalen is ook niet meer dan logisch. Ik heb eens mijn hele zomer vakantie opgegeven voor een stage (ook in de paardenhouderij). 6 dagen per week (met een bindweefsel aandoening. Geen pretje).
MBO is doorbijten.
Wat je zou kunnen doen is stoppen. Maar hou er dan wel rekening mee dat je je studiefinanciering moet terug betalen (als je die nu krijgt). Sowieso zit je al met de eerder gestopte opleidingen en die financiering. Hbo was te kort dus die maakt niet uit.
Als dit niveau 4 is moet je dus nog 2 jaar. Dat is best pittig als iets je absoluut niet ligt. Kun je overstappen naar de opleiding tot paraveterinair bijvoorbeeld? De eerste twee jaar zijn gelijk aan de opleiding dierverzorging en die wijkt niet bijzonder veel af van paardenhouderij (al zou je hier en daar wat in moeten halen, maar qua niveau wel te doen denk ik). Je hebt dan sowieso een beter papier. Het "staat" net iets beter. Maar diploma is diploma. Het gaat om je denk niveau. Dat bewijs je met je diploma, niet met de studie op zich.
Op meerendeel van je vragen staat het antwoord in het topic. En nergens heb ik gezegd dat ik niks met het vak natuurkunde had? Sorry maar als je het vertikt om te lezen kan ik er weinig mee.
En het 'no offense' overal tussen proppen om te oordelen rechtvaardigd het oordeel niet.
Ik ben om eerlijk te zijn echt even klaar met reacties typen met een verdediging omdat mensen 10x hetzelfde roepen terwijl ik antwoorden allang heb gegeven. En het mooiste nog: dingen verzinnen om te kunnen oordelen.
Ik wil de mensen bedanken die tips, gedachtes en adviezen hebben gedeeld! Ik neem ze allemaal mee en in overweging. Fijn om het zo een beetje te kunnen relativeren