Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liannetje86

Re: Wat zijn jou sollicitatie/werkbloopers?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 23:57

Het enige wat ik wel grappig vond (zij niet zo ;)) was dat ik ergens op gesprek ging, waar ik eigenlijk al wist dat het niets ging worden. (Heerlijke insteek ook :') maar ok...)

Dus ik zat met iemand aan tafel die een opmerking maakte over of ik vrijgezel was en of er anders geen leuke RIJKE vrijgezel in mijn dorp woonde... Dus ik kaatste meteen terug dat ik als het goed was een leuk salaris zou hebben, dus die rijke vent niet nodig had.

En 2 jaar terug sloeg ook kant nog wal... "Stel je moet ouders uit hun bed lichten, terwijl de kinderen liggen te slapen? Hoe zou je dat doen?" Dus ik zeg heel netjes "Ik zou wat voor de kinderen regelen, dat er iig opvang is" "Wat een vrouwenantwoord" En dat was al de zoveelste opmerking die ik daarover kreeg... Dus toen maakte ik het verhaaltje lief af "vervolgens breng ik de ouders ontbijt op bed, met een bloemetje en leg het ze rustig uit wat er aan de hand is en of ze mee willen gaan"...

Als je weet dat het toch al kansloos is, dan moet je het nog wat kanslozer maken :')

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:02

Lang geleden heb ik bij de BP gesolliciteerd. In het gesprek vroegen ze waar BP voor stond, stom maar ik wist het niet en zei, benzinepomp :')
Uiteindelijk wel aangenomen en nooit meer vergeten wat het wel moest zijn!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:06

Ik werk bij appie achter de kassa. Heb wel eens hardop geroepen tegen m'n teamleidster of ze even wilde helpen want er zat een tientje in m'n gleuf. (Klein gleufje bij de kassa)
Ook een id kaart in de gleuf laten vallen, de hele kassa moest worden gesloopt met beleid. Toen ie weer heel was deed ie het niet meer. Of met alle andere zegels vragen zoals de restaurantzegels vragen terwijl er bestekzegels zijn.

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:08

Wat een geniaal topic, ik volg!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:12

telt het ook om een muur een beetje erg te rammen waardoor die gestut moet worden... met de trekker..

ik ken meer verhalen van een tractor die ook ergens door heen was geramd. dus ik ben vast niet de enigste..

zoals kraanmachinesten die met een huwelijksaanzoek de kraan laten omdonderen op huizen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:13

Bij BJZ: per ongeluk op de alarmknop gedrukt in de spreekkamer.. Alarm gaat dan af op kantoor, is een heel protocol voor. Stond dus de halve afdeling ineens in de spreekkamer. Hoi :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:23

:')
Ik heb mijn baas (klein mannetje) bij de Nettorama eens bijna in zijn zaakie gegrepen toen ik de deur dicht wilde trekken achter me terwijl ik in gesprek was met een groep collega's... Kan me nog heel goed herinneren dat, ergens diep van binnen, ik door had dat het wel raar was dat ik nog steeds niet de deurklink te pakken had, gevolgd door verontwaardiging omdat mijn collega's begonnen te grijnzen. Kort daarna werd mijn hand geschud :o. Subtiel!

Ik werk nu 8 jaar bij dezelfde brasserie, echter heb ik in het begin onbedoeld een gast flink geterroriseerd. Zelfs nu nog loop ik met een boog om deze man heen :/.
Het begon met dat ik flink over zijn voet struikelde, een paar dagen later liep ik tegen de punt van zijn krant aan met als gevolg dat de koffie de tafel over ging en nog een paar weken later stond ik achter de bar en gooi een dopje in een bakje bovenop de bar. Ik draai me om en loop weg en hoor mijn moeder zeggen "Het was niks persoonlijks hoor" dus ik draai me verontwaardigd en ietwat geirriteerd om omdat ik helemaal niks deed, zie ik die man over het randje van de bar kijken met dat dopje in zijn hand, was kennelijk uit het bakje gestuiterd zo op zijn hoofd :o.
Ach, ik bedenk me maar, mijn zusje doet het beter, die kiepert zo een glas rode wijn in iemand zijn nek om vervolgens zo in een stuip te gaan dat ze op de grond moest gaan zitten :D. Zat de arme man dan, eerst een glas wijn in zijn nek om vervolgens vierkant uitgelachen te worden door de dader ^^.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:29

Christiene schreef:
telt het ook om een muur een beetje erg te rammen waardoor die gestut moet worden... met de trekker..

ik ken meer verhalen van een tractor die ook ergens door heen was geramd. dus ik ben vast niet de enigste..

zoals kraanmachinesten die met een huwelijksaanzoek de kraan laten omdonderen op huizen.

Ik heb om mijn 2e stage dag eens een muur eruit gereden, desbetreffende muur belande bij 2 kalfjes in het hok...
Ik heb me nog weken ongemakkelijk gevoelt, maar heb uiteindelijk een fijn stage jaar gehad en veel geleerd.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:32

lindas84 schreef:
had ooit eens de hik tijdens een sollicitatie gesprek, die het hele gesprek heeft geduurd.

