Paddock Paradise te realiseren in Friesland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winna

Re: Paddock Paradise te realiseren in Friesland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:16

Weet je inmiddels al wat meer? *nieuwsgierig*

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:44

Als ik in de buurt had gewoond (en inmiddels mijn paarden niet aan huis had staan) dan had ik zeker interesse gehad :j
Juist vanwege de binnenbak in combinatie met een fijne plek voor de paarden.
Ik heb jaren op stallen gestaan met binnenbak, maar ben geen die-hard natural. Mijn paard staat onder een deken, omdat hij niet genoeg vacht aan maakt en problemen heeft gehad met zijn spieren daardoor. De deken bleek de oplossing daarvoor.
Maar... ik heb dus geen tijd om een (paar) keer per week mest op te ruimen van zo'n grote groep :n Ik werk fulltime, had destijds ook 2 uur reistijd per dag en redde het al nooit om iedere dag naar mijn paard te gaan. Daarom heb ik altijd bewust gezocht naar stalling waarbij mijn paard niet afhankelijk was van mij voor beweging, maar ook wat volpension was. De tijd die ik dan had voor mijn paard, was ook echt voor hem.
Bovendien is eerst een uur mest scheppen in het donker in de winter niet echt ideaal zeg maar :')

Heel eerlijk gezegd denk ik dat je makkelijker de doelgroep bereikt die tijd heeft om mest te scheppen als je geen binnenbak, of goede buitenbak met verlichting hebt. Dan trek je namelijk de mensen die overdag kunnen komen en tijd hebben.
Bovendien zijn er ook altijd mensen die geen mest gaan scheppen. Op de pensionstallen waar ik stond waren er altijd mensen die zelfs te beroerd waren om de mest uit de bak te halen na het rijden :') Het is dan aan de eigenaar om die mensen er op te wijzen en te zorgen dat ze het wel doen.
Anders sta je het als eigenaar alsnog allemaal zelf te doen.

Nu mijn paarden thuis staan schep ik natuurlijk ook dagelijks de mest van 2 paarden. Maar dat kan ik veel makkelijker inpassen in mijn schema dan een (paar) keer per week de mest van veel paarden.

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 15:17

Ik ben ook wel benieuwd waar in Friesland je ongeveer zit. Ik vind het een interessant project!
Iets verder rijden en een perfect plekje heb ik er wel voor over.

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 14:55

Hoe ver is het met de plannen? :)

axelendruif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 21:58

Hoi allemaal,
even een kleine update!
De voorbereidende gesprekken zijn inmiddels gevoert met de eigenaren van de betreffende locatie en er zijn openingen gevonden om plannen te bedenken en onze energie in te gaan steken. Nu breekt de tijd aan om organisatorische en zakelijke dingen uit te gaan zoeken. Het zal dus nog even duren voordat ik werkelijk mensen kan gaan uitnodigen met hun paard, maar ik houd jullie op de hoogte! Dank voor de interesse iedereen, er is animo genoeg op dit moment om er vertrouwen in te krijgen dat het allemaal gaat lukken.
Groetjes!

Cheese

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 22:21

Wat leuk! Neem je de boel van Andel B. over nabij Heeg?

Er is hier in Friesland vast animo voor. Aangezien veel paarden swinters niet buiten kunnen/op het land met de kleigrond. In deze buurt hoor ik nog niet veel mensen over NH maar uniek zijn kan juist je kracht zijn.

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 15:19

Mooi dat er in Friesland ook wat meer aandacht voor komt. Je hoort hier toch vaak het argument; ja maar op de kleingrond kunnen ze 's winters niet naar buiten.... Gelukkig heb ik na lang zoeken een stal gevonden waar dat wel kan. En inderdaad op beton. We hebben er nu ook een stuk zand bij, maar dat wordt wel veel sneller een smeerboel.
Voorheen lieten we ze 's ochtends even uitrazen en rollen in de bak, en dan het harde op. Nu kunnen ze zelf kiezen. Een PP pad op de Friese klei wordt geen succes, dat zal je echt moeten draineren en zand erop, of tegels/beton. Maar dan ben je wel even bezig.
Succes met de plannen!