VWO met Engels, Nederlands, Frans, Duits, Geschiedenis, wiskunde A, economie en m&o. Begin ook aanstaande donderdag met nederlands.
Succes iedereen!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Regenpier schreef:xKimss schreef:Hallo, ik doe dit jaar ook examen, VWO. Ik heb de vakken Nederlands, Engels, Duits, wiskunde B, natuurkunde, scheikunde, biologie en M&O.
Dit is wel een goede plek om antwoord te krijgen op een nogal specifieke natuurkunde vraag(VWO): Op mijn school hebben we een natuurkunde keuze hoofdstuk gedaan dat draaide om deeltjes, op een ander niveau dan atomen zeg maar. Het ging om quarks en daar kwamen dan termen bij als muonen, mesonen, elektronneutrino's, antielektronneutrino's, tauon, bla bla etc. Dat was een keuzehoofdstuk en daarom nam ik aan dat het niet in het centraal zou zitten.
Maar nu twijfelt mijn leraar of hij het wel goed kan rekenen op het examen als bij een verval reactie waar bv beta- bij vrij komt, geen antielektronneutrino (geloof ik xd) opgeschreven wordt. Nu zou ik me natuurlijk weer helemaal in dat hoofdstuk kunnen verdiepen, maar als andere scholen dit niet gehad hebben mogen ze dit soort dingen toch helemaal niet vragen op een eindexamen?
Dus mijn vraag is of deze termen jullie bekend voorkomen? Als iedereen dit heeft gehad lees ik het toch nog maar wel een keer door, anders laat ik het zitten.
Heb ik ook gehad, maar dat katern hoort niet bij de examenstof. Vervalreacties enzo wel, maar dat gedoe met neutrino's etc. hoef je niet te kennen.
Joy_Mennings schreef:Hoi allemaal,
Ik meld me ook. Ik doe de havo met de vakken Nederlands, Engels, wiskunde a, biologie, scheikunde, aardrijkskunde en kunst. Ik ben vooral bang voor aardrijkskunde en kunst.
Ik had nog een vraagje over de herkansingen. Is er nog een derde tijdvak? Ik word namelijk een dag voor de herkansing geopereerd en ik hoop natuurlijk geen herkansing nodig te hebben maar als dit wel het geval is heb ik wel een probleem.
Joaltijd schreef:Weten jullie trouwens ook hoeveel je mag herkansen (HAVO)..
Nl ben ik best benieuwd naar. Gok dat het een heel ander examen is dan vorige jaren. Aangezien de samenvattingsopdracht eruit is.