Examens 2016

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:16

Ik mag dit jaar ook examen doen :(
VWO met Engels, Nederlands, Frans, Duits, Geschiedenis, wiskunde A, economie en m&o. Begin ook aanstaande donderdag met nederlands.

Succes iedereen!

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:17

2 uur :wow:
Ik heb nog helemaal niet geleerd, morgen ga ik niet naar school dus ga ik thuis een paar oude examens maken.

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:22

Ook ik ben dit jaar de pineut. En ik begin het al te merken. Ik slaap ontzettend slecht en maak door de stress echt een heleboel onnodige fouten tijdens oefenexamens. :+
Ik doe VWO examen in de vakken Nederlands, Engels, Duits, Wiskunde, Biologie, Scheikunde, Aardrijkskunde en Economie. Donderdag begint de pret met Nederlands en op dit moment ben ik het meest bang voor scheikunde, dat ik op vrijdag de 13e moet maken. Als dat geen voorteken is dat ik beter thuis kan blijven, weet ik het ook niet meer! :+

Marieke_963

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:29

Regenpier schreef:
xKimss schreef:
Hallo, ik doe dit jaar ook examen, VWO. Ik heb de vakken Nederlands, Engels, Duits, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie en M&O.

Dit is wel een goede plek om antwoord te krijgen op een nogal specifieke natuurkunde vraag :o (VWO): Op mijn school hebben we een natuurkunde keuze hoofdstuk gedaan dat draaide om deeltjes, op een ander niveau dan atomen zeg maar. Het ging om quarks en daar kwamen dan termen bij als muonen, mesonen, elektronneutrino's, antielektronneutrino's, tauon, bla bla etc. Dat was een keuzehoofdstuk en daarom nam ik aan dat het niet in het centraal zou zitten.

Maar nu twijfelt mijn leraar of hij het wel goed kan rekenen op het examen als bij een verval reactie waar bv beta- bij vrij komt, geen antielektronneutrino (geloof ik xd) opgeschreven wordt. Nu zou ik me natuurlijk weer helemaal in dat hoofdstuk kunnen verdiepen, maar als andere scholen dit niet gehad hebben mogen ze dit soort dingen toch helemaal niet vragen op een eindexamen?

Dus mijn vraag is of deze termen jullie bekend voorkomen? Als iedereen dit heeft gehad lees ik het toch nog maar wel een keer door, anders laat ik het zitten.

Heb ik ook gehad, maar dat katern hoort niet bij de examenstof. Vervalreacties enzo wel, maar dat gedoe met neutrino's etc. hoef je niet te kennen.

Mijn leraar zei dat er wel eens een jaar was geweest dat dit voor is gekomen, en dat het toen eerst wel bij iedereen fout was gerekend als er geen anti-elektron-neutrino bij was gezet in de reactie. Later is dit toch veranderd, dan werd het dus ook goed gerekend als je dat anti-elektron-neutrino niet had.

Ik denk dus niet dat je het hoeft te weten, maar als je gewoon onthoudt dat deze erbij komt bij zo'n reactie hoef je je daar in ieder geval geen zorgen over te maken. ;)

dreamheart

Re: Examens 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:53

Ik meld me ook! Doe HAVO examen, donderdag beginnen met Natuurkunde! Wat gaat het in één keer snel hè! :)

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 21:54

Succes iedereen!

Ja, gaat heel snel opeens. Zo heb je nog ruim een maand en nu al binnen 1 week.

roooooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 22:05

Wat doen er veel bokkers examen dit jaar.
Succes iedereen!

Er zijn trouwens pilot examens te vinden van Nederlands. Zoals het nieuwe examen zal zijn. Ze staan ook in je examenbundel. :)

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 23:41

Pilot examens moesten wij negeren. In pilot examens worden de aanpassingen van de toetsstof vaak gevraagd. Dit is dus nieuw en hoe het niveau daarvan moet zijn is nog niet helemaal bekend. Pilot examens zijn dus vaak of veel te moeilijk, of veel te makkelijk. Nav die pilotexamens worden de vragen in het echte examen het jaar daarop dus moeilijker resp. makkelijker. Zijn dus blijkbaar geen goede indicatie werd mij verteld -O-

Ik oefen gewoon het examen 2015 van Nederlands en het tweede tijvak dan komt het wel goed ga ik van uit :) Daarnaast kan je altijd delen van vorige examens maken. Die sv opdracht doe je dan gewoon niet en dan tel je die punten natuurlijk niet mee als je je resultaat gaat berekenen :)

Succes iedereen die morgen begint!!

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 09:50

Thanks iedereen voor het antwoord!

xbronte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:30

Ik doe ook mijn HAVO eindexamen dit jaar. (E&M met wiskunde A, Spaans en biologie)

Ik heb nu een beetje een gebrek aan motivatie om te leren, en slagen wordt nog wel lastig maar meer dan je best kan je niet doen tijdens het examen denk ik dan maar. :)

Heel veel succes iedereen!!

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:39

Ik heb vorig jaar examen gedaan, maar wil iedereen wel succes wensen!! :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:42

Hoi allemaal,
Ik meld me ook. Ik doe de havo met de vakken Nederlands, Engels, wiskunde a, biologie, scheikunde, aardrijkskunde en kunst. Ik ben vooral bang voor aardrijkskunde en kunst.

Ik had nog een vraagje over de herkansingen. Is er nog een derde tijdvak? Ik word namelijk een dag voor de herkansing geopereerd en ik hoop natuurlijk geen herkansing nodig te hebben maar als dit wel het geval is heb ik wel een probleem.

Fenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:48

Ik doe dit jaar ook examen HAVO. Vrijdag heb ik aardrijkskunde en nederlands. Ik begin hem nu toch een beetje te stressen aangezien aardrijkskunde toch wel heel veel leerwerk blijkt te zijn. :=

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:49

Joy_Mennings schreef:
Hoi allemaal,
Ik meld me ook. Ik doe de havo met de vakken Nederlands, Engels, wiskunde a, biologie, scheikunde, aardrijkskunde en kunst. Ik ben vooral bang voor aardrijkskunde en kunst.

Ik had nog een vraagje over de herkansingen. Is er nog een derde tijdvak? Ik word namelijk een dag voor de herkansing geopereerd en ik hoop natuurlijk geen herkansing nodig te hebben maar als dit wel het geval is heb ik wel een probleem.

Jaa, er is nog een derde tijdvak, ergens in augustus meende ik.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:50

Over ongeveer 25,5 uur begint mijn eerste examen %)

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:51

Ik leer dus echt heel weinig en mijn leven ziet er nu in de 'examentijd' ook niet echt anders uit.

Voor mijn talen waar ik voor moet lezen leer ik überhaupt niet, ik maak hooguit 2 keer een oefenexamen. Voor geschiedenis en aardrijkskunde lees ik vooral veel, kijk wat filmpjes op youtube en leer de kenmerkende aspecten van geschiedenis goed met de bijbehorende verplichte voorbeelden.

Wiskunde is vooral doen, dus ik maak opgaven uit de examenbundel. Latijn moet ik nog even kijken hoe ik het aanpak. Maar eerlijk gezegd ben ik tot nu toe eigenlijk alleen met geschiedenis écht begonnen.

Hoe is dat bij jullie?

anne182

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:56

Ik doe dit jaar ook examen in vwo. Mijn vakken zijn Nederlands, Engels, Duits, Economie, M&O, Aardrijkskunde, Geschiedenis en Wiskunde A.

Tot maandag vielen de zenuwen wel mee, totdat mijn hele familie me begon te bellen om me succes te wensen :')

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 10:56

Ik meld me ook, ben ook de pineut volgende week :D

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:00

Voor geschiedenis heeft iedereen het over jortgeschiedenis geloof ik, nou ik vind dat dus helemaal niks :') Die kerel heeft echt veel te lang de tijd nodig per HC en gaat op alles heel erg diep in. Dingen die je gewoon al weet zijn dus lastig te skippen.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:04

Ik meld me hier op de valreep ook nog even :')
Ik doe vwo met de vakken nederlands, scheikunde, engels, wiskunde B, latijn, natuurkunde en biologie.

Leukertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:37

Joaltijd schreef:
Weten jullie trouwens ook hoeveel je mag herkansen (HAVO)..

Nl ben ik best benieuwd naar. Gok dat het een heel ander examen is dan vorige jaren. Aangezien de samenvattingsopdracht eruit is.

Ik doe VMBO en heb wel samenvattingsopdracht :( Ik heb dinsdag Technologie gehad, duurde van acht tot half vier met tien min pauze en volgende week dinsdag heb ik Nederlands en daarna weet ik niet. Ik heb ook geen motivatie om te leren, kzou ook niet weten wat ik moet leren. Geschiedenis lijkt mij erg moeilijk.

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:35

Ik meld mij ook! Ik doe HAVO (C&M) met Maatschappijwetenschappen, Geschiedenis, Engels, Duits, Nederlands, Wiskunde A en Kunst (algemeen, soort kunstgeschiedenis)

Morgenvroeg mijn eerste examen maatschappijwetenschappen, ik stress nu al...
Iedereen roept dat hij/zij er vertrouwen in heeft en dat ik het allemaal wel goed ga doen, ja fijn dat jullie dat hebben, maaruh ikke dan? :')

Milando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 12:56

Ik meld me ook voor t allergrootste feest, haha. Havo, NG, met WiskB, Economie, Aardrijkskunde, Biologie, Scheikunde en natuurlijk Nederlands en Engels. Vrijdag eerste examens en na een paar oude examens gemaakt te hebben heb ik er wel vertrouwen in :).

Avis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:51

Oh ja, lotgenoten, wat een feest *\o/*

Ik doe examen op het VWO in de vakken Nederlands, Engels, Frans, Duits, kunst, geschiedenis, aardrijkskunde en wiskunde A. Er was geen stress tot ik me gisteravond bedacht dat ik volgende week een aantal dagen niet eens thuis ben, dus voor sommige vakken zowaar een hele middag heb om te leren. Nou goed, we gaan het zien :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:53

Heel veel succes allemaal!

Het is voor mij alweer 2 jaar geleden dat ik eindexamen deed, gut wat gaat het hard. :=