bruintje123 schreef:Een 100% kloppende berekening heb ik nog niet gezien, maar dat kan aan mij liggen.
Berekeningen zoals het CPB doet bedoel je? Die kloppen inderdaad nooit 100%. Het is het CPB nog niet gelukt om uberhaupt echt goede voorspellingen te doen, ook niet over onze huidige economie. Dus daar zou ik het niet zoeken. Maar de economie is eerst en vooral een balans - daarin kunnen we dus intern allerlei dingen aan veranderen zonder dat het het totaal verandert.
Citaat:Wat bedoel je met het dik gedrukte?
Wat ik zeg. Veel mensen zijn zo ongelukkig dat ze een ander niets gunnen. Ze zijn zo bang dat ze tekort gedaan worden, dat ze zelfs vinden dat mensen met een handicap niet een voordeeltje mogen hebben in de Efteling. We besteden liever miljoenen euro's aan zinloze bezigheidstherapie (kantoren schoonmaken waarna een professioneel bedrijf het nog eens doet, nietjes uit documenten halen, het geven van water aan planten die al verzopen zijn, dat soort onzin) dan dat we ooit iemand gewoon lekker voor de tv laten zitten. Zelfs al is dat tweede een stuk efficienter.
We steken liever geld en energie in het straffen van mensen nadat ze iets hebben gedaan, dan in het voorkomen van de situatie. Want anders zou het niet eerlijk zijn. Dat er ondertussen meer slachtoffers zijn dan nodig (EN dat het duurder is) doet niet ter zake.
Veel mensen zijn zo ongelukkig dat ze liever de rest van de wereld ook ongelukkig zien, dan dat iemand zomaar iets krijgt dat zij niet krijgen en daar misschien een klein beetje gelukkiger van wordt.
Ik heb 6,5 jaar gewerkt voor mijn laatste werkgever, pas de afgelopen maanden was ik minder gemotiveerd. Had ook te maken met de reorganisatie. Nu werk ik een week
voor mijn nieuwe werkgever en ik stuiter door de week heen. Ander bedrijf, andere visie, andere mensen. Mensen met een passie voor financiële dienstverlening, voor klanten en voor 'hoe help ik iemand écht?'. Daarbij hoort wel een werkweek van 40 uur, een hoofdkantoor op een kleine 2 uur rijden en veel 's avonds werken. Of in het weekend, als het echt druk is. Mijn uren zijn flexibel, ik richt zelf mijn eigen rooster in.