Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
. Alle stages vervallen. Je bewijst je praktijkcomponent met je portfolio en komt zo toch aan je CE's. We moeten dus allemaal een geschikte job hebben, dit wordt ook gecontroleerd door de opleiding. Ik heb op maandag en donderdag van 18:00 tot 21:40uur college's. In totaal studeer ik ongeveer 20uur per week. Zou eigenlijk meer moeten zijn maar meer tijd heb ik gewoon niet naast 40uur werken.
Er zijn er bij mij op de opleiding wel die onbevoegd lesgeven in hun vakgebied, maar vaak hebben die al de PABO afgerond of op een ander vakgebied al een lesbevoegdheid. spottedponie schreef:Ik heb gister voor de 4e keer een tentamen van een propedeuse vak niet gehaald, daardoor kan ik mijn P niet halen en moet ik dus stoppen... Maar deze opleiding is alles wat ik wilde en leuk vind... dus ik hoop dat ik eventueel "opnieuw" kan beginnen met vrijstellingen...
Dee_Es schreef:En dankjulliewel voor de reacties. Dan zitten de studie's bij jullie toch wat anders in elkaar. Wij werken bijna allemaal fulltime (een aantal 32uur). Dus van 14:00 tot 21:00uur les gaat dan niet. Alle stages vervallen. Je bewijst je praktijkcomponent met je portfolio en komt zo toch aan je CE's. We moeten dus allemaal een geschikte job hebben, dit wordt ook gecontroleerd door de opleiding.
[...]
Maar naar wat ik begrijp werken jullie dus nog niet in het werkveld waar jullie voor studeren?
Nolda, leuk dat je ook een lerarenopleiding gaat volgen!

Ik heb wel een grondige hekel aan het schrijven van (reflectie)verslagen en daar zijn ze op de lerarenopleiding helaas wel gek op. Echt competentiegericht onderwijs dus.
vandaar deze keuze Dee_Es schreef:Goede keus denk ik Lizzyy. Ik had 8 jaar terug al een gat met de voltijders. Die waren allemaal druk bezig met dingen als hun rijbewijs halen. Die had ik al jaren dus die gesprekken interesseerde me niet echt. En als ik me dat hardop in de klas afvroeg wat ik zou gaan koken die avond dan keken ze me allemaal vreemd aan "want 's mam kookt toch?"
Bij mijn deeltijdklasje zit ik lekker in het midden qua leeftijd. Nog een enkeling die thuis woont maar er zijn er ook die al een compleet gezin hebben. En dan nog een lading die tijdens de opleiding is getrouwd/huis gekocht/kinderen gekregen. Dat zou ik niet kunnen maar het is blijkbaar wel mogelijk (zonder studievertraging).
Maar ik besloot 2 maanden voor aanvang van het schooljaar dat ik de opleiding wel wilde gaan doen. Was nog even stressen om de toelatingstoets op tijd te kunnen doen in de vakantie dus ik wist eigenlijk pas een week voor school startte dat ik ging beginnen. 
Leren is dus wel al een tijdje geleden
). Komt wel goed. En als het niet lukt, jammer dan. Dan heb je het geprobeerd en bleek het niets voor jou te zijn. Ook goed toch? Anoniem schreef:Ik heb gewoon angst dat t allemaal niet gaat lukken enzo.
Ook wel begrijpelijk denk ik? Ik heb een tijdje thuis gezeten...