VWO6 16/17

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fellow

Re: VWO6 16/17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:25

Welkom! Ben wel benieuwd waarom je vavo bent gaan doen Teddy? :D

Ik heb mn rooster inmiddels wel binnen. Niet het feestrooster waar ik stiekem op gehoopt had, maar het is wel te doen, haha.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 21:38

Mijn rooster is vergeleken met de andere roosters in mijn jaarlaag echt helemaal prima :o niet zo chill als vorig jaar maar ik kan er zeker mee leven! Ook eigenlijk wel een leuke klas (voorzover ik de mensen ken) en een fijne mentor! Dus dat is voor mij een goed begin

Hebben jullie nu ook dat je je PWS nog moet afronden meteen of hoe is dat bij jullie verdeeld?

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:02

Merelll schreef:
Mijn rooster is vergeleken met de andere roosters in mijn jaarlaag echt helemaal prima :o niet zo chill als vorig jaar maar ik kan er zeker mee leven! Ook eigenlijk wel een leuke klas (voorzover ik de mensen ken) en een fijne mentor! Dus dat is voor mij een goed begin

Hebben jullie nu ook dat je je PWS nog moet afronden meteen of hoe is dat bij jullie verdeeld?

Wij moeten ons PWS in februari af hebben geloof ik.

En nog welkom Tedddy! :)

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:04

Thirza_99 schreef:

Oh wat chill! Ik moet m morgen afhebben, en dan in oktober de presentatie. Nu had ik er niet zoveel werk aan omdat ik mij pws van de havo mocht uitwerken tot vwo niveau :D

Thirza_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:13

Merelll schreef:
Thirza_99 schreef:

Oh wat chill! Ik moet m morgen afhebben, en dan in oktober de presentatie. Nu had ik er niet zoveel werk aan omdat ik mij pws van de havo mocht uitwerken tot vwo niveau :D

Oh, dat is vervelend. Wij zijn vorig jaar ook nog niet begonnen, wij doen alles dit jaar, we moesten alleen een onderwerp hebben voor de zomervakantie.

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:24

Merelll schreef:
Thirza_99 schreef:

Oh, dat is vervelend. Wij zijn vorig jaar ook nog niet begonnen, wij doen alles dit jaar, we moesten alleen een onderwerp hebben voor de zomervakantie.

Ohnee wij zijn echt al ergens op de helft van vorig jaar begonnen en hadden voor de vakantie nog een pws-week, dus hebben er opzich wel veel tijd voor gehad. Ergens ook wel fijn dat het nu ook gwn klaar is nu de lessen weer beginnen

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 23:30

Wij moeten 5 september het onderwerp inleveren en dan geleidelijk aan beginnen. Moet allemaal voor de kerstvakantie af :j

Zou iemand mij kunnen helpen met het duidelijk formuleren van mijn probleemstelling? Ik heb een compleet enthousiast onderwerp en al heel veel uitgedacht, maar ik ben gewoon niet tevreden met hoe ik het formuleer :+

Edit.
Ik denk dat ik hem eindelijk juist heb! *\o/* Het is een zin van 33 woorden :+

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 23:53

KirstenHorse schreef:
Wij moeten 5 september het onderwerp inleveren en dan geleidelijk aan beginnen. Moet allemaal voor de kerstvakantie af :j

Zou iemand mij kunnen helpen met het duidelijk formuleren van mijn probleemstelling? Ik heb een compleet enthousiast onderwerp en al heel veel uitgedacht, maar ik ben gewoon niet tevreden met hoe ik het formuleer :+

Edit.
Ik denk dat ik hem eindelijk juist heb! *\o/* Het is een zin van 33 woorden :+

Wat grappig dat wij dan al zo vroeg daarmee zijn! Haha fijn dat t gelukt is! Wat is je onderwerp?

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-16 23:57

Het algemene onderwerp is het opzetten van een rendabel paardenbedrijf :Y) Ik hoop maar dat het door de keuring komt! Ik kies de vakken economie en informatica erbij, omdat ik als 'extra' een website met mijn idee wil maken en wat erbij wil doen over naamsbekendheid onder andere door middel van social media <<)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 00:54

Voor mijn PWS wil ik een boek schrijven over een onderwerp dat meer onder de aandacht moet worden gebracht. Iemand ideeën?

+ben ik de enige die nu al een galajurk wil? :')

xnaomivdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:42

Voor de zomervakantie moesten wij de onderzoeksopzet af hebben, na de vakantie begint het echte onderzoek en daarna nog een presentatie.

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 09:51

Yasmijntje schreef:
Voor mijn PWS wil ik een boek schrijven over een onderwerp dat meer onder de aandacht moet worden gebracht. Iemand ideeën?

