Lenen bij Duo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 10:41

Storm schreef:
Hoeveel je kunt lenen weet ik niet, maar wil je enorm waarschuwen voor de lening. Je moet het terug gaan betalen, en als je al kapster gaat werken, ga je het never nooit redden om dat allemaal terug te betalen. Als je nu jurist of advocaat ofzo was geworden, was het nog een ander verhaal, maar als kapster verdien je niet veel.

Ik zou écht goedkoper gaan huren, en dat kan echt in deze buurt, wel goed zoeken maar het kan, en een andere, niet particuliere kappersopleiding gaan doen. Hoe lang duurt je opleiding nog?

Nog 2 jaar. Ben afgelopen week begonnen en t zou allemaal prima lukken tot ik erachter kwam dat ik toch nog een dagopvang moest regelen en betalen. Goedkoper huren kan niet, ik heb geen inschrijftijd meer en zodra ik dat weer genoeg heb zijn we 2 jaar verder; is mn opleiding afgelopen en vervalt de €400 per maand. Stoppen met mn opleiding ga ik exht niet doen want dan betaal ik 6 maanden door zonder naar school te kunnen gaan.

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 10:42

Brainless schreef:
Ik zou sowieso op zoek gaan naar een plekje waar je huurtoeslag bij kan krijgen.
Dat scheelt jou dan al 300-350 in de maand aan kosten.

Ook kun je bij je ouders aankloppen (zij zijn verplicht tot je 21ste mee te betalen aan studie en levensonderhoud).
Als zij niet mee willen werken, dan kun je dit via de rechter regelen, en worden ze "gedwongen" mee te betalen.

Mijn ouders verdienen daar niet genoeg voor dus dat is geen optie

Winged

Re: Lenen bij Duo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:43

Kunnen je ouders misschien een dag oppassen? Of de ouders van ex?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:45

Nee samenwonen om kosten te besparen lijkt me ook geen goed idee. Je moet idd zelfs (financieel) stabiel genoeg worden.
Wat moet je kopen van die 77? Eten? Dat is nl best te doen volgens mij.( wij leefde prima van 50 mt 2 volwassenen)
Je zou je mobiele abbo kunnen veranderen, kijk bij eens bij Simyo. Gooi je internet eraf en maak alleen nog gebruik van wifi
Ga eens langs de ziggo winkel want die kan ook echt wel omlaag.
Met die 2 dingen zou je al €30,- in de maand kunnen besparen.
Zo zijn er vast nog wel meer dingen.
Een budgetcoach kan jou echt helpen om te zoeken waar je kan besparen, elk €10,- is er weer 1 he

Wat is dat toch hier op bokt dat men met de ene rechtzaak na de andere wappert. Je ouders een rechtzaak aanspannen omdat ze verplicht zijn je tot je 21e te onderhouden. Enig idee wat dat inhoud, je hele band met je ouders gaat eraan, het levert ws alleen maar zorgen en een hoop stress op. Bagger advies naar mijn idee
Laatst bijgewerkt door MissBmx op 12-09-16 10:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:47

77 euro per week om van te leven?
Dat is voor 1V en 1 baby absoluut niet heel weinig hoor.
Wij hebben zonder veel problemen van 100-125E per week geleefd (2 V en 3 kinderen waarvan 2 in de luiers).
Incl benzine geld voor mijn auto.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:48

Dus omdat je nu opvang moet regelen heb je 170 euro minder te spenderen per maand voor van te leven, als ik het goed uitreken.

Nu heb je 70 euro per week om van te leven ( op 4 weken gerekend), anders was dat 112.50 euro. Is dat zo onhaalbaar, 70 euro per week? Toen ik alleen woonde leefde ik van 50 euro per maand, en dat was al ruim.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:52

Even ter verduidelijking...
Iemand in de schuldsanering/onder bewind krijgt voor 1 persoon 40E en 10E voor elk volgend lid van het gezin.
Dan krijg je ook niet je kinderbijslag in handen...
Dus dan heb je 50E om van te leven.

Heb jij je al aangemeld bij de voedselbank?
En maak een afspraak bij je gemeente, want meerdere gemeentes hebben mogelijkheden tot een extra aanvulling van je inkomen.

Edit:
Citaat:
€70 ziggo
€30 mobiele telefoon

Ook hier valt nog zeker wat op te bezuinigen.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 12-09-16 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:53

Ik mis de zorgverzekering nog.

Ik zou zeker naar ziggo kijken. Heb het idee dat dat goedkoper kan.

En deed je mou nog nagels voor mensen? Verdien je daar niet wat mee?

Kun je niet een keer in de week bij je ouders eten? Of een vriendin.

