Wie denkt mee(Hbo deeltijd omscholing)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

DBiancaL

Re: Wie denkt mee(Hbo deeltijd omscholing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 12:36

hmmmz.. ja dan zou dat misschien wel bij je passen :)

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:29

Heb je toevallig ook al andersom gedacht? (Zo ben ik bij een keuze uitgekomen waar ik niet aan had gedacht ;) )

Waar 'zit' het werk op dit moment? Zit er iets tussen wat jij zou willen doen? Zijn er misschien werken/leren banen te vinden in dat vakgebied?

Ik heb gemerkt dat werkgevers ook wel 'out of the box' willen denken maar op een andere manier dan dat 'wij' denken.

Iets wat zo vanaf papier ook misschien wel zou passen is secretariaat/secretaresse/projectmedewerker. (Al dan niet op hbo niveau

Ik vind communicatie trouwens ook wel een commercieel :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:56

Ik neig steeds meer naar sjd.

Omdat dit een mix van werken met mensen en de door mij gezochte verdieping is..

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:22

ik denk dat dat ook meer bij je past :)
leuk!! hou je ons op de hoogte

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:59

Ik volg ook even mee... Al zijn dit niet de dingen die mij trekken (dus miss moet ik gewoon even eigen topic openen voor suggesties) maar ik loop wel met een soortgelijk probleem:

Op mijn 25e begonnen aan studie biologie (WO) Studie an sich super leuk, kleine projecties enzo, maar tijdens het 3e studiejaar (door priveomstandigheden met vertraging en voor mij het 4e en 5e jaar) erachter gekomen dat de onderzoekskant met het literatuurgebeuren en rapportages schrijven mij totaal niet ligt. Daarbij 2 vakken waarvan ik er 1 nu voor de 3e x (ondanks extra hulp en bijles) niet heb gehaald heeft mij doen besluiten ermee te stoppen...heb hierbij ook ondersteuning gekregen vanuit psych.
Was in de race voor een super leuke KNF laborant in opleiding (HBO) plek maar op 2e plaats geëindigd helaas. Hersenen/psyche vind ik namelijk super interessant qua hoe dat werkt. Maar zijn heel weinig opleidingsplekken dus heel lastig tussen te komen.

Ben inmiddels 30. En al 8 maanden zonder werk. Of te oud(duur) of te hoog opgeleid (ondanks geen diploma) ofwel geen ervaring in de branche. Dus sowieso omscholing nodig.

Ben er ook niet uit wat nu. Voltijd zou evt nog kunnen (omdat als ik nu switch nog kan lenen via DUO), maar liever deeltijd of werk/leertraject. Sowieso HBO.

Mijn passies: muziek/theater (uitvoerend), fotografie en natuurlijk de paarden (in verleden diverse stallen gewerkt en inmiddels train ik soms ook voor anderen en zou ik het liefst mijn eigen stal willen runnen). Ook in ruitersportzaak gewerkt waar ik ook mocht mee denken over acties ed. Vond ik ook super leuk, dus iets management/commercieel heb ik wel in me. Kreeg daar helaas geen doorgroei mogelijkheden omdat ik geen sportmanagement oid achtergrond had.

Kijk nu dus idd naar opties als deeltijd theater (maar dan moet ik er wel een normale baan naast vinden), instructeursdiploma behalen (cursus al eens gevolgd) en plannen voor eigen trainings/handelsstal. Verder evt toch iets van management (wat ook nuttig kan zijn voor eigen stal maar sowieso vrij breed is, dus ook wel andere opties zou moeten geven).

Heb VWO diploma C&M en daarbij bio, wisKunde A en later nog Na en Sk behaald. Verder diverse LOI certificaten van opleiding dierverzorging.
Werk graag met andere mensen, help graag mensen (maar niet echt als in zorg), geen 9-17 mentaliteit, durf wel de leiding te nemen en ga discussies niet uit de weg.

...

Oops nu heb ik toch grotendeels het hele verhaal hier getypt... Nja suggesties/vragen zijn welkom. Mag ook per PB.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:05

Is er iemand die werkt na een studie sjd met wie ik eens wat mag sparren of eventueel meekijken??