Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
benangelique schreef:'dat is de baan van de docent' vind ik nogal kort door de bocht. het is immers ook de taak van de student zich aan de regels en afspraken binnen de opleiding te houden...
vonneke schreef:Als een school met deze maatregel moet komen zal het er nu een behoorlijke puinhoop zijn.
Ik moet toegeven dat mijn examenleerlingen (heb 3 klassen) juist enorm gemotiveerd zijn. Er 's er weleens eentje zijn boeken vergeten of heeft het huiswerk niet af. Maar dat zijn er geen twee in de week.
Voor mijn vak heb ik het simpel opgelost. Ik controleer iedere les spullen en huiswerk. Ze hebben het echt al klaar liggen voor ik ga lopen en degene waar het niet van in orde is hebben het 9 van de 10x al aan mijn bureau gemeld.
Wat niet in orde is plaats ik jn Magister.
Ik geef richting de toetsen en examens erg veel bijles voor mijn vak. Kids maken daar heel veel gebruik van.
Sta je vaak genoteerd? Pech gehad, jij steekt geen tijd in mij ik dus ook niet in jou. Niet welkom op bijles.
Prima drijfveer.
vonneke schreef:Nou Elena als een leerling te vaak zijn spullen niet in orde heeft maakt het me eigenlijk niet uit wie ik voor me heb. Zijn/haar examen en verantwoordelijkheid.
Als je niet komt opdagen pech gehad, jij niet geïnteresseerd in mij, ik niet in jou.
(Al komt leerplicht en halt nu veel sneller om de hoek kijkje bij teveel afwezig/te laat)
WildDreams schreef:Wat een belachelijke regel.
Ik zelf zou (als chaotische ADD'er) na deze 6 weken al mijn herkansingen kwijt zijn. Voornamelijk voor geen huiswerk maken en boeken vergeten, en dat heeft niks met te kort aan motovatie te maken. Sowieso vind ik het belachelijk om een sanctie op motivatie te zetten.
Lijkt me puur je eigen verantwoordelijkheid als je achter loopt etc? Een keer de klas uit gestuurd worden vind ik beter klinken, dan maar prikken of juist twee uur nakomen waarin je juist je huiswerk wel moet maken.
Die herkansing afpakken is gewoon belachelijk.
Dimphyl schreef:Ik vind dit een goede regel!
Denk dat ik er zelf veel aan gehad zou hebben.. ipv nog even 5 minuten op bed blijven want ach die uitleg voor wiskunde heb ik toch niet nodig, dan had ik nu misschien wel een hoger cijfer dan een 3 op mijn eindlijst.. (overigens wel gewoon geslaagd haha)
Snap niet zo goed dat sommigen hier zeggen 'maar ik kom heel vaak te laat/doe geen huiswerk, kan ik niks aan doen', hoe willen die personen later een baan houden dan? Mijn baas wacht ook niet elke dag 5 minuten langer met de winkel openen zodat ik kan uitslapen hoor..
purny schreef:Natuurlijk moet er voor chronisch zieken ook een uitzondering gemaakt worden. Ik heb zelf ook ADHD maar ben nooit te laat.
Wel heb ik vroeger vaak m'n boeken mogen ophalen thuis omdat ik ze weer eens vergeten was