Verder alles goedkope merken. Dan moet het lukken

Nova3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:54

Tylermen schreef:
Ik zit op t kos. Kappersopleiding €400 per maand. Goedkoper wonen kan niet, dit is al goedkoop en ik ben pas 01-07-2016 hier komen wonen. Goedkopere dagopvang kan niet, ik betaal er nu €130 en anders moet ik haar van loon op zand eerst in tilburg op de opvang afzetten en dan naar school waardoor ik te laat kom. Ik woon nu namelijk in loon op zand.

Edit: bijbaantje kan ook niet, ik moet dinsdag tot en met vrijdag van 9 tot 5 naar school, 6 uur thuis en half 7 kind ophalen van de opvang. Zaterdag van 9 tot 3 school, en dan kind ophalen bij mn moeder. Zondag maandag zit ik vol met nagelklanten. Daarbij komt nog dat de emte hier elke dag maar tot 8 uur in de avond open is en ik van half 7 tot 8 geen oppas heb

Doe je dat gratis?
Ik veronderstel van niet dus dan heb je hiervan toch ook nog inkomsten?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:54

als de vader werk heeft kan hij toch bijdragen? zo niet kan hij oppassen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:55

idd,tv,internet en gsm kan toch lager hoor.

het is maar hoe je zelf wil leven.
zelf heb ik nog gewoon een bel en sms telefoon,man idem en wij zitten samen op 20 euro/maand.
een mens gaat niet dood van niet meer online te kunnen met zijn telefoon.

op zo'n dingen kan je makkelijk besparen,je moet het alleen ook willen.

70 euro/week lijkt me idd wel haalbaar.
tuurlijk gaat er dan ook tijd inkruipen.
dan moet je alles mooi vers kopen,zelf eten gaan klaarmaken,ook voor je kindjes,geen kant-en klaar potjes e.d; meer,maar lijkt me prima haalbaar.

en de papa.hij blijft toch papa?kan je volgens mij prima aanvechten dat hij op zijn minst een klein steentje bijdraagt.
werk hij nu of niet?

kan je bv 1-2/w bij je ouders gaan eten?zo'n dingen schelen ook direct,zijn enkele maaltijden minder.

hoe eet je op school?breng je zelf iets mee?of ga je telkens een broodje of snelle hap gaan halen?
zo'n dingen maken echt een verschil.
breng zelf iets mee van thuis.
koop wat in promotie staat,grotere hoeveelheden en invriezen.
knip bonnetjes,vergelijk winkels,....
je kan er behoorlijk op besparen!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 10:56

fokfanaat schreef:
als de vader werk heeft kan hij toch bijdragen? zo niet kan hij oppassen.
als vader al zo'n ldweil is dat ze moet smeken om voor zijn eigen kind te gaan betalen kan ik me indenken dat je die liever kwijt dan rijk bent.
Zodra hij een baan heeft moet hij alimentatie betalen maar dat gaat via de rechtbank...nog meer extra kosten.

Oh ja en koop geen eten onderweg of op school. Breng je eigen eten mee, veel goedkoper

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:00

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 11:05

Eten en drinken neem ik mee van thuis, flesje ranja en n boterham. Mijn dochter kost me per week toch echt wel 30, en van die overige €40 moet ik ook mn benzine voor de auto betalen. + roken, jaja stoppen blabla. Ik weet t. Probleem is dus dat mijn ex hier regelmatig komt eten en heel de kasten leeg trekt, niks mee betaald en ik zit zonder. Ik kan hier niks aan doen zonder ernstige ruzies. Ziggo is gewoon een standaard abbo met kinderpakket en mn mobiele telefoon is al een sim only, alles onbeperkt en wel online omdat ik tijdens school heel veel online zaken regel.

Thuisbezorg doe ik niet meer aan, ga geen 20 euro betalen voor 1 avond eten.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:07

JE zegt dat je niet kan bijverdienen omdat je nagels doet, dan heb je daar toch oook een inkomen van?

Dat je ex vriend je kasten leeg eet is geen doen, wilt hij daar niet mee stoppen, dan laat je hem niet meer binnen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:10

dan ga je gewoon echt op je strepen moeten staan naar je ex.

hij kan toch niet vader zijn en bij jou over de vloer komen en niet willen betalen voor zijn dochter en op de koop toe ook nog bij jou komen eten zonder iets te vergoeden?

daar op je strepen staan.

liever ruzie en rondkomen dan zo'n gedonder.

voor mij zou het simpel zijn.
als hij vader wil zijn en dochter wil zien,.... dan moet hij ook de andere verantwoordelijkheid nemen,nl ook bijspringen in de kosten.indien hij dat niet wil,jammer,dan stopt vadertje spelen ook,want zo werkt het toch niet??

hoe oud is je dochter?

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 11:19

Ze is 9 maanden nu. En t is al heel de tijd gezeik. Weet gewoon niet meer hoe ik t met hem moet doen...

Tylermen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-16 11:19

chanel1985 schreef:
JE zegt dat je niet kan bijverdienen omdat je nagels doet, dan heb je daar toch oook een inkomen van?

Dat je ex vriend je kasten leeg eet is geen doen, wilt hij daar niet mee stoppen, dan laat je hem niet meer binnen.

Hij heeft mn huissleutel haha. Dit omdat zijn spullen hier ook allemaal liggen en hij die netgens kan laten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:25

Tylermen schreef:
Eten en drinken neem ik mee van thuis, flesje ranja en n boterham. Mijn dochter kost me per week toch echt wel 30, en van die overige €40 moet ik ook mn benzine voor de auto betalen. + roken, jaja stoppen blabla. Ik weet t. Probleem is dus dat mijn ex hier regelmatig komt eten en heel de kasten leeg trekt, niks mee betaald en ik zit zonder. Ik kan hier niks aan doen zonder ernstige ruzies. Ziggo is gewoon een standaard abbo met kinderpakket en mn mobiele telefoon is al een sim only, alles onbeperkt en wel online omdat ik tijdens school heel veel online zaken regel.

Thuisbezorg doe ik niet meer aan, ga geen 20 euro betalen voor 1 avond eten.

Dan maar ernstige ruzie, maar dit kan toch serieus niet?? Of hij betaalt mee, of hij blijft maar weg.

Ik vind jouw ziggo overigens wel duur; ik betaal bij Vodafone €52,50 per maand voor telefoon, internet en digitale tv met HD recorder en uitzendinggemist enzo. Op de gewone zenders zitten ook genoeg kinderzenders, en als ik het zo lees kijkt je dochter bijna geen tv bij jou (aangezien ze de meeste tijd ergens anders is)

En benzine? Je hebt een auto? Daar heb je geen kosten van meegerekend, maar een auto is erg duur. Kan die er niet uit?

En idd... Stoppen met roken... Roken is gewoon te duur en kan je je niet veroorloven nu.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:26

Dan verander je je slot, meld je 'm dat je z'n spullen buiten zet en dat-ie ze op kan halen!
Zoalsmijn voorganger zei, liever ruzie en rondkomen.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:28

Indd. Kinderzender is niet nodig.

Het eerste 1,5 jaar kan het ze wei ig boeien. En er is voldoende op de gewone tv.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:28

Tylermen schreef:
chanel1985 schreef:

Hij heeft mn huissleutel haha. Dit omdat zijn spullen hier ook allemaal liggen en hij die netgens kan laten

Dat is dan zijn probleem, niet de uwe.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:29

Tylermen schreef:
chanel1985 schreef:

Waar woont hij dan? Iedereen laat z'n spullen toch in z'n eigen huis? Heb je teveel spullen voor in je huis, moet je opruimen. Zo simpel is dat.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:34

Tylermen schreef:

Ja, dan kun jij ook op je strepen gaan staan nu.

A) Leuk dat die spullen er staan, maar dan kan hij ook een bijdrage doen
B) hij heeft dan alsnog niet het recht de kast te plunderen

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 11:39

Ik zit me eigenlijk te verbazen want er komt gewoon hartstikke veel geld binnen. Je kind gaat bijna gratis naar de opvang en je krijgt een bak met toeslagen waardoor je huur en verzekering ook niet hoog (zullen) zijn. Ik denk dat je het meer moet gaan zoeken in je eigen uitgavenpatroon. 70 euro per week om van te leven moet echt wel te doen zijn. Voeding en luiers kun je echt wel zo inkopen dat je dochter geen 30 euro per week kost.

Je zegt dat je rookt, lijkt me ook voor je dochter heel fijn om dat niet te doen. Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik denk dat je heel veel leuke dingen samen met je dochter kunt doen ipv peuken roken.

Je krijgt ruim 1000 euro studiefinanciering. Als je straks aan het werk gaat is het ook geen vetpot en zullen er ook niet ineens bergen met geld binnen komen. Ik zou dus naar een manier gaan zoeken om je eigen uitgaven te beperken.

Kijk ook eens naar je ziggo abbonement want er zijn ongetwijfeld goedkopere opties. Het startpakket van Ziggo is 45,95 en dat bespaart je dan zo 25 euro in de maand.

Echt ga kijken naar je eigen uitgavenpatroon, want als ik je berichten zo lees komt er echt best wel wat binnen. Je kunt wel meer gaan lenen, maar dat moet je ook gaan afbetalen en dat is ook geen pretje.

en wat betreft je ex, als hij niks bijdraagt en jullie alleen maar lastig valt, laat hem zijn sleutel inleveren en z'n spullen meenemen, is hij nou helemaal gek geworden.