Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

.
Maar, ik heb vrij snel geleerd. Ik zit momenteel in jaar 2, gemiddeld sta ik er goed voor, heb geleerd met de stress om te gaan en ik kan me nu houden aan mijn (meeste dan!) Planningen om te leren

Biscuitje schreef:Ik dacht, het is tijd voor een update.
Ik heb mij uitgeschreven voor het staatsexamen. Toch omdat ik sowieso mijn VWO diploma wil halen. Ook waren de ervaringen op internet wisselend, en hadden ze op school geen ervaring met een staatsexamen naast het CE.
Ik vond het erg moeilijk om na de vakantie nog tijd in te plannen voor examens oefenen. Ik heb een examentraining voor Economie gevolgd. Huiswerk, leerwerk en verslagen hadden toch wel voorrang. Ik heb geprobeerd om mijn laatste SE week zo efficiënt mogelijk te leren. Alles wat mis had kunnen gaan is fout gegaan. Mijn SE gemiddeldes waren alles behalve stabiel. Het resultaat na de Kijk- en luistertoetsen, MO's en SE's is alles behalve tevredenstellend. Een aantal cijfers vielen ook echt vies tegen, wat mijn frustratie alleen maar groter maakt... Om een indicatie te geven hoe mijn gemiddeldes nu zijn:
SE gemiddeldes + eventueel nog te behalen percentages
Aardrijkskunde: eindcijfer 6
Algemene Natuur Wetenschappen: 7,1 Maatschappijleer: 7,4 Profielwerkstuk: 8 = eindcijfer 7,5
Wiskunde A: 4,1 (SE van 30% herkanst, dus hopelijk schuift dit nog omhoog)
Nederlands: eindcijfer 5,8
Engels: eindcijfer 5,6
Duits: 5,7 (gemiddelde van al mijn SO's telt 5% mee, die komt er nog bij)
Geschiedenis: 5,4 (komen nog 2 verslagen bij van 5% en 10%)
Economie: 5,3 (ik moet het SE inhalen van 25% en er komt nog een werkstuk bij van 4%)
Rekentoets: gehaald met een 6 (ik heb hem laatst voor de derde keer gedaan, maar die ging niet zo goed, dus ik verwacht dat dit mijn eindcijfer is)
Ehm ja, een 4 en twee 5en... Ik ben sowieso van plan om een examentraining te volgen voor Wiskunde. Alle verslagen en het SE die hierboven genoemd staan heb ik al ingeleverd/gemaakt, ik wacht dus alleen nog op die cijfers.
Afgelopen weken waren voor mij alles behalve leuk, mijn gevoel wat ik aan het begin van het schooljaar had werd alleen maar versterkt: ik had beter kunnen blijven zitten vorig schooljaar. Aan de andere kant is het ook goed dat ik hier nu ben, ik heb alles nu gehad en al zou ik zakken, weet ik volgend jaar wat er van mij verwacht wordt.
Dat hangt er natuurlijk wel vanaf hoe ik zak, want als ik op maar 1-2 vakken zak kan ik waarschijnlijk beter naar het volwassene onderwijs gaan. Nog een jaar op deze school blijven vind ik geen probleem, naast de normale vakken hebben we 4 uur in de week een kunst vak en ieder jaar een kooruitvoering, waar ik veel plezier aan beleef.
Er is een kleine kans dat ik het wel red, er kunnen altijd dingen meevallen. Ik ga er wel vanuit dat er gewoon een grote kans is dat ik zak. De verhalen van mensen die er slechter voor stonden en het gehaald hebben zijn hoopgevend, maar ik denk dat dat vaak over kinderen gaat die van niks doen, naar hun best doen gaan. Bij mij is dat niet aan de orde, ik heb er altijd voor moeten werken om het op VWO te redden.
Ik ga de aankomende tijd nog goed mijn best doen om te halen wat er te halen valt. Ik heb ook al een aantal leuke dingen gepland, een beetje me-time na afgelopen weken vol mental-breakdowns vond ik wel op zijn plaats.
Ook wil ik nog even benadrukken dat ik een dankbaar en blij mens ben, kerngezond en met lieve mensen om mij heen. Zo dramatisch is het dus ook allemaal niet!
Iedereen ontzettend bedankt voor de lieve en motiverende berichtjes! Echt ontzettend fijn en leuk om te lezen!
moonfish13 schreef:Sanne_com, mijn broertje catert geregeld in leiden.
Hij zegt dat het onwijs goede cursussen zijn, en dat de reacties van de leerlingen echt lovend zijn, het zijn ook gewoon studenten die de cursus geven.
Studenten met overall zeer hoge eindcijfers, anders mag je daar geen les geven.
blue_sky schreef:De examentrainingen van Lyceo hebben mijn dochter echt heel erg goed geholpen. En nu geeft ze er zelf les. Zeker zoiets doen voor Wiskunde A.
SaraViavia schreef:Wanneer heb jij je uitgeschreven voor staatsexamen? Ik heb namelijk ook opgegeven en nog nooit uitgeschreven, maar ik ga het niet redden (oeps). Vandaag was de laatste dag dat je je dingetjes op kon sturen, maar ik ben zo druk met mijn andere studie dat ik besloten heb het niet te doen. Geld terug zit er dus sowieso niet meer in voor mij. Baal er ontzettend van, maar het is niet anders.
Heel veel succes met de voorbereiding op je CE!
Sanne_com schreef:moonfish13 schreef:Sanne_com, mijn broertje catert geregeld in leiden.
Hij zegt dat het onwijs goede cursussen zijn, en dat de reacties van de leerlingen echt lovend zijn, het zijn ook gewoon studenten die de cursus geven.
Studenten met overall zeer hoge eindcijfers, anders mag je daar geen les geven.
Ja! Het is echt geweldig! Zo enthousiast mensen! En ook een beetje in de buurt qua leeftijd!
Biscuitje schreef:Ik dacht, het is tijd voor een update.
Om een indicatie te geven hoe mijn gemiddeldes nu zijn:
SE gemiddeldes + eventueel nog te behalen percentages
Aardrijkskunde: eindcijfer 6
Algemene Natuur Wetenschappen: 7,1 Maatschappijleer: 7,4 Profielwerkstuk: 8 = eindcijfer 7,5
Wiskunde A: 4,1 (SE van 30% herkanst, dus hopelijk schuift dit nog omhoog)
Nederlands: eindcijfer 5,8
Engels: eindcijfer 5,6
Duits: 5,7 (gemiddelde van al mijn SO's telt 5% mee, die komt er nog bij)
Geschiedenis: 5,4 (komen nog 2 verslagen bij van 5% en 10%)
Economie: 5,3 (ik moet het SE inhalen van 25% en er komt nog een werkstuk bij van 4%)
Rekentoets: gehaald met een 6 (ik heb hem laatst voor de derde keer gedaan, maar die ging niet zo goed, dus ik verwacht dat dit mijn eindcijfer is)
Ehm ja, een 4 en twee 5en... Ik ben sowieso van plan om een examentraining te volgen voor Wiskunde. Alle verslagen en het SE die hierboven genoemd staan heb ik al ingeleverd/gemaakt, ik wacht dus alleen nog op die cijfers.
eerst ook nog een 5 voor scheikunde, maar die is weggewerkt.
In ieder geval heb ik een veel beter overzicht gekregen en snap ik de moeilijke onderwerpen veel beter!