Werk dilemma, wat zouden jullie doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat zouden jullie doen?

Supermarkt en speelgoed winkel
3 (6%)
Speelgoed winkel
11 (22%)
Speelgoed winkel +...
35 (71%)

Totaal aantal stemmen: 49

Nala

Re: Werk dilemma, wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 16:22

Ik zal het contract nog eens bekijken, hopen dat dat inderdaad zo is.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 16:27

om even kort door de bocht misschien te zijn..

waarom deeltijd?

waarom ga je niet op zoek naar een fulltime baan of partime met veel meer uren als het voor een overbruggingsjaar is?
productie, kantoor, schoonmaak.. die zoeken over het algemeen mensen voor in ieder geval meer dan 20 uur

beiden zou ik niet doen,
omdat je dan met de belasting zit..
tweede baan wordt zwaarder belast..
dan zou je dus de baan die het minste oplevert als tweede baan moeten opgeven, en dan weet die supermarkt het ook direct

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 16:30

Het punt is dat ik graag in Duitsland wil werken, maar dat Duitsland heel erg dubbel is. Ze willen dat je jong bent maar wel al x jaar ervaring hebt. Plus het feit dat ze vaak geen fulltime mensen aannemen voor 'maar' een jaar.

Grr... Er gaat inderdaad nogal wat tijd en werk in zitten lijkt het.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 10:00

Voor de geïnteresseerden, het gedeelte van mijn contract over nevenarbeid :
Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:26

Beste TS,

In mijn contrqct staat ook dat ik geen ander baanrje er naast mag hebben (catering) maar daarmee bedoelen ze bij een ander cateringbedrijf. Omdat ze dat als concurent zien. Ik weet niet of dt ook voor jou geld, of dat je helemaal geen baantje ernaast mag hebben omdat je dan niet volledig inzetbaar bent?

Het is idd ook zo dat je GEEN opzegtermijn hebt als je in je proeftijd zit: Jij kan opstappen wanneer je wilt, maar je baas kan je ook vandaag zeggen dat je niet meer hoeft te komen. Dit is wat anders als je niet meer in je proeftijd zou zitten, dan geld WEL een opzegtermijn.

Hoe het in Duitsland geregeld zit weet ik niet, maar hou er rekening mee dat het belastingtechnisch niet fijn is om twee banen te hebben: Je mag nl maar voor 1 baan de loonheffingskorting toepassen wat betekent dat je bij de andere baan minder over houdt. En weet je zeker dat het 8,50 netto is? Ik vind het nogal veel voor een 17jarige! (Ik verdiende in een winkel toen ik het volwassenloon kreeg 6,00 per uur. )

Dus, mijn tip: Goed uitzoeken wat je nu wilt en of het je niet meer geld kost dan dat je binnenkrijgt, kijken wat je allemaal moet regelen en als je echt wegwilt bij de supermarkt, dit zo snel mogelijk aangeven. Als je proeftijd nl voorbij is en je contract wordt wel verlengd, dan is opzeggen wat lastiger. (Kan uiteraard wel, maar duurr langer en dan heb je wel kans dat je een boete krijgt omdat je niet volledig inzetbaar bent.)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 10:32

Ik weet het absoluut zeker, 8,50 is het minimumloon in Duitsland, en daar houden zij zich aan. Ik ben er al achter dat de speelgoed winkel het meeste voor mij moet regelen, aangezien zij mijn eerste werkgever in Duitsland zijn.

Toen ik het contract tekende werd er gezegd dat ik geen uitwerk termijn heb, maar dat ik wel de uren die ik nog gepland sta zou moeten werken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 10:41

Ik mis even het stukje waarop je baseert dat je een boete zou kunnen krijgen als je er een ander baantje bij neemt? :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 10:50

Dat staat achteraan het contract, dat overtreding van een van de regels een boete betekent. Al kan het zijn dat dat vooral over de geheimhoudingsplicht gaat

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 13:03

Heb zojuist mijn ontslag papieren getekend voor de 22e oktober. Dan kan ik de 23e met een gerust hart beginnen bij de speelgoed winkel en met de rest van de zoektocht naar een tweede baantje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:59

Mooi zo, afgehandeld en doorgaan +:)+

En nu maar hopen dat er niet ineens adders uit het gras komen vanwege dat Duitsland-verhaal :P

Heel veel plezier gewenst bij de speelgoedwinkel hoor!!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:03

Leuk TS! Ik denk dat je je daar veel beter bij zult voelen. Ik heb vroeger (van mijn 14e tot mijn 16e ongeveer) ook altijd bij een grote speelgoedwinkel gewerkt: leuk team, prettig rooster, echt een fijne tijd gehad daar :)

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 18:55

Dit is wel een iets "specialere" speelgoed winkel. Zoek maar eens op build a bear workshop.

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 20:00

Daar heb ik heel vroeger mijn eigen knuffel gemaakt! _O- Hilarisch! Oh wat leuk, best een prima job daar geloof ik!

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 21:12

Het is echt een geweldig concept, heb er helemaal zin in.