Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
eclair98 schreef:MarjanB schreef:Journalist voor een agrarische uitgever. Is soms heel spannend vooral als je iets geschreven hebt wat gevoelig ligt en je weet dat er reacties op komen
Schrijven lijkt mij wel heel erg leuk eigenlijk, schrijf nu veel in mijn vrije tijd aan verhalen
_Nelleke_ schreef:Ik ben nu grondstewardess aan airside op Schiphol en dit is een ontzettend leuke en afwisselende job. Elke dag weer andere culturen en passagiers, geen dag is hetzelfde. Mijn werktijden zijn ook nooit hetzelfde. Ben vaak thuis wanneer anderen werken. Heerlijk!
Zo kan het weer een hoop chaos veroorzaken (niet alleen op schiphol maar ook op andere luchthavens, waardoor het vliegtuig in schiphol niet mag vertrekken omdat er niet geland kan worden op de luchthaven van aankomst). Verder is een groep met een korte overstap altijd spannend, gaan ze het halen of niet? Gaan we wachten of gaan we weg? Het ene moment sta ik een gigantische kist met bestemming Azie in te stappen, het andere moment een klein vliegtuigje met bestemming Duitsland waar alles snel snel snel moet om de omdraaitijd te halen.
Vanaf volgende maand ga ik vliegen als cabin attendant en zit ik zo'n 3 tot 6 dagen per week in het buitenland. Elke dag op een andere bestemming, elke dag een ander hotel, ander eten, andere cultuur. Nooit een vast rooster, veel reizen, veel zien van de wereld. Nooit met dezelfde collega.
Ik heb 4,5jr op kantoor gezeten en ik ben er van overtuigd dat ik niet geschikt ben voor rust, ritme en regelmaatIk functioneer veel beter op onrust, chaos en onregelmatigheid.
Krijg ik energie van.
Mijn rooster ziet er straks ongeveer zo uit:
De laatste bestemming in de rij is altijd de bestemming waar ik slaap. Ik kom vaak eind van de ochtend/begin van de middag aan en vertrek dan de volgende dag weer vroeg, of, ik kom laat in de avond aan en vertrek de volgende dag eind van de middag weer. Dus ik heb of een ochtend+middag op locatie of een middag+avond.
Dag 1: Amsterdam - Brussel - Amsterdam - Sandefjord
Dag 2: Sandefjord - Amsterdam - Nueremberg
Dag 3: Nueremberg - Amsterdam - Bremen
Dag 4: Bremen - Amsterdam - Gothenborg - Amsterdam - Linkoping
Dag 5: Linkoping - Amsterdam - Keulen - Amsterdam
Dag 6: VRIJ
Dag 7: VRIJ
Dag 8 VRIJ
Dag 9: Standby
Dag 10: Standby
Dag 11: Standby
Dag 12: Vrij