Kantoorwerk is geen echt werk.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Re: Kantoorwerk is geen echt werk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:14

Wat doet je moeder zelf voor werk dan? :+

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:25

Mijn vriend kan zich ook zo gedragen. We zijn beide rond half 6 thuis, hij kan beter koken dan ik en toch sta ik elke dag te koken en zit meneer op de bank.

Meestal laat ik hem het eten af maken, zodat ik me op de honden kan richten qua eten en uitlaten of nog even gauw kan stofzuigen oid. Want dat hoeft hij niet aangezien hij na het eten altijd weer gaat klussen.

Maar soms kan hij zich ook wel zo gedragen. Hij is vrachtwagenmonteur en ik ben 'baliemiep' bij een autogarage. Maar ik ren (juist in deze tijd) de hele dag van hot naar haar, de jongens aan het werk houden en dan nog mijn eigen administratieve/financiele werk. Ik ben 's avonds net zo moe als hem.

nontieJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:37

Ik zeg altijd: Kantoorwerk is niet lichamelijk maar geestelijk vermoeiend.
En daarom rijd ik dan weer paard, om mijn lichaam moe te maken anders loop ik 's nachts te spoken omdat ik niet kan slapen :')

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 09:42

Poeh, mijn vriend werkt 50 uur per week op kantoor en die is 's avonds kapot van alles regelen, bellen, afspraken maken, vergaderingen etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 13:58

Haha moeder van TS is zeker de leukste thuis! Lichamelijk doe je idd niet zoveel met een kantoorbaan, maar je bent toch de hele dag bezig, met je hoofd! Na een drukke week heb ik toch wel een avondje met niks (aan mijn hoofd!) nodig om bij te komen.. Ik heb een burnout gehad, krijg je dus ook gewoon van kantoorwerk :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 14:03

AmoorM schreef:
Alja schreef:
werk is werk toch?

Ja, maar ik kan niet moe zijn van een lange dag op kantoor.

Dan werk je niet hard genoeg :P

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:40

Hier ook zo'n vader!!

Hij kan echt met de best wil van de wereld niet voorstellen dat op kantoor werken echt werk is..
Want werken doe je lichamelijk en niet zittend op kantoor.

Nu heb ik nooit op kantoor gewerkt, maar na een dag studeren ontploft mijn hoofd ook.
Laat staan 5 hele dag in de week dat te moeten doen. Ik werk liever met mijn lijf :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 19:44

Ik ben sinds een week aan het werk aan de receptie van de VW/ Audi garage, voorheen werkte ik in het atelier als monteur. En ik kan iedereen verzekeren dat ik na een dag kantoorwerk net zo moe ben als na een dag met 3 grote onderhoudsbeurten. Dus nee onzin, kantoorwerk is net zo goed echt werk als ander, fysieker werk.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:04

tuurlijk is kantoorwerk ook werk, het is alleen niet zo belastend voor je lichaam, wel voor je hoofd

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 07:21

ikke schreef:
vanspeijk schreef:
ik spreek ze er ook op aan, maar dan krijg je zo'n vaag antwoord dat dat voor mij niet geldt. Ja, zo werkt dat niet natuurlijk...

Mijn ouders hebben een eigen bedrijf [mijn broer werkt daar ook] in de metaalindustrie. Ze zijn geen van allen dom, dat kan ook niet met het werk wat ze doen, maar er wordt gewoon erg neergekeken op hogeropgeleiden. :(

En wie denkt al die staalconstructies uit? Van simpel groenteblikje tot complete vakwerkbrug? Juist ja....

tja...Dan kan je nog zoveel bedenken maar zonder een vakman die dit maakt.....
Ze hebben elkaar allemaal hard nodig dus geen reden om op wie dan ook neer te kijken.
Waar blijft een chirurg zonder zijn scalpel? Juist! en wie maakt die scalpel??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:14

kevinsky schreef:
Hier ook zo'n vader!!

Hij kan echt met de best wil van de wereld niet voorstellen dat op kantoor werken echt werk is..
Want werken doe je lichamelijk en niet zittend op kantoor.

Nu heb ik nooit op kantoor gewerkt, maar na een dag studeren ontploft mijn hoofd ook.
Laat staan 5 hele dag in de week dat te moeten doen. Ik werk liever met mijn lijf :j

Hier net zo. Ze bedoelen het thuis allemaal goed en oprecht en zeggen het niet om gemeen te doen maar ze kunnen het echt niet voorstellen dat je van kantoorwerk moe wordt.

Mijn moeder werkt zelf bij de thuiszorg en vader in een fabriek.