Secretaresses van Bokt

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

happy2014

Re: Secretaresses van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:29

Hallo dames,

Mag ik even jullie advies? Zoals eerder in dit topic aangegeven ben ik druk aan het solliciteren omdat mijn functie per 1 december ophoud. Ik heb drie leuke organisaties aangeschreven en het geluk dat ik bij alle drie op gesprek ben geweest. Bij de Gemeente heb ik twee gesprekken en een case gehad en hoor ik dinsdag of ik ben aangenomen. Leuke baan, was mijn tweede keus. Gisterenochtend heb ik een derde gesprek gehad bij een academisch ziekenhuis. Ik kan daar 24 uur werken, dat doe ik nu ook. Het salaris is bijzonder goed, ik kan daar mijn huidige salaris behouden.

Tevens heb ik gisteren een gesprek gehad bij een super super super leuke organisatie. De baan is onwijs leuk!! de mensen is leuk, ben heel enthousiast!!! Het is wel een baan voor 28 uur verdeeld over 4 dagen en ik kan daar niet parkeren voor de deur. Maar verder is het helemaal top!! het salaris is wel 500 euro minder dan het ziekenhuis (als ik het maximale van de schaal ga krijgen), maar de baan is super! Ze hadden 238 brieven gekregen, dat zegt ook wel dat veel mensen het de moeite waard vonden om op te schrijven. Er zijn8 man op gesprek geweest, dus de kans is groot dat ik die baan niet krijg. (8 man op gesprek).

Nu ben ik gisteren door het ziekenhuis gebeld dat ik ben aangenomen. Super fijn natuurlijk in deze tijd! Maar het was wel mijn derde keus. Nu laat de organisatie waar ik gisteren het leuke gesprek heb gehad, vandaag of dinsdag iets weten. Zij maken de beslissing aan de hand van 1 gesprek. Ik denk dat ik een goede kans maak, hoewel wij natuurlijk wel met 8 kandidaten waren.

Nu mijn vraag aan jullie, zouden jullie het ziekenhuis afbellen mocht de leuke organisatie bellen? Ik heb er nu al slapeloze nachten van terwijl ik nog niet eens weet of het nodig gaat zijn. Ik zou het zo naar vinden en rot! om te bellen dat ik het niet doe. Ik moet nog wel een arbeidsvoorwaarden gesprek hebben daar, maar dat gaat goed komen. Ik word vandaag gebeld door hun of ik mijn huidige salaris kan behouden en dan plannen we een afspraak voor het arbeidsvoorwaarden gesprek.

Ik begrijp dat het een luxeprobleem is hoor, en misschien hoef ik geen keuze te maken, maar ik lig er nu al van wakker. Overigens heb ik het idee dat ik zelf ook bij het ziekenhuis geen eerste keuze ben. Zij gaven aan dat er een dame was die wel een research achtergrond had maar een andere baan heeft, maar dat ik geen tweede keuze ben hoor!! (lees, zij wilde niet, ik ben tweede keus :-)

Graag jullie mening :-)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 10:55

Oei dat is inderdaad een lastige! Maar allereerst gefeliciteerd! Je hebt sowieso een nieuwe baan als ik het zo lees :D. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen aan de ene kant zeg ik zolang je geen contract getekend hebt ben je ze nog niets verplicht. Maar het is natuurlijk niet netjes om hun het de boel in gang te laten zetten en te laten denken dat ze een nieuwe medewerker hebben en dat je je dan vervolgens terugtrekt. Heel lastig! Juist omdat dit je derde keus was...

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:01

barbara28 schreef:
Hallo dames,

Mag ik even jullie advies? Zoals eerder in dit topic aangegeven ben ik druk aan het solliciteren omdat mijn functie per 1 december ophoud. Ik heb drie leuke organisaties aangeschreven en het geluk dat ik bij alle drie op gesprek ben geweest. Bij de Gemeente heb ik twee gesprekken en een case gehad en hoor ik dinsdag of ik ben aangenomen. Leuke baan, was mijn tweede keus. Gisterenochtend heb ik een derde gesprek gehad bij een academisch ziekenhuis. Ik kan daar 24 uur werken, dat doe ik nu ook. Het salaris is bijzonder goed, ik kan daar mijn huidige salaris behouden.

Tevens heb ik gisteren een gesprek gehad bij een super super super leuke organisatie. De baan is onwijs leuk!! de mensen is leuk, ben heel enthousiast!!! Het is wel een baan voor 28 uur verdeeld over 4 dagen en ik kan daar niet parkeren voor de deur. Maar verder is het helemaal top!! het salaris is wel 500 euro minder dan het ziekenhuis (als ik het maximale van de schaal ga krijgen), maar de baan is super! Ze hadden 238 brieven gekregen, dat zegt ook wel dat veel mensen het de moeite waard vonden om op te schrijven. Er zijn8 man op gesprek geweest, dus de kans is groot dat ik die baan niet krijg. (8 man op gesprek).