Ik zie juist heel erg op tegen een galajurk uitzoeken, bang dat niks me staat :')

Goeie profielfoto heb je trouwens <<)

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:13

Yasmijntje schreef:

Ben ik de enige die echt niet naar een gala wil? :')

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 10:35

Chabliss schreef:
hoi! mag ik meepraten? Ik zit niet echt officieel in mn examenjaar, zit nu op het vavo, ga dit jaar eerst 5 vakken afronden en daarin examen doen, volgend jaar hetzelfde maar dan voor (wss) 3 vakken! Dus soert van examenjaar i guess?

Teddy // 17 // noord-holland // 4jaar vwo, 2 jaar havo en nu weer vwo lol// nl, gs, wis, engels, m&o// duits, eco // Geeen idee? // zit dus nu op het volwassen onderwijs(vavo)!

Heee nog iemand die de vavo gaat doen, ga ik volgend jaar ook doen! :)

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:15

Yasmijntje schreef:

Jaaaa Gala!! Zit nu al afentoe op sites te kijken voor een jurk en kapsel :') oeps...

Wij moeten dacht ik ook februari klaar zijn, moesten voor de zomervakantie een opzet hebben. Wij hadden eigenlijk deze zomervakantie fanatiek bezig gewild maar dat is een beetje mislukt door wat problemen met ons onderzoek....

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:16

Wij moesten voor de zomervakantie een onderwerp hebben en aan het begin van komend schooljaar een grotere opzet. In februari moet het helemaal af zijn volgens mij.

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 14:41

Wij moesten inderdaad ook een onderwerp hebben, straks beginnen we met het echte onderzoek. Ik ga iets doen over verschillen tussen biologisch en niet biologisch op het gebied van zuivel, en dan vooral met het oog op dierenwelzijn. Moet het nog een beetje concreter hebben allemaal. :=

Merelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:05

Interessante onderwerpen allemaal!

Gala jurkje heb ik nog niet overna gedacht, is uberhaupt voor mij ook een ramp met jurkjes zoeken. Ik ben vrij klein dus alles is al snel te lang :')

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 15:22

Dankje meiden! Gezellig!

ik ben nog vavo gaan doen omdat ik toch graag mn vwo-diploma wilde halen (ben daar immers op begonnen) en omdat ik toch liever naar de Uni wil ipv hbo. Dit past gewoon meer bij mij. Verder was ik nog helemaal niet klaar om te studeren en heb ik geen idee wat ik wil doen dus ik vind het wel prima zo. En ik wilde absoluut niet op mn oude school blijven.

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:37

@Emmamelody, dankjewel! Hungergames fan? :D
@Merula123, nee, ik vind het ook eng, maar ik heb er toch wel zin in..
@mignonne2403, ja precies ja! Ik ben geen tuttebel en heb 0 verstand van mode of make-up maar vind het wel heel leuk om te kijken!

Merula123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:40

Yasmijntje schreef:

(Hier ook een Hunger Games fan :Y) )

Ik vind het niet per se eng, meer gewoon stom en onnodig :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 16:56

Merula123 schreef:
Yasmijntje schreef:

(Hier ook een Hunger Games fan :Y) )

Ik vind het niet per se eng, meer gewoon stom en onnodig :')

Jaaj, allemaal hungergames mensen! *\o/*
Ah, ja dat kan ook. Ik ben niet zo van de feestjes, maar nu wil ik er ook wel op mijn best uitzien :') (en das niet heel best)

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 18:32

Yasmijntje schreef:

Jaaa *\o/*

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 19:39

(Hier ook een hungergames fan :D )

Ik hou ook helemaal niet van feestjes maar dit vind ik toch wel bijzonder met alle leraren en dat het gewoon een soort traditie is :) ook krijg je meestal heel leuke foto's dus ik kan echt niet wachten

De droom is met mn pony te gaan, maar hoe doe je dat met een 5 jarige mafkees terwijl je zelf een jurk draagt :')

Emmamelody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-16 21:34

mignonne2403 schreef:
(Hier ook een hungergames fan :D )

Ik hou ook helemaal niet van feestjes maar dit vind ik toch wel bijzonder met alle leraren en dat het gewoon een soort traditie is :) ook krijg je meestal heel leuke foto's dus ik kan echt niet wachten

De droom is met mn pony te gaan, maar hoe doe je dat met een 5 jarige mafkees terwijl je zelf een jurk draagt :')

Dan lijkt me zo gaaf inderdaad! Maar Verona gaat dat geen leuk plan vinden helaas :')