Oh.. Ik had gister tijdens werk trouwens de hik. Het was best rustig dus je hoorde het ook echt door dat hele restaurant, zag ook iedereen kijken en me uitlachen.. Mijn collega deed even het bedien-gedeelte en ik ben maar gaan afwassen :o

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:41

Iris82 schreef:
Ik werkte achter de kassa en er kwam een man binnen die ik niet zo vertrouwde. Dus ik voelen waar die alarmknop ook alweer zat.

Oh oliebol. Heb ik m nou ingedrukt of niet? :oo Vast niet. Ladieda, niets aan de hand. :=

Tot er op een gegeven moment acht agenten met hun hand op hun pistool binnen kwamen rennen...

:o

Hahahah deze zie ik al helemaal voor me! Was zeker een beetje gênant om uit te leggen :=

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 00:48

Ooit helemaal suf aan het solliciteren geweest, verstuurde gewoon met gemak 10 van die dingen per week. Dus euhm ja.. soms wist ik even niet meer welke in nou had verstuurd en waarvoor, ook nooit handig natuurlijk.
Ik braaf naar een sollicitatie bij de kinderopvang, en maar praten, vragen beantwoorden etc. Ze waren onder de indruk, en ik kreeg de baan. Top natuurlijk!
Ze keken alleen wel vreemd op toen ik blij aangaf baby's en peuters superleuk te vinden, ik zou op een BSO werken voor kinderen van 4 tot 12 jaar, niet op het kinderdagverblijf daar zoals ik dacht dat de inhoud van de functie was := toen was er wel even een doodse stilte geef ik toe....
Whoops... Awkward... Ach. Heb er uiteindelijk drie jaar gewerkt en ze waren blij met mij :)

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 01:14

Wat een geweldige verhalen hier :') Ik heb donderdag een sollicitatiegesprek dus ik hoop dat ik hier dan niets kan schrijven daarover :=

Tijdens het gesprek bij mijn vorige werkgever was ik wel een beetje dom. Ik solliciteerde op een functie waarbij ik alleen maar hands-off met dieren zou gaan werken (je zit dus nooit aan de dieren), dat was echt heel belangrijk. Toen vroegen ze wat ik zo leuk vond aan een bepaalde stage en toen antwoordde ik doodleuk dat ik het zo heerlijk vond om met de dieren te kroelen en ik gewoon meer had met dieren waar ik even mee kon kroelen en zo. Ze keken me echt even aan met een blik van >;) Maar, wél aangenomen en wat ben ik dol geweest op de dieren daar, ondanks dat ik er nooit aan heb gezeten :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 01:52

Xyris schreef:
Ik heb mijn baas (klein mannetje) bij de Nettorama eens bijna in zijn zaakie gegrepen toen ik de deur dicht wilde trekken achter me terwijl ik in gesprek was met een groep collega's... Kan me nog heel goed herinneren dat, ergens diep van binnen, ik door had dat het wel raar was dat ik nog steeds niet de deurklink te pakken had, gevolgd door verontwaardiging omdat mijn collega's begonnen te grijnzen. Kort daarna werd mijn hand geschud :o. Subtiel!

Ik had minder mazzel.. Ik wilde een karretje pakken wat achter mij stond. Een klant dacht tussen mij en dat karretje door te lopen. Echt vol in zijn kruis... Echt... Why is it always me?!
Zowel de klant als ik konden we door de grond zakken, haha!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 02:08

eilleen333 schreef:
Xyris schreef:

Ik had minder mazzel.. Ik wilde een karretje pakken wat achter mij stond. Een klant dacht tussen mij en dat karretje door te lopen. Echt vol in zijn kruis... Echt... Why is it always me?!
Zowel de klant als ik konden we door de grond zakken, haha!

_O- je maakt dat ik me nu iets anders herinner!
Ik werkte destijds in een dierenwinkel. Er kwam een mevrouw binnen lopen en die wilde graag een bal voor haar hond, kleiner dan een voetbal maar wel flink aan de maat. Zacht. Nou, die had ik wel, maar die hing bovenin het schap, zij kon er niet bij en ik ook niet echt, dus met een paar keer springen tik ik de bal van het haakje en de bal valt... Wij beiden in een wirwar van armen probeerden de bal te pakken en ineens had ik een bal te pakken en reageer met "yes!" en vervolgens hoor ik *toink toink toink...* een bal wegstuiteren en de klant keek me met een geschrokken en ietwat geamuseerde blik aan -O- had ik haar borst te pakken...

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 02:15

oh god die laatste _O- ik kom niet meer bij :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 04:02

Ik werkte bij een waardetransporteur. Daar zat ook zo'n knopje onder het bureau... tot ik met een elegante zwier op mijn bureaustoel van de kluis naar mijn desk rolde... knie was sterker dan de behuizing van de knop. Binnen een minuut de hele politiemacht van de stad voor de deur... vooral ook gênant dat het de krant haalde.

Het inventaris was sowieso niet bestand tegen mijn ongekende krachten. Nam de bocht te krap; 2,5 miljoen over de vloer omdat de tafelpoot afbrak.

