Hoeveel vragen voor oppassen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:44

En als je 14 jaar bent, wat is dan redelijk qua prijs?

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:47

verootjoo schreef:
Max 15€ voor een avond vind ik mooi :j

Ik heb soms wel heel lange avonden van bv 18u tot 2u, dan is dat voor mij als 21 jarige wat weinig, maar voor korte avonden krijg ik dat ook of zelfs €10. Duur vind ik wel meespelen in zo'n geval.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:48

verootjoo schreef:

Ben je dan ook weer in 2 uur thuis?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:49

Ik kreeg op mijn 16e tussen de 3,50-5 euro per uur. Hing van het gezin, de dag en de tijd af.

In het weekend kreeg ik bijvoorbeeld meer en als ik de kinderen op bed moest doen ook.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:53

verootjoo schreef:

En voor hoe lang wil je dan de deur uit zijn?
Ik pas meestal toch wel een uurtje of 4/5 op en dan vind ik €15 te weinig.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:54

verootjoo schreef:
Najoveh schreef:
Hier is 5€ per uur echt héél standaard. Daar wordt naar mijn ervaring echt zelden over gediscussieerd, het is gewoon zo'n beetje de prijs. Meestal komt dat neer op zo'n 20 a 25€ voor een avond. Prima prijs vind ik persoonlijk :)

Ja als je het krijgt wel ja :+ als je zelf kinderen hebt is het gewoon heel erg veel vind ik. En dat veelal alleen voor een avondje tv kijken en chips eten :Y)
Maar goed, als dat de prijzen zijn neem ik gewoon geen oppas :D

Wij maken om die reden inderdaad maar weinig gebruik van de oppas. Even met zijn tweetjes naar de film is gelijk 40 euro in totaal. Nee, dan leggen we de kindjes in bed en maken we t thuis wel gezellig

Avis

Re: Hoeveel vragen voor oppassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:07

Ik pas nu zo'n drie jaar op denk ik. Inmiddels zit de oudste alweer in de tweede klas van het voortgezet onderwijs, dus daar hoef ik eigenlijk niks mee te doen (eventueel z'n pizza in de oven steken). Bij mij gaat het om twee kinderen en per uur krijg ik €5,- wat meestal wordt afgerond naar boven. Het doet er verder niet toe of ik een spelletje moet doen of op de bank mag zitten terwijl ze slapen. In mijn omgeving is €5,- per uur eigenlijk heel normaal. Een vriendin van me vraagt meer, maar dan zou ik me toch echt opgelaten voelen :=

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:10

Hier betaal ik ook 5 euro per uur. En of ze nou overdag komt of in de avond als de kleine op bed ligt, dat maakt dan niet uit :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:10

Ik vind tussen de 8 en 10 euro per uur een mooi bedrag.

Heb het zelf ook veel gedaan, nu deed ik toen de tijd de opleiding pedagogisch medewerker maar ik kreeg eigenlijk van de mensen zonder te vragen al 10 euro per uur.

Op dit moment vraag ik ook 10 euro per uur, ik vind wel dat ik dit mag krijgen maar dat komt omdat ik alle opleidingen tot HBO, ehbo, bhv, 5 jaar ervaring met alle kinderen van 3 maanden tot 12 jaar en veel cursussen op mn lijstje heb :)
Laatst bijgewerkt door xxwienekexx op 21-11-16 22:16, in het totaal 3 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:11

enamorada schreef:
verootjoo schreef:

En voor hoe lang wil je dan de deur uit zijn?
Ik pas meestal toch wel een uurtje of 4/5 op en dan vind ik €15 te weinig.

Voor een beetje bankzitten en chips eten??

Nee hoor, ben het idd met benangelique eens... als het meer dan dat moet kosten blijf ik wel thuis. Wat een prijzen man :oo

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:19

Ik krijg/kreeg nooit betaald per uur. Ik heb echt héél veel oppas ervaring maar ik kreeg altijd €10-15-20 per avond (meestal 10, ligt een beetje aan het gezin), en eerlijk, voor een beetje bank hangen en chips eten vind ik dat meer dan genoeg. Ook al ben ik er van 20.00-3.00. Of ik nu thuis voor de tv hang of bij iemand anders maakt mij niet uit.

Overdag is iets anders. Ik heb opgepast bij 2 autistische kinderen en daar kreeg ik €5 per uur, ook snachts als ik sliep

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:22

Wat betaald iedereen veel!

Ik ben te lui om echt te werken :o en heb ook geen geld nodig dus zie ook geen reden om wel te moeten werken, maar als een kennis oid me vraagt een avondje op te passen doe ik dat altijd wel. Mijn hoogste loon was 2 euro voor een hele avond :+

Sellyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:28

TerraHowrse schreef:

Ik ben te lui om echt te werken :o en heb ook geen geld nodig dus zie ook geen reden om wel te moeten werken, maar als een kennis oid me vraagt een avondje op te passen doe ik dat altijd wel. Mijn hoogste loon was 2 euro voor een hele avond :+

Haha ja daar heb je het al, jij had geen behoefte om te werken omdat je geen geld nodig had. Maar dat geldt niet voor iedereen. Er zijn ook mensen die het geld goed kunnen gebruiken en oppas serieus zien als een goede bijverdienste :)

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:30

verootjoo schreef:
Voor een beetje bankzitten en chips eten??

