maud318 schreef:wow ineens heel veel reacties![]()
mijn week is altijd helemaal vol zelfs in de vakanties dat is soms zo vervelend, altijd maar haasten.
dit is wat ik allemaal doe in 1 week:
ponyhet liefst zo vaak mogelijk
bijbaan (elke zaterdag of zondag 2 uurtjes)
verjaardagen (hebben we bijna elke week wel soms zelfs meerdere)
vriendinnen die willen afspreken ik zit bij bij heel veel vriendinnen NIET in de klas dus dat is vaak ook 3x per week afspreken
huiswerk (te veel...)
familie uitjes
en dan moet ik ook nog overal heen ik heb het even berekend in 1 week fiets ik minimaal 6 uur (school, pony, vriendinnen)
ohja en dan heb ik ook nog mezelf vind het heerlijk in me bed te liggen youtube kijken.Hhelaas komt dat er niet vaak van en als het er wel van komt heb ik daarna nogal veel stres.
de laatste weken is mijn leven een en al stres, haasten en geen tijd voor mezelf. het enige moment wanneer ik tijd voor mezelf heb is tijdens het ontbijt, maar eigenlijk zit ik ook dan vaak te leren. Omdat ik de dag ervoor daar geen tijd voor had.
vandaar dat ik vroeg hoe jullie het combineren
Je vriendinnen kun je ook wat minder vaak zien, hoewel ik niet weet hoe oud je ben.
Ik ben inmiddels 19 en ik heb er vrede mee dat ik mijn vrienden soms maar 1 keer per maand zie. We hebben het nou eenmaal allemaal druk. Ik reis zelf minstens 4 uur per doordeweekse dag(school is heen en weer al twee uur)
Als je zaterdag laat werkt kun je ook iets eerder opstaan om te relaxen. En je hoeft niet altijd heel lang bij je pony te zijn
Verjaardagen zijn zeker dingen die ik persoonlijk vaak afzeg, zeker als het minder goede vrienden zijn en het meer een beetje zitten is. Die tijd mag je echt weleens in jezelf steken, of in je huiswerk.
Maar als je echt moeite heb met je leerwerk en voldoendes haalt zou ik echt wat minder dingen gaan doen.. Ik heb het altijd kunnen combineren omdat ik redelijk goed kan leren. Je kunt ook leren mindmappen en sneller lezen, is misschien via jouw school ook een cursus voor en anders kun je veel op internet vinden. Dit leert je efficiënt en snel leren en hoofd- en bijzaken onderscheiden. Dit kost in het begin véél tijd, maar uiteindelijk haal je er ZO veel uit! Probeer ook geod te blijven eten en te slapen.. DAt scheelt een hoop in je energie
Je moet je er misschien bij neerleggen dat 4/5 keer per week naar je pony het maximale is wat je red. Je wilt niet heel lang zo doorgaan terwijl de stress zich opbouwt. Het is niet ongewoon dat jonge mensen al burn-out klachten krijgen omdat ze veelste veel hooi op hun vork nemen. (Ik spreek uit ervaring)
Succes in ieder geval!
het liefst zo vaak mogelijk