estja schreef:Heel veel meningen over dochter. Maar wat wil dochter zelf? (Ja, een nieuw paard natuurlijk) maar ik bedoel qua school? Een 14 jarige kan best al wel meedenken en meepraten over hoe het gaat op school. Hoe ziet zij het voor zich? Hoe denkt ze verder te gaan met school? Hoe ziet ze dat voor zich met school en een paard?
Kortom, ik zou zeggen ga eens goed in gesprek met dochter. Praat niet over haar maar met haar. Betrek haar actief. Het zijn tenslotte haar onvoldoendes.
Daar ben ik t ook mee eens. Ik zelf had niks te zeggen of werd mij niks gevraagd. Maar voor mij besloten, dat maakt een kind ook niet veel gelukkiger. Met 14 jaar kan ze prima erover nadenken en praten wat ze wil. Is ze ook wel gelukkig met haar opleiding? is dingen als problemen op school of in de klas of met leraren ook al uitgesloten?
) maar ik bedoel qua school? Een 14 jarige kan best al wel meedenken en meepraten over hoe het gaat op school. Hoe ziet zij het voor zich? Hoe denkt ze verder te gaan met school? Hoe ziet ze dat voor zich met school en een paard?
Nee, een paard is geen eerste levens behoefte. Maar als het kind al een probleem heeft én ze gaan ook nog eens dreigen met haar af te nemen waar ze het meest naar uit kijkt, dan gaat het helemaal fout gaan op school.