Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
goeroe schreef:Doorzetten? Doorzetten doe je als het even tegenzit. Als iets meer energie kost dan verwacht, als je spierpijn hebt, iets moeilijk vindt of als je collega minder aardig is dan je zou wensen. Wat TS beschijft deugt gewoon van geen kant en doorzetten verandert daar niets aan. Sterker nog, met doorzetten faciliteert ze deze dame die duidelijk geen flauw benul heeft van wat ze (niet) doet en wat haar verantwoordelijkheden zijn.
bruintje123 schreef:Er zijn wel meer beroepen zonder pauze.
In mijn cao ook gewoon opgenomen.
bruintje123 schreef:De compensatie is een maximale arbeidsduur van 38 uur per week.
Daar zijn ze voor. Uiteindelijk helpt al dat slachtofferschap je natuurlijk niets - als je vindt dat er dingen moeten veranderen zul je daar wat voor moeten doen. Citaat:Ik heb bij kinderopvang geen idee van de cao.
Maar ik jan me voorstellen dat je daar net zo min even een half uur kunt gaan zitten
Ik vind het moedig van je, ontzettend goed en verantwoordelijk gehandeld
mie123gie schreef:Alweer bedankt voor alle reacties! Ik heb vanochtend een gesprek gehad met mijn stagebegeleider. Ik moet volgende week nog door omdat er voor die tijd geen andere stage plek voor mij beschikbaar is. Na deze week ga ik met school ook een melding maken bij de GGD. Veder gaat mijn stage begeleider ook langs komen voor een onverwachts bezoek om de situatie te bekijken.
Liselot schreef:Wat mij verbaast in dit topic is dat jullie allemaal vallen over het feit dat TS geen pauze krijgt (wat ook idd arbo-technisch niet verantwoord is.
Maar niemand hoor ik over het feit dat één(!!!) gastouder voor 15(!!!) kinderen zorgt!? Bij een kdv staan er op een groep van 15 kinderen 3 leidsters. Je kan toch nooit in je eentje 15 kids in de gaten houden en ook nog zorgen dat ze pedagogisch verantwoorde dingen leren?
ggd is vaker genoemd en het feit dat dit onverantwoord is.