Nee hoor, ben het idd met benangelique eens... als het meer dan dat moet kosten blijf ik wel thuis. Wat een prijzen man :oo

Bankzitten en chips eten, maar ook de verantwoordelijkheid hebben over andermans kinderen en voor die avond daar aan gebonden zijn

Ik zou denk ik € 6 a 8,- per uur vragen

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:36

Als ik kinderen zou hebben of ooit krijg. Zou ik echt wel 10 euro per uur betalen. Voor mij zullen me kinderen dat echt wel waard zijn, Of ze nou op bed liggen of niet.

Als ik niks zou willen betalen breng ik ze wel na opa en oma.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:48

Sellyxx schreef:
TerraHowrse schreef:

Haha ja daar heb je het al, jij had geen behoefte om te werken omdat je geen geld nodig had. Maar dat geldt niet voor iedereen. Er zijn ook mensen die het geld goed kunnen gebruiken en oppas serieus zien als een goede bijverdienste :)

Ja dat is waar, maar alsnog veel vind ik!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 22:49

Toen ik zelf oppaste 17 jaar geleden ongeveer kreeg ik 3 of 4 gulden per uur. Nu we zelf oppas nodig hebben betalen we 5 euro per uur. Dat is geloof ik wel normaal. In de supermarkt krijgt ze net zoiets en moet ze denk ik harder werken. Oppas is 17 jaar. Ik vind het persoonlijk raar om bij meer kinderen meer te betalen. Mijn kind is mij alles waard maar dat is niet in geld uit te drukken maar in vertrouwen in elkaar. Voor de hond krijgt ze trouwens 3 euro, die is mij iets minder waard

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:01

Bank zitten en chips eten. Tjah... Ik lever tijd in die ik ook goed ergens anders voor kan gebruiken en heb (in mijn geval) de verantwoordelijkheid over een baby en een peuter. Daarbij zit ik niet alleen op de bank en eet ik niet andermans kast leeg. Ik ben nogal een opruimfreak en ruim dus ook voor hun het een en ander op (poppen etc in de kast, de peuter gooit met haar eten dus als ik dat zie liggen veeg ik dat ook op).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:13

overdag betalen we minimum loon per uur. Bij gastouder is het ongeveer 6,- per kind per uur inclusief bureaukosten, dus bij 1 kind is dat goedkoper dan volwassen oppas aan huis. Als het vanwege werk is krijg je afhankelijk van de hoogte van je inkomen nog 1/3 tot 2/3 van die kosten terug.

Bij avondje uit 1 al op bed, de ander mag nog even opblijven, betalen we onze tieneroppas ongeveer 3,50 euro per uur. Voor een korte avond dus 10-15 euro, voor een lange(re)avond 15-20 euro. Meestal ronden we het wat naar boven af. Met drinken en chips en koek in huis. Al is ze niet zo van het snoepen ;) Ze verzorgt ook een pony bij ons, dus vaak doet ze als het laat wordt ook even het voeren van de paarden.

Ik kreeg zelf 20-25 jaar geleden 3,50 gulden per uur. Dus ongeveer hetzelfde op een avond maar dan in guldens. Dat waren 3 kinderen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:32

Het is wel duidelijk dat de prijzen heel erg verschillen in Nederland met Duitsland. Toen ik een aantal jaar geleden oppaste, kreeg ik vaak rond de €10 per uur, op 1 adres zelfs €15, maar dat was een autistische jongen met een handleiding. Ik ging op sommige avonden dus wel met €50 naar huis. Tegenwoordig zijn het gewoon vriendendienstjes, als ik savonds wat te eten krijg met de kids mee, vind ik het al best :P
Inmiddels heb ik zelf een kind, maar zou eerlijk gezegd hem niet zo snel bij een tieneroppas achter laten :')

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:38

ik kreeg 10 euro per uur voor 2 kinderen die al op bed lagen toen ik aan kwam :')
ook kwamen ze vaak pas rond 6/7 uur thuis (ze hadden een eigen cafe waar ze allebei in werkte)
dus was wel relaxt oppassen

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:39

Als ik dit zo lees dan was ik haast gek met 3,50 per uur. Had tijdje dat ik drie kinderen van school haalde en dan oplette tot etenstijd dus 3 uurtjes. Kreeg dan rond de 10 euro na afloop. Als ik er aan terugdenk best weinig dus voor de 'moeite' die het kostte. Maar ach vond het ook leuk werk.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:40

ik paste op vanaf mijn 15e, had veel verantwoordelijkheidsgevoel. Was Scoutingleiding vanaf mijn 16e, dan gingen we ook op kamp met 15 kinderen van 5-7 jaar met 3 man leiding

1 iemand met rijbewijs en EHBO

Wij zijn gewoon bereikbaar als we weg zijn en met 15 minuten thuis als er iets is. Verder hebben we prima buren, dus hulp dichtbij. Wij kennen onze oppas wel heel goed. Zou niet snel een vreemde tiener vragen. In alle gevallen zorgden de meiden eerst al een tijd voor onze paarden/pony's en de kinderen kenden hun dus ook al.

ellissofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 23:47

ik heb oppaskinderen sinds mijn 16e en ik ben nu 21 jaar. Ik vraag 5 euro per uur.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 00:02

Waarom heeft iedereen het over chips eten :') doen oppassers dat altijd? :P
Mij lijkt 5 euro per uur normaal, iets meer ook nog wel, en vanaf 10 euro of meer vind ik het veel worden.