Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

nienke555 schreef:Ik ga naar de voorlichtingen van Gezondheid en Maatschappij (uni), Dierwetenschappen (uni), Ergotherapie (hbo), Verpleegkunde (hbo), Pedagogiek (hbo), Voeding en Diëtetiek (hbo) en toch maar naar Diermanagement (hbo). Kijken kan geen kwaad, woon toch vlakbij Leeuwarden
CecileDV schreef:nienke555 schreef:Ik ga naar de voorlichtingen van Gezondheid en Maatschappij (uni), Dierwetenschappen (uni), Ergotherapie (hbo), Verpleegkunde (hbo), Pedagogiek (hbo), Voeding en Diëtetiek (hbo) en toch maar naar Diermanagement (hbo). Kijken kan geen kwaad, woon toch vlakbij Leeuwarden
Eerlijk... Bezint eer ge begint wat betreft Voeding en Diëtetiek. En niet vanwege de opleiding zelf want die vond ik het einde, maar als ik zie hoeveel klasgenoten/studiegenoten (inclusief mezelf) écht geen kans lijken te hebben op een baan (die ook nog eens genoeg oplevert om van rond te komen).... Echt zo jammer dat er een enorm overschot is (of te weinig vraag, net hoe je het bekijkt)..
Daarop inhakend: ik ben dus ook op zoek naar een opleiding omdat ik toch hartstikke veel leuk vind om te doen en zo hopelijk over een paar jaar een beroep heb waar wél veel werk in is. MBRT staat nu bovenaan mijn lijstje, bijna open dag in Eindhoven
Bedankt dat je het even meldde!CecileDV schreef:nienke555 schreef:Ik ga naar de voorlichtingen van Gezondheid en Maatschappij (uni), Dierwetenschappen (uni), Ergotherapie (hbo), Verpleegkunde (hbo), Pedagogiek (hbo), Voeding en Diëtetiek (hbo) en toch maar naar Diermanagement (hbo). Kijken kan geen kwaad, woon toch vlakbij Leeuwarden
Eerlijk... Bezint eer ge begint wat betreft Voeding en Diëtetiek. En niet vanwege de opleiding zelf want die vond ik het einde, maar als ik zie hoeveel klasgenoten/studiegenoten (inclusief mezelf) écht geen kans lijken te hebben op een baan (die ook nog eens genoeg oplevert om van rond te komen).... Echt zo jammer dat er een enorm overschot is (of te weinig vraag, net hoe je het bekijkt)..
Daarop inhakend: ik ben dus ook op zoek naar een opleiding omdat ik toch hartstikke veel leuk vind om te doen en zo hopelijk over een paar jaar een beroep heb waar wél veel werk in is. MBRT staat nu bovenaan mijn lijstje, bijna open dag in Eindhoven
Compri schreef:Ik zit nu in 5 vwo en ben aan het twijfelen of ik diergeneeskunde wil gaan doen of biologie. En als het dan biologie wordt, op welke universiteit dan? Ik twijfel tussen uva en wageningen omdat als ik in Wageningen ga studeren ik uit huis zou moeten, maar de studie wel veel beter bij mij past. En dan ga ik volgende week nog kijken hoe Biologie in Utrecht is Te veel keuzes! En ik heb dan nog relatief weinig opties die ik zou willen, kan me voorstellen dat er sommigen zijn die helemaal geen idee hebben..
Ik heb 8 opties
Maar misschien komt er nog wat bij
Ik zit zelf ook in 5 vwo
BlauweSteen schreef:Ik zit in 6 vwo en ik ga deze maandag bij de Radboud Universiteit bij Griekse en Latijnse Taal en Cultuur een dagje meelopen!
Verder zijn mijn opties nu Taalwetenschap in Leiden of Artificial Intelligence(waar weet ik dan nog niet)
Op dit moment zie ik GLTC echt wel zitten
man man man wat druk, bij de lerarenopleidingen stond er een statafel in de gang per opleiding maar t was zo ontzettend druk dat je niet eens door de mensen heen kwam. SophieFT schreef:Ik vond de Windesheim open dag een rampman man man wat druk, bij de lerarenopleidingen stond er een statafel in de gang per opleiding maar t was zo ontzettend druk dat je niet eens door de mensen heen kwam.
Lauraxnick schreef:Ik zit pas in 4vwo, maar ik weet al heel lang dat ik diergeneeskunde wil gaan doen. Als ik daarvoor niet word toegelaten misschien een jaartje biologie. Jammer dat je pas de dierwetenschappen kant op kan in het tweede jaar
nienke555 schreef:BlauweSteen schreef:Ik zit in 6 vwo en ik ga deze maandag bij de Radboud Universiteit bij Griekse en Latijnse Taal en Cultuur een dagje meelopen!
Verder zijn mijn opties nu Taalwetenschap in Leiden of Artificial Intelligence(waar weet ik dan nog niet)
Op dit moment zie ik GLTC echt wel zitten
Haha, ik doe ook gymnasium. Heb juist een hekel aan latijn
, maar ben steeds meer geïnteresseerd in de oudheid en de talen geraakt sinds vorig jaar sannehelena schreef:Hoi!
Het is een beetje stil hier, maar ik vroeg me af of jullie mij kunnen adviseren over het volgende.
Ik vind bedrijfskunde erg interessant en ben al naar een aantal open dagen geweest. Ook rechten heb ik nog in mijn hoofd, maar mijn voorkeur gaat momenteel naar bedrijfskunde. Nu kreeg ik afgelopen week een folder over rechten van de Radbound Universiteit en hier stond een stuk over bedrijfsjurist in. Dit sprak mij erg aan.
Het lijkt mij leuk om bedrijfskunde te combineren met bedrijfsrecht. Weet iemand of het mogelijk is om bijv. bedrijfskunde als hoofdstudie te kiezen en daarna een jaar of twee jaar bedrijfsrecht te volgen?
In Nijmegen hebben ze recht & management, waarbij de hoofdstudie recht is, maar ik heb liever als hoofdstudie bedrijfskunde.