Wonen en werken in het buitenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nagini

Re: Wonen en werken in het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 03:57

Eerlijk gezegd denk ik dat praten met je een beetje is als praten tegen een muur. Komt er uberhaupt wel iets binnen wat er gezegd word of heb je het toch al door?

@Sanne; het is ook nog heel regio afhankelijk waar je zit hoor.
Zo vind ik hier in Adelaide heel moeilijk een baan.. en geloof me ik heb op alles wat los en vast zit gesolliciteerd. Ook schoonmaken, nannying en bar werk.

Dus ook dat is even goed uitzoeken.. nu denk ik dat jij een baan vanuit je stage in een keer had? Dus dat is ook ''geluk''. M'n schoonzus in Auckland kan namelijk heeeel moeilijk werk vinden.

Sydney of Melbourne is waarschijnlijk weer makkelijker voor werk, maar dan is je kost en inwoning ook weer duurder.

Terug naar TS:
Echt, het is allemaal niet zo simpel als ''ik voel me beter in het buitenland dus ik ga''. :') Was het maar zo.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 06:53

Ik moet zeggen dat ik het helemaal met Nagini eens ben :o
Volgens mij lees je vooral wat je graag wilt lezen en negeer je de rest systematisch. Dat moet je natuurlijk helemaal zelf weten, maar op die manier krijg je een iets te rooskleurig en vertekend beeld van de werkelijkheid.
Maar vaak is het nodig om eerst op je snufferd te gaan. Dat is ook weer een leerproces.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 07:52

TS ik denk persoonlijk dat naar het buitenland 'vluchten' omdat je het hier niet naar en zin hebt (want zo komt het heel erg over) absoluut geen zin heeft. Ik herinner me nog een aantal berichten van je waarin je aangaf niet te snappen waarom mannen je 'gebruiken', maar ook dat je een man die geen ruimte heeft voor jouw paarden, dat je die af moet wijzen want 'je gaat echt geen pension betalen'.

Ik weet niet wat je denkt te vinden in het buitenland, maar ik denk dat je vooral hulp nodig hebt om jezelf te accepteren. En die hulp vind je gelukkig ook in Nederland, maar dan moet je er wel naar op zoek gaan. En niet naar het buitenland vluchten omdat het daar zoveel warmer is.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:21

Nagini schreef:
Eerlijk gezegd denk ik dat praten met je een beetje is als praten tegen een muur. Komt er uberhaupt wel iets binnen wat er gezegd word of heb je het toch al door?

@Sanne; het is ook nog heel regio afhankelijk waar je zit hoor.
Zo vind ik hier in Adelaide heel moeilijk een baan.. en geloof me ik heb op alles wat los en vast zit gesolliciteerd. Ook schoonmaken, nannying en bar werk.

Dus ook dat is even goed uitzoeken.. nu denk ik dat jij een baan vanuit je stage in een keer had? Dus dat is ook ''geluk''. M'n schoonzus in Auckland kan namelijk heeeel moeilijk werk vinden.

Sydney of Melbourne is waarschijnlijk weer makkelijker voor werk, maar dan is je kost en inwoning ook weer duurder.

Terug naar TS:
Echt, het is allemaal niet zo simpel als ''ik voel me beter in het buitenland dus ik ga''. :') Was het maar zo.

Mijn baan komt inderdaad bij mijn stage weg, dus dat was inderdaad wel erg makkelijk. Maar ik baseerde mijn post niet op mijn eigen ervaring, maar op die van de mensen die ik om mij heen heb gezien. (En geloof me, dat zijn er veel. Mijn hostel heeft als eerste groep backpackers, maar ook ontzettend veel mensen die in NZ willen wonen en werken en die tijdens de sollicitatie periode in een hostel wonen, en geen één daarvan heeft er langer dan een maand over moeten doen om een baantje te vinden in NZ. Over Australië heb ik zelf maar weinig slechte verhalen gehoord van mensen die daar opzoek waren naar een baan)

Neemt niet weg dat het natuurlijk wel erg handig is om iets van te voren te regelen en/of er rekening mee te houden dat je wellicht niks vindt (wat bij je past).

Maar zolang je om de goede redenen naar het buitenland wil gaan, kan ik dat alleen maar toejuichen mits je weet waar je mee bezig bent. En bij de ts mis ik dat toch een beetje..

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 00:38

Mijn ervaring is dat je op de meeste plekken gemakkelijk aan het werk kunt komen, als je niet te moeilijk bent.
Vaak kost en inwoning en een zakcentje.
Vriend van me gaat binnenkort een paar jaar rondreizen en werken, na dat een half jaar te hebben gedaan.
Ook zijn ervaring was zo.

Gewoon ervoor gaan en zou me richten op de praktische tips die hier staan mbt paarden.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 02:25

Das overigens een heel ander uitgangspunt want idd werken voor kost en inwoning die baantjes zijn veel makkelijker op te rapen want dan hoeven ze je haast niets te betalen.

Maar als je je eigen huur hebt en vervoer en weet ik wat allemaal gaat het toch wat lastiger.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-16 21:23

Zoals het er nu naar uitziet weet ik al dat ik een jaar naar het buitenland wil en zien hoe alles zal lopen. En heb iemand om mee te reizen. Mijn gevoel zegt dat ik dat moet doen, maar aan de andere kant denk ik dat het beter is om toch in september te beginnen met studeren... Het kan nu nog, als het niet wil lukken allemaal in het buitenland, dan zal ik waarschijnlijk weer een 21plus test moeten doen, nu heb ik nog de mogelijkheid te beginnen in september. Het is wel een duale studie, dus financieel gezien is het niet echt een probleem om een jaar later te beginnen. Dan na de studie reizen... Alleen geen zekerheid om volgend jaar te mogen te beginnen op het hbo en ik word ook ouder (veel van mijn leeftijd zijn al klaar met het hbo) en moet wel binnen 6 jaar mijn diploma halen als het goed is. Nu zou dat anders 7 jaar zijn. Aan de andere kant zegt mijn gevoel dat ik weleens iets heel leuks zal missen als ik nu toch weer zou beginnen met studeren ipv reizen. :P

Het enigste waar ik mee zit zijn mijn 2 pony's, er zijn 3 pony's en een paard nu en ik wil straks niet dat mijn moet opa alles moet doen. Ik heb voorgesteld om gewoon de verzorgsters een vergoeding te geven en te helpen met stallen uitmesten. Maar dat wil hij niet, hij wil liever dat er eentje verkocht wordt. Maar gewoon in omgang heb ik een goede band met alle 4. Ik wil liever niet een verkopen, het rijden gaat niet goed met ze, ze zijn te druk voor mij en ze zijn ook al 16 beide, ik vind het jammer ze te verkopen... Misschien in bruikleen, iemand daar ervaring mee? Wat deden jullie met je paarden toen je in het buitenland zat?

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:33

Ik woon nu voor 3 jaar op Sint Maarten en ik heb mijn paarden bij een rusthuis gestald voor deze periode. Kost wel een paar centen maar er wordt goed op gepast. Zo zit ik hier ook wat geruster. Ik ben trouwens met mijn partner mee gegaan die hier voor 3 jaar naar toe mocht voor zijn werk. Helaas heb ik zelf nog geen werk gevonden.

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-16 23:44

Ik wil het liefst ook twee ergens stallen of naar een manege als lespony's in ruil voor stalling, maar dan ben ik wel verantwoordelijk als er iets gebeurd...
Ik ben er nog niet helemaal uit, als ik moet kiezen wordt het reizen natuurlijk, maar is verstandiger om een diploma te halen, anders sowieso volgend jaar september verder studeren. Ik kan geen leuke hbo opleiding vinden en ben niet gemotiveerd, alleen ben ik bang als ik straks 30 ben, spijt zal hebben en niet verder gestudeerd heb.

Ik heb al een beetje uitgezocht hoe en wat, eerst naar de VS, dan misschien nog Zuid Amerika, daarna Nieuw Zeeland en Australie om te werken. Mijn telefoonabonnement loopt over een paar dagen af. Als ik zo lang ga, moet ik mij dan ook uitschrijven bij de gemeente? Ik wil het liefste ergens werken op een ranche of boerderij. Welke site kan je baantjes vinden? En de zorgverzekering, moet ik die hier opzeggen en een goede reisverzekering nemen? Meer mensen die ervaring hebben met reizen naar meerdere landen?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:45

Denk er aan dat als je nog een studie wilt gaan doen, tegenwoordig heel vaak de kans hebt om voor 5 maanden stage of scriptie te doen in het buitenland! Heb je toch het gevoel van werk en vakantie in een en kun je meteen kijken hoe dat bevalt voor je :D

no--a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 00:48

Prima als je er een jaartje tussenuit wil (een 'toekomst opbouwen in het buitenland' lijkt me niet van toepassing als je uiterlijk volgend jaar aan een studie wilt beginnen), maar zorg er wel voor dat je verwachtingen realistisch zijn.

Als ik je goed begrijp wil je de VS, Zuid Amerika, Nieuw Zeeland én Australië in één jaar aandoen. Dat betekend hoge reiskosten, hoge onderhoudskosten (want op Zuid Amerika na zijn het allemaal aardig dure bestemmingen) en weinig inkomsten. Op zich allemaal geen probleem, mits je de financiële middelen hebt om het reizen te kunnen bekostigen.

Als ik jou was zou ik me eerst eens écht goed verdiepen in de landen waar je heen wilt gaan en de mogelijkheden die je daar hebt. Daarnaast zou ik ook mijn verwachtingen bijstellen als ik jou was;
twee weken aan het strand liggen bakken, leuke restaurantjes aandoen en om de dag een leuk stadje of museum bezoeken is natuurlijk heel wat anders dan een jaar lang uit een koffer leven, af en toe flink werken voor weinig geld en budgetteren omdat je ook over acht maanden nog geld moet hebben voor eten en een dak boven je hoofd.
Dat betekend niet dat dat een jaar reizen geen supergave ervaring is, maar besef wel dat het anders zal zijn dan een normale vakantie en dat het bij tijden ook flink vermoeiend zal zijn en veel van je kan vragen;)