Idee voor Webshop

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leuk idee?

Jaaaaaa
10 (50%)
Ik kijk wel het paard uit de boom
2 (10%)
Geen behoefte
8 (40%)

Totaal aantal stemmen: 20

Anoniem

Re: Idee voor Webshop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 08:21

En juist met dat onder de prijs zitten, zit je toch mooi aan oneerlijke concurrentiea. Er zijn niet voor niets (vaak ook door de fabrikanten) opgestelde minumumprijzen; om prijsvechten te voorkomen. Dat is ook de reden dat je bij supermarkten etc. Vaak onderling bij dezelfde merken hooguit 3/4 cent verschil ziet buiten de acties om. Een webshop runnen gaat iets verder dan alleen je pensioen van je werknemers :+ mijn vriend heeft ook geen werknemers in dienst, maar hij is geen liefdadigheidsinstelling. Wat ik nu vertel is ongetwijfeld oud nieuws voor degene die de winkel wil openen, maar als je een webwinkel goed op wil zetten en wil behouden, heb je er een dagtaak aan; bijwerken, updaten, klantcontact, voorraadbeheer, social media, contact met je bevoorraders, pakketten verzenden. Over het algemeen wil men, als ze het bij een NLse webshop bestellen, dat ze het de dag daarna in huis hebben. Als de leverancier iets niet op voorraad heeft (die het voor jou dropshipped) of het magazijn is in het buitenland, kan je dus niet garanderen dat het de volgende dag in huis is. Zijn wel dingen om over na te denken, want consumenten an sich kunnen al zeuren :+

Overigens doen wij niks met ruiterartikelen maar met Outdoor.
En dat zijn zo mogelijk nog grotere diva's dan ruiters :+ en heb met een ruiterwinkel mee mogen kijken omdat ik daar destijds de webwinkel voor ingericht heb en ik kan je dus daarom vertellen dat de marges echt niet groot zijn, en ook dat je gewoon aan een minimale verkoop prijs zit. Als je daaronder gaat zitten snijd je jezelf in de vingers, zowel qua marge als qua merk want prijsvechters zitten dergelijke bedrijven achter de merken écht niet op te wachten.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:13

xyzutu2 schreef:
Ik snap ook juist niet waarom mensen Ideal gebruiken; :+ als je geen handige app hebt zit je eindeloos te klooien met cardreaders en pasjes.
PayPal is super; aankopen uit het buitenland zonder van dollars naar euro's om te hoeven rekenen, je hoeft geen creditcard te hebben, verzekering, verzending en terugsturen zijn allemaal geregeld, en allemaal met twee klikjes geregeld. Ik heb juist steeds vaker dat ik bestellingen afkap als je niet blijkt te kunnen betalen met Ideal; bij Bol vind ik het ook een supergroot nadeel dat dat niet kan (en daarom bestel ik ook steeds minder bij Bol).

Oh cool ik wist niet dat je dan gratis kon terugsturen. Maar is paypal wel even veilig? Je hebt toch alleen een gebruikersnaam en wachtwoord nodig om iets te kopen? Het zal wel verzekerd zijn maar lijkt we soms toch gevaarlijk, dan moet dingen gaan bewijzen enzo.