Nu ben ik gisteren door het ziekenhuis gebeld dat ik ben aangenomen. Super fijn natuurlijk in deze tijd! Maar het was wel mijn derde keus. Nu laat de organisatie waar ik gisteren het leuke gesprek heb gehad, vandaag of dinsdag iets weten. Zij maken de beslissing aan de hand van 1 gesprek. Ik denk dat ik een goede kans maak, hoewel wij natuurlijk wel met 8 kandidaten waren.

Nu mijn vraag aan jullie, zouden jullie het ziekenhuis afbellen mocht de leuke organisatie bellen? Ik heb er nu al slapeloze nachten van terwijl ik nog niet eens weet of het nodig gaat zijn. Ik zou het zo naar vinden en rot! om te bellen dat ik het niet doe. Ik moet nog wel een arbeidsvoorwaarden gesprek hebben daar, maar dat gaat goed komen. Ik word vandaag gebeld door hun of ik mijn huidige salaris kan behouden en dan plannen we een afspraak voor het arbeidsvoorwaarden gesprek.

Ik begrijp dat het een luxeprobleem is hoor, en misschien hoef ik geen keuze te maken, maar ik lig er nu al van wakker. Overigens heb ik het idee dat ik zelf ook bij het ziekenhuis geen eerste keuze ben. Zij gaven aan dat er een dame was die wel een research achtergrond had maar een andere baan heeft, maar dat ik geen tweede keuze ben hoor!! (lees, zij wilde niet, ik ben tweede keus :-)

Graag jullie mening :-)

Klinkt misschien heel standaard maar je moet doen wat je gevoel zegt! Maar daarbij moet je wel realistisch blijven en kijken of je die 500 euro zou kunnen missen, het is echt wel veel geld.

Ook zou je je moeten bedenken zou ik er voor lange tijd kunnen/willen werken niet dat je er straks met tegenzin naar toe gaat.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:14

Ook hier een secretaresse, op dit moment helaas wel werkloos sinds een maandje door omstandigheden. In 2010 mijn MBO-4 opleiding tot Managementassistente behaald en daarna in het callcenterleven terecht gekomen. Dit jaar begonnen als juridisch secretaresse bij een groot advocatenkantoor en zo begon het toch weer enorm te kriebelen.

Heb nu twee sollicitaties lopen dus het is nog even spannend wat de toekomst me gaat brengen!

barbara28, ik zou sowieso eerst even afwachten wat het bedrijf (waar 8 kandidaten waren) gaat zeggen. Waarom zou je je druk maken als de keuze überhaupt niet op je valt? Is dat wel het geval, dan kun je dan de knoop doorhakken. Persoonlijk zou ik 500 euro veel geld vinden maar ik weet ook hoe belangrijk het is om plezier te hebben in je werk dus als je het kunt missen zou ik het belangrijker vinden dat het een leuke baan betreft. Echter is het wel zo dat de leuke baan wellicht heel erg tegenvalt als je er eenmaal bent begonnen. Ik heb een keer een baan laten schieten voor een andere omdat de ander zoveel leuker leek en wat had ik dit achteraf liever andersom gedaan. Ik zou gewoon voor- en nadelen tegen elkaar afwegen, desnoods met een lijstje, en aan de hand daarvan op je gevoel afgaan. Succes! Je weet pas of je de goede keuze hebt gemaakt nadat je de knoop hebt doorgehakt en aan de slag bent.

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 12:31

Hier ook een secretaresse :)

Ik ben Lisanne, 25 jaar en werk fulltime als secretaresse op een accountantskantoor, waar ik inmiddels alweer 5 jaar met veel plezier werk voor o.a. twee vennoten en een partner. Het is lekker afwisselend werk met zowel Nederlands- als internationaal klantencontact.

Hiervoor heb ik bij Schoevers de opleiding tot Office Manager gevolgd. Ben er eigenlijk dankzij mijn moeder terecht gekomen, zij heeft vroeger ook Schoevers gedaan.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 13:08

Thanx voor de adviezen meiden!! en welkom nieuwe dames in het topic!!

het geld kan ik missen, bovendien is de super leuke baan voor 28 uur en mijn derde keuze voor 24 uur, dus ik merk het verschil niet echt, moet er alleen wat meer uur voor maken. Wel is het zo dat ik 20 jaar hard gewerkt heb om tