Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Mi_Amore schreef:Heb je een briefje?
Vind het altijd zo wonderlijk dat mijn Belgische collega's bij ziekte in hun out-of-office kunnen zetten dat ze per die en die dag weer beter zijn haha.Majolen schreef:Formeel gezien heeft je baas gelijk, maar een beetje medeleven vind ik toch wel op zijn plaats.
Mi_Amore schreef:Wat een *****...
Ibbel schreef:@ [***]: Natuurlijk mag een werkgever weigeren een ziekmelding te accepteren. En als jij het daar niet mee eens bent, dan kun je naar de ARBO-arts.
Majolen schreef:Ayasha schreef:Toen ik mijn 24 jarige dood vond op weide ben ik de dag zelf en de dag er na letterlijk ziek geweest van verdriet.Overgeven, misselijk, hoofdpijn....... Hondsellendig was ik. Ik werk niet maar zou ik wel gewerkt hebben had ik me ook ziek gemeld, indien een arts gekomen was zou dat geen enkel probleem geweest zijn. Ik wás ziek..
![]()
Dat probleem heb ik dus ook, bij een overvloed aan emoties gooi ik alles eruit.
Formeel gezien heeft je baas gelijk, maar een beetje medeleven vind ik toch wel op zijn plaats.
Volgende keer dus niet eerlijk zijn.
[***] schreef:Ibbel schreef:@ [***]: Natuurlijk mag een werkgever weigeren een ziekmelding te accepteren. En als jij het daar niet mee eens bent, dan kun je naar de ARBO-arts.
Ik zeg ook niet dat een werkgever een ziekmelding niet mag weigeren? Maar dat er in overleg best eea mogelijk moet kunnen zijn, al dan niet in de vorm van het opnemen van een vrije dag.
Furrow schreef:Je kan je fysiek ziek voelen bij intens verdriet, dat is gewoon een wetenschappelijk feit.
Dus dan is het geen onterechte ziekmelding.
Mazida schreef:Persoonlijk vind ik een ziekmelding voor het overlijden van een paard wel ver gaan. Dat is hetzelfde als je ziek melden omdat je geen oppas voor je kinderen hebt. Zelf heb ik het een paar keer meegemaakt met paard, hond en kat. Toen ik zo verdrietig was ben ik wel naar huis gegaan, maar had snipperuren genomen. Om me daarvoor nou ziek te gaan melden...
Ibbel schreef:Furrow schreef:Je kan je fysiek ziek voelen bij intens verdriet, dat is gewoon een wetenschappelijk feit.
Dus dan is het geen onterechte ziekmelding.
De wet maakt verschil tussen ziek zijn en niet kunnen werken. Je kunt wel ziek zijn, maar je baas bepaalt op basis van wat je zegt of dat betekent dat je ook niet kunt werken. Pas als je én ziek bent én je baas is het ermee eens dat je inderdaad niet kunt werken (ook niet thuis of aangepast werk) dán heb je een ziekmelding.