Kort daarna verhuisden we gelukkig naar een ander pand met tankwallen en allerhande snufjes die in de nieuwe james bond niet zouden misstaan. En goeie stevige bureaus

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 08:48

Hilarisch! :+

Ik maak zelden vreemde dingen mee ... Ooit heb ik de CEO uit zijn bureau gezet, denk aan een groot internationaal bedrijf en zijn kantoor kon je gewoon boeken. Hij zat meestal toch in de UK. Dus op een dag staat daar een man te bellen - in het Engels - terwijl ik de kamer geboekt had. Na wat gemor is hij vertrokken, ik had geen idee wie hij was .... Tot ik een uur later op een meeting zat en mijn manager zei "Haaaaaaaa heb jij X al ontmoet". F*ck

In hetzelfde bedrijf ben ik er ooit in geslaagd om gezien te worden als "het meisje van de catering" tot ik de projector aan deed en aan mijn presentatie begon. Nooit heb ik nog een hoodie en jeans naar het HQ aangetrokken, daar zaten 20 stropdassen me aan te gapen of ze een aap zagen jongleren :+. Sindsdien snap ik beter het concept "dresscode"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 11:07

Wat ik heel vaak heb ( ik werk in de melkveehouderij) is dat er iemand komt iets afleveren, dat ze dan vragen; is de boer of een medewerker hier ook?
Ja. Hier recht voor je.

Ooit met een trekker en voerwagen achteruit gereden, niet weten dat er een klein oldtimer trekkertje achter stond.... ik toch vloeken dat die trekker niet verder naar achter wou....

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:31

Ik loop stage in de thuiszorg en twee maanden geleden kwam er een huisarts of assistente langs om bij een mevrouw te kijken. Zij had een pijnlijke arm. En ik sta naar dat gesprek tussen die assistente en mijn begeleider te luisteren en ik bevestig dat die en die inderdaad de huisarts hadden gebeld en vervolgens zeg ik: "Vanmiddag komt ook nog de huisarts even langs om te kijken!"
Zegt die vrouw: "Ja, hoi, dat ben ik!"
Ik was zoooo ergens anders met m'n gedachten :oo , maar waar ik precies was, ik weet het niet. Echt zoo raar. Ik geloof niet dat ze het heel erg vond gelukkig, maar toch. Sindsdien probeer ik wat beter na te denken voor ik iets zeg :)*

En afgelopen zomer toen werkte ik op de revalidatie als helpende. Mijn eerste echte baantje in de zorg zegmaar. Had ik de botte opmerking gekregen van de verpleegkundige dat ik 'écht wat meer tempo moest gaan draaien, dame, want zo kwomt er nooit iemand aan het ontbijt'. Dus ik, snel snel snel, mevrouw op het toilet geholpen en vervolgens begonnen met wassen van boven en aankleden van boven.
Verpleegkundige komt weer binnen: 'Wat ben jij aan het doen, dame?'
Was dat dus helemaal niet de bedoeling, want 'dit is een revalidatie dame, mensen moeten de dingen weer zelf leren en kunnen, je mag dit helemaal niet overnemen, dame'. Ooooh, ik heb me nog nooit zo klein gevoeld. Dat 'dame' ook de hele tijd, heel erg.
Ik vond het er ook echt niet leuk, ging allemaal véél te snel (je moet je voorstellen dat ik pas net de adl had geleerd tijdens mijn allereerste stage in de zorg), en ik ben echt opgelucht dat ik daar niet meer zit en daar ook geen stage hoef te lopen. Wat een enge plek :oo

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:41

Tijdens de laaste week van mijn 1 jaar durende stage (waar mijn paard ook op stal stond ook na mijn stage) heb ik perongeluk de stal teckel dood gereden met de auto. En ik dus mijn baas moest bellen dat Oki dood was..
Gelukkig stond op beeld dat ik er niks aan kon doen..

Heb me er erg schuldig over gevoeld.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:53

Ooh sh*t dat is wel echt erg :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 14:55

Ohhh.... :=
Dat is wel echt heel erg naar zeg.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:19

Ja iedereen kende me meteen xd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-15 15:23

Jemig, dat is wel een hele erge idd :=

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 15:24

Dat verhaal van vuurneon _O-

Mussies dat is wel een naar eind van je stage zeg! Wij hebben op stal ook teckels, krijg er altijd de zenuwen van als die rond m'n auto lopen.

Ik had een mooie blunder bij mijn eerste bijbaantje. Ik kwam 's ochtends vroeg binnen bij het hotel, wist de "poets" niet dat er een vakantiehulp was aangenomen. Maar het was geen probleem, ik kon haar wel helpen. Dus ik poetsen en stofzuigen etc. Na een uurtje kwam de eigenaar binnen...hmm die herkende ik helemaal niet...en hij mij ook niet... Toen nam hij me mee via de keuken, deurtje uit, ander achterdeurtje in en toen stond ik ineens tegenover degene waarmee ik het sollicitatiegesprek had gehad. Had ik gewoon vrolijk bij het verkeerde hotel staan werken. Mijn nieuwe werkgever vond het gelukkig een hele goede grap en heb er de hele zomer fijn kunnen werken.