[ENQ] Apple vs Samsung

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:26

Ghostattack schreef:
Ingevuld, hier Samsung. Altijd gehad en alleen problemen gehad met mijn S3. Maar dat kwam door een productiefout :+ Mijn S4 is nu meer dan 2 jaar oud en nog steeds net zo snel, batterij gaat lang mee en loopt zelden vast eigenlijk. Af en toe wel wat langzamer als ik te veel apps etc erop heb staan.

Ik heb slechts 1 product van Apple, prima ding.. Maar ik vind dat je gewoon ontzettend betaalt voor het naampje wat erop zit. Daarnaast is Apple in mijn omgeving echt een enorm status item := Mijn ervaring is prima, maar ik zal nooit voor een iPhone gaan.

Iphone is idd echt een statusgoed geworden (ook andere producten van apple)! Daar heb je echt gelijk in. Vooral mensen met meer geld kopen er eentje, maar vooral onder jongeren zie je dat ze vaak de nieuwste iphone meteen willen hebben en er veel geld voor betalen.

Smee__

Re: [ENQ] Apple vs Samsung

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:35

Ik heb nu m'n 4e iPhone en zou echt niet meer anders willen. Dat heeft voor mij niks te maken met status goed of altijd het nieuwste willen, ik had namelijk de oudste iPhone toen er al weer 2 nieuwe waren :+ M'n eerste iPhone heb ik gratis gekregen van een collega van m'n vader omdat mijn oude telefoon toen kapot was en hij toch een nieuwe had, ik heb nooit bewust voor Apple gekozen vanwege de naam. Maar nu vind ik het besturingssysteem van Apple gewoon veel fijner, de telefoons mooier en ik heb ze allemaal gratis gekregen (via via of bij m'n abonnement). Vind die eeuwige discussie van Apple vs. Samsung altijd zo ontzettend vermoeiend. Waarom mag ik niet van Apple houden omdat ik het daadwerkelijk fijner vind in gebruik dan Samsung?

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 17:51

Smee__ schreef:
Ik heb nu m'n 4e iPhone en zou echt niet meer anders willen. Dat heeft voor mij niks te maken met status goed of altijd het nieuwste willen, ik had namelijk de oudste iPhone toen er al weer 2 nieuwe waren :+ M'n eerste iPhone heb ik gratis gekregen van een collega van m'n vader omdat mijn oude telefoon toen kapot was en hij toch een nieuwe had, ik heb nooit bewust voor Apple gekozen vanwege de naam. Maar nu vind ik het besturingssysteem van Apple gewoon veel fijner, de telefoons mooier en ik heb ze allemaal gratis gekregen (via via of bij m'n abonnement). Vind die eeuwige discussie van Apple vs. Samsung altijd zo ontzettend vermoeiend. Waarom mag ik niet van Apple houden omdat ik het daadwerkelijk fijner vind in gebruik dan Samsung?

Ik wilde ook helemaal niet zeggen dat iPhone alleen maar een statusgoed is hoor! Voor een deel van de mensen is dat wel zo, maar ik vind het zelf namelijk ook net iets fijner dan samsung. Een groot probleem bij Samsung is het fragmentatieprobleem van android. Echt de helft van alle smartphones die erop draaien, gebruiken een versie van 2 jaar of ouder. Ook doen veel apps het erdoor niet omdat te weinig smartphones op de nieuwste versie draaien.

EN het systeem van apple is lekker duidelijk en simpel. Dat je je homescreen helemaal kunt indelen isbijvoorbeeld erg handig, maar door al die mogelijkheden wordt ie ook trager. Ik heb tot nu toe uit de ingevulde enquetes al gezien dat veel mensen het systeem van Samsung trager vinden.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 17:57

Ik heb m ook voor je ingevuld, eerst een iPhone gehad en nu een Samsung.
Succes met het verwerken!

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:00

Ingevuld!

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 18:01

ingevuld

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-15 18:07

Heel erg bedankt voor het invullen!

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 19:45

Ik heb hem ingevuld, ik heb niet zo veel met beide merken :+
(al prefereer ik Samsung boven Apple)

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 09:18

Domi_94 schreef:

Dat kan natuurlijk ook. Welk merk vind jij het fijnst dan?

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:07

Sisi_96 schreef:
Domi_94 schreef:

Dat kan natuurlijk ook. Welk merk vind jij het fijnst dan?

