Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
BloemBloem schreef:Destination schreef:Hoe zou jij het dan aanpakken als je ergens anders ziek bent geworden en je je te beroerd voelt om naar huis te reizen ?
Ze heeft griep he.... Ze zou kunnen vragen of haar vriend haar thuis kan brengen mits hij in de gelegenheid is, dan heeft ze denk ik ook nog wel ouders ( dat is een aanname, want dat weet ik niet zeker ).
Neem een paar paracetamolletjes en gaan met die banaan. O en voor het kotsen kan je gewoon een tasje meenemen Destination
Zo lang jij nog in staat ben om een topic in elkaar te flansen terwijl je "dood"ziek op bed ligt, zal het allemaal wel loslopen!snoetie schreef:Ik lees net dat je hebt aangegeven vrijdag misschien weer te kunnen werken. Daar zou ik eerlijk gezegd ook over vallen.. het is nu dinsdagmiddag, vrijdag is nog ver. Daar val ik als leidinggevende ook over. Ik denk dat het beter is om een dagelijkse update te doen, je kan nu toch niet voorspellen wanneer je beter bent? We hebben t hier over een griepje en geen levensbedreigende ziekte zoals anderen het doen voorkomen
BloemBloem schreef:Ze heeft griep he.... Ze zou kunnen vragen of haar vriend haar thuis kan brengen mits hij in de gelegenheid is, dan heeft ze denk ik ook nog wel ouders ( dat is een aanname, want dat weet ik niet zeker ).
Neem een paar paracetamolletjes en gaan met die banaan. O en voor het kotsen kan je gewoon een tasje meenemen Destination

snoetie schreef:Ik lees net dat je hebt aangegeven vrijdag misschien weer te kunnen werken. Daar zou ik eerlijk gezegd ook over vallen.. het is nu dinsdagmiddag, vrijdag is nog ver. Daar val ik als leidinggevende ook over. Ik denk dat het beter is om een dagelijkse update te doen, je kan nu toch niet voorspellen wanneer je beter bent? We hebben t hier over een griepje en geen levensbedreigende ziekte zoals anderen het doen voorkomen
BloemBloem schreef:Lisitano, ik zit waarschijnlijk gewoon heel anders in elkaar. En je zegt het zelf al
griep wordt vaak verward metZo lang jij nog in staat ben om een topic in elkaar te flansen terwijl je "dood"ziek op bed ligt, zal het allemaal wel loslopen!
Bovendien, TS, is je vriend eigenlijk wel thuis?
En waarom hoop je dat ik geen werkgever ben Lustino? Omdat ik voor dit verhaal geen "empathie" kan opbrengen? Nogmaals verhaal heeft 2 kanten, het klopt niet dat een werkgever al zo snel na ziekmelding eist dat je een gesprek aan moet op kantoor.
BloemBloem schreef:Jen, maar daar gaat het dus niet om, je verblijft elders dan dat je aangegeven staat. Als ik je verhaal zo lees is er dus al sprake van een verstoorde arbeidsverhouding. Kan mij voorstellen dat een leidinggevende dan achterdochtig wordt. Verhaal heeft 2 kanten he
snoetie schreef:Een week in bed met griep? Seriously? Ik vind vrijdagmiddag ver vooruit maargoed dat is mijn mening. Ik bel inderdaad ook minstens 1x per dag voor een update, dat je ziek bent betekent niet dat je geen verplichtingen hebt naar je werkgever. Gelukkig ben ik dan niet jullie leidinggevende zullen we maar zeggen.. niet uitbetaald krijgen op je 1 en/of 2e dag heeft met iets anders te maken, namelijk wachtdagen.
Gelukkig bellen mijn collega's zich altijd uit zichzelf iedere dag, dat laat ook zien hoe begaan ze zijn met het bedrijf ondanks dat ze ziek zijn. (En dan heb ik het over de minder ernstige ziektes zoals griep etc).
snoetie schreef:Een week in bed met griep? Seriously? Ik vind vrijdagmiddag ver vooruit maargoed dat is mijn mening. Ik bel inderdaad ook minstens 1x per dag voor een update, dat je ziek bent betekent niet dat je geen verplichtingen hebt naar je werkgever. Gelukkig ben ik dan niet jullie leidinggevende zullen we maar zeggen.. niet uitbetaald krijgen op je 1 en/of 2e dag heeft met iets anders te maken, namelijk wachtdagen.
Gelukkig bellen mijn collega's zich altijd uit zichzelf iedere dag, dat laat ook zien hoe begaan ze zijn met het bedrijf ondanks dat ze ziek zijn. (En dan heb ik het over de minder ernstige ziektes zoals griep etc).
realmagic schreef:ik woon officieel in mijn eigen (koop) huis, maar ben daar vaker niet als wel.
De plek waar je verblijft als je ziek wordt doet niet ter zake, als TS zegt joh sorry, ik ben ziek en ben niet thuis maar bij mijn vriend is dat niet direct reden voor een verstoorde arbeidsrelatie, bedrijf kan er wel een smerig spelletje van maken (wat ze zo te lezen ook doen) ik was laatst ook een week ziek met koorts thuis, uhh bij mijn vriend, maar mijn directe collegas weten dat ik eigenlijk altijd daar ben, en dat we ook gaan samenwonen als mijn huis verkocht is. heb dus toen niet eens apart gemeld dat ik niet thuis thuis was
Amaris schreef:snoetie schreef:Een week in bed met griep? Seriously? Ik vind vrijdagmiddag ver vooruit maargoed dat is mijn mening. Ik bel inderdaad ook minstens 1x per dag voor een update, dat je ziek bent betekent niet dat je geen verplichtingen hebt naar je werkgever. Gelukkig ben ik dan niet jullie leidinggevende zullen we maar zeggen.. niet uitbetaald krijgen op je 1 en/of 2e dag heeft met iets anders te maken, namelijk wachtdagen.
Als je een echte griep te pakken hebt (influenza) dan is een week helemaal niet overdreven lang. Een overdreven verkoudheid wordt ook 'griep' genoemd, maar dat is iets heel anders.
En elke dag bellen? My god, geef mensen de kans om gewoon even bij te komen.
BloemBloem schreef:realmagic schreef:ik woon officieel in mijn eigen (koop) huis, maar ben daar vaker niet als wel.
De plek waar je verblijft als je ziek wordt doet niet ter zake, als TS zegt joh sorry, ik ben ziek en ben niet thuis maar bij mijn vriend is dat niet direct reden voor een verstoorde arbeidsrelatie, bedrijf kan er wel een smerig spelletje van maken (wat ze zo te lezen ook doen) ik was laatst ook een week ziek met koorts thuis, uhh bij mijn vriend, maar mijn directe collegas weten dat ik eigenlijk altijd daar ben, en dat we ook gaan samenwonen als mijn huis verkocht is. heb dus toen niet eens apart gemeld dat ik niet thuis thuis was
Je moet wel goed lezen Realmagic, de verstoorde arbeidsrelatie was er al, TS heeft 5 jaar geleden een advocaat in moeten schakelen.
denk dat dat geschil wel aardig voorbij is. als ze daar niet overheen konden komen was ze allang weggewerkt jen schreef:Met een verkoudheidje blijf ik echt niet thuis, daar kan je best mee werken. Ik woon half bij m'n vriend, sta er niet ingeschreven maar naar mijn idee mag je daar gewoon uitzieken als je maar doorgeeft waar je op moment van ziekte verblijft dus daar ga ik verder niet op in. Ik heb ontzettende keelpijn, hoofdpijn, koortsaanvallen, duizelig. Voel me duf en ontzettend moe. Dit is al vanaf zondag aan de gang, ben maandag gewoon gaan werken maar voelde me hondsberoerd. Vanochtend kon ik amper m'n bed uit zo slap. Ik ben echt geen flauwe betreft werken, sta d'r vaker dat collega's zeggen waarom ben je niet thuis gebleven.
Als ik wel eens een migraine aanval heb schrijven ze een snipperdag af. Dit gaat altijd in overleg dus als ik me ziekmeld ben ik ook echt ziek. Snap dat een groot bedrijf met veel medewerkers hun ziekteverzuim zo laag mogelijk willen houden. Als ze een bedrijfsarts langssturen prima, ik val alleen over het gesprek met een leidinggevende en een case manager die geen benul hebben van medische achtergronden. Ik wil best meedenken maar ik ga geen drie kwartier reizen als ik me hondsberoerd voel om daar met twee personen een gesprek aan te gaan die eigenlijk geen bevoegdheid hebben om over mijn gezondheid te praten. Morgenvroeg nemen ze telefonisch contact op en dan zie ik wel verder. Wat betreft de snipperdagen ben ik daar niet mee akkoord gegaan.