Emmaa_ schreef:Ten eerste ga ik even mee met maaikemuis en wil ik even zeggen dat je heel volwassen overkomt en dat je duidelijk de tijd neemt om je keuzes te nemen. Dat is echt heel knap en het siert je zeker!
Toch ga ik even advocaat van de duivel spelen en zeggen dat ik het wellicht niet zo'n goed idee zou vinden om een jaar in het buitenland te gaan werken. Ja, als het van de grond komt en je komt op een bedrijf terecht waar je daadwerkelijk een volledig jaar kan gaan werken helemaal top. Feit blijft wel dat je er niks aan overhoudt. Vaak zijn ze enorm blij met buitenlandse toeristen/semi-vrijwilligers die tegen kost en inwoning willen komen werken, omdat het een stuk goedkoper is voor een bedrijf dan een fulltime medewerker aannemen. Van de verhalen die ik erover gehoord heb is het kei- en keihard werken. Je werkt niet 40 of 50 uur per week, je woont daar en er wordt dus ook heeeel veel van je verwacht. Alleen al om een plek om te wonen te hebben.
Zelfs al houd je er iets aan over bokst het vaak niet op tegen wat je kwijt bent of kwijt zou moeten zijn. In de landen die je in je openingspost opnoemt zal je hoogst waarschijnlijk afhankelijk zijn van het hebben van een eigen auto om je rond te kunnen bewegen, en dus ook om bijvoorbeeld naar het dorp te gaan om een snack te halen oid. Zelfs als er een auto voor de deur staat die je kan gebruiken zal je dus eerst je rijbewijs moeten halen. Imo is het zonder echt niet te doen.
Daar komt nog eens bij dat je vliegtickets moet boeken, een potje geld moet hebben om in geval van stress last-minute een ticket terug te kunnen boeken, je moet onwijs veel geluk hebben met het bedrijf waar je te werken komt en wat je er kan/mag doen.
Dit vind ik een belangrijk aangehaald punt. Een tussenjaar zal ook altijd nog na je bachelor oid kunnen.

Daarbij, je hebt momenteel toch een tussenjaar? Of zie ik dat verkeerd? Want je schrijft dat je Cum Laude afgestudeerd bent.