Ik vind Asus, HTC en Sony fijn :)

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 14:16

Ingevuld! Uiteindelijk gaat mijn voorkeur toch uit naar apple omdat je ook geen virusscanner nodig hebt en geen last hebt van malware enzo. Maar ik denk dat het niet zo erg uitmaakt welk merk het is. Heel veel andere toestellen zijn ook prima. Waarom heb je het dan alleen over Apple en Samsung?
Laatst bijgewerkt door Lifebee op 14-11-15 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 14:19

Omdat het moeilijk was om alle smartphone merken te vergelijken. Ik heb daarom gekozen voor de twee merken met het grootste marktaandeel.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-15 17:31

8nnemiek schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de uitslag. In de consumentengids was Apple de grote winnaar nav de enquête onder gebruikers. Benieuwd of dat hier ook uit komt.

Ik zal de uitslag nog wel bekendmaken :D

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-15 22:36

Ben benieuwd

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 09:59

Ik laat m nog wel een week online staan, jullie bokkers hebben mij al erg op weg geholpen. Hoop dat ik er nog wat bij krijg. :D

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 10:18

Ingevuld!

Bij samsung heb je veel meer toestellen dan bij iphone, daardoor ondervinden mensen vaak fouten.

Kijk naar iphone, iphone 3(gs) iphone 4(s) iphone 5(s/c) iphone 6 (s/+)

Bijna niemand heeft meer de iphone 3, kan niet meer geupdate worden en veel mensen hebben problemen met deze mobiel, deze kunnen niet opgelost worden, dat is nou eenmaal het systeem.
Iphone 4 hebben ook steeds minder mensen, mensen gaan fouten ondervinden en het systeem werkt niet goed als het geupdate wordt.

Je ziet dus veel dat mensen de nieuwste iphones hebben om dat ding te laten functioneren, super slim van iphone, nu krijgt de iphone 6 op langere duur misschien ook wel accuproblemen waardoor deze vervangen moet worden, maar he, dat kan niet want ze iphone kan niet opengemaakt worden. Dus moet je een nieuwe kopen, money voor apple :)*

Echt mensen het lijkt allemaal zo goed maar ongemerkt heeft apple zoveel 'instinkers' voor hun klanten.

Samsung heeft ook nog oudere modellen en omdat veel mensen denken, goedkope mobiel dat duurdere moet ik niet, kopen ze die vaak. Daardoor ondervindt men fouten in samsung, de A5 en wat daarna komt zijn allemaal top mobieltjes, voor een nog degelijke prijs. Daarin tegen is de S lijn ook goed vanaf de s3 of s4 alleen die zijn alweer wat prijziger.

Ik probeer hier niet even apple zwart maar dit is over het algemeen gewoon waar en ervaren mensen dit.

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 11:32

aishcream schreef:
Ingevuld!

Bij samsung heb je veel meer toestellen dan bij iphone, daardoor ondervinden mensen vaak fouten.

Kijk naar iphone, iphone 3(gs) iphone 4(s) iphone 5(s/c) iphone 6 (s/+)

Bijna niemand heeft meer de iphone 3, kan niet meer geupdate worden en veel mensen hebben problemen met deze mobiel, deze kunnen niet opgelost worden, dat is nou eenmaal het systeem.
Iphone 4 hebben ook steeds minder mensen, mensen gaan fouten ondervinden en het systeem werkt niet goed als het geupdate wordt.

Je ziet dus veel dat mensen de nieuwste iphones hebben om dat ding te laten functioneren, super slim van iphone, nu krijgt de iphone 6 op langere duur misschien ook wel accuproblemen waardoor deze vervangen moet worden, maar he, dat kan niet want ze iphone kan niet opengemaakt worden. Dus moet je een nieuwe kopen, money voor apple :)*

Echt mensen het lijkt allemaal zo goed maar ongemerkt heeft apple zoveel 'instinkers' voor hun klanten.

Samsung heeft ook nog oudere modellen en omdat veel mensen denken, goedkope mobiel dat duurdere moet ik niet, kopen ze die vaak. Daardoor ondervindt men fouten in samsung, de A5 en wat daarna komt zijn allemaal top mobieltjes, voor een nog degelijke prijs. Daarin tegen is de S lijn ook goed vanaf de s3 of s4 alleen die zijn alweer wat prijziger.

Ik probeer hier niet even apple zwart maar dit is over het algemeen gewoon waar en ervaren mensen dit.

Ik heb ook weleens gehoord dat de updates van apple stoppen op oudere iphones, maar juist op internet lees ik dat updates van android beperkt zijn en de ondersteuning voor oudere apparaten op IOS is jarenlang. Staat bijvoorbeeld op www.consumentenbond.nl/mobiele-telefoon ... ssystemen/. Ik liep hier dus tegenaan bij het maken van mijn profielwerkstuk. Weet jij hoe dit dan zit?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 12:01

Ingevuld

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 13:26

aishcream schreef:

Oude iphones werken net zo goed als ze altijd hebben gedaan. Enige verschil is dat nieuwe iphones weer nieuwe dingen kunnen, en dat er apps zijn die niet op oude telefoons draaien. Helemaal geen probleem voor mensen die er alleen mee willen bellen, smsen en internetten. Dat werkt nog net zo goed.
Net zoals een laptop op een gegeven moment te oud is voor het nieuwste besturingssysteem gebeurt dat ook met iphones. Dan worden ze te langzaam, dus Apple wil dat voorkomen door de oudste telefoon niet meer te updaten. Niet om te pesten, maar juist om te zorgen dat de telefoons nog snel blijven werken en blijven doen wat ze van begin af aan deden.
Een accu kan bij een iphone ook vervangen worden hoor. Als je een klein beetje technisch bent en met een speciale schroevendraaier kun je het zelfs zelf doen :)

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 19:22

8nnemiek schreef:
aishcream schreef:

Oude iphones werken net zo goed als ze altijd hebben gedaan. Enige verschil is dat nieuwe iphones weer nieuwe dingen kunnen, en dat er apps zijn die niet op oude telefoons draaien. Helemaal geen probleem voor mensen die er alleen mee willen bellen, smsen en internetten. Dat werkt nog net zo goed.
Net zoals een laptop op een gegeven moment te oud is voor het nieuwste besturingssysteem gebeurt dat ook met iphones. Dan worden ze te langzaam, dus Apple wil dat voorkomen door de oudste telefoon niet meer te updaten. Niet om te pesten, maar juist om te zorgen dat de telefoons nog snel blijven werken en blijven doen wat ze van begin af aan deden.
Een accu kan bij een iphone ook vervangen worden hoor. Als je een klein beetje technisch bent en met een speciale schroevendraaier kun je het zelfs zelf doen :)

Ja precies, je kunt op zich zelf de accu wel vervangen, maar op deze manier kost het meer moeite. Dus alsnog verdienen ze er wel meer aan.

Bij mijn Samsung moest ik bijna elke week de batterij er even uithalen omdat ie weer vastliep, maar gelukkig is dat bij mn iphone nog nooit nodig geweest.:)

Lifebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:32

Wanneer moet je je pws af hebben? Neem aan dat je dan de resultaten hebt.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:49

Sorry heb je gelijk in Sisi! Android stopt inderdaad opgegeven moment met updaten maar omdat er zoveel meer modellen op android draaien dan op IOS, is over het algemeen de iphone sneller stuk geupdate zeg maar.

Over de batterij, hij kan wel vervangen worden. De mobiel is alleen zo in elkaar gezet dat deze een keer op is en de accu dan niet meer werkt als hoe deze zou moeten doen.
Daarbij kun je ook alleen officiele opladers gebruiken, opladers van bijvoorbeeld hema kunnen je batterij kapot maken. Dit is natuurlijk bij samsung idem, officiele opladers zijn het beste. :)
Laatst bijgewerkt door aishcream op 15-11-15 22:54, in het totaal 2 keer bewerkt

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:53

Ingevuld! Heb zelf een Iphone maar hiervoor een Samsung gehad :)

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 22:56

Ingevuld

Sisi_96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 23:55

aishcream schreef:
Sorry heb je gelijk in Sisi! Android stopt inderdaad opgegeven moment met updaten maar omdat er zoveel meer modellen op android draaien dan op IOS, is over het algemeen de iphone sneller stuk geupdate zeg maar.

Over de batterij, hij kan wel vervangen worden. De mobiel is alleen zo in elkaar gezet dat deze een keer op is en de accu dan niet meer werkt als hoe deze zou moeten doen.
Daarbij kun je ook alleen officiele opladers gebruiken, opladers van bijvoorbeeld hema kunnen je batterij kapot maken. Dit is natuurlijk bij samsung idem, officiele opladers zijn het beste. :)

Oooh nu snap ik het! En klopt, die accessoires zijn altijd belachelijk duur en je kunt nooit een oplader van een ander merk gebruiken. Groot nadeel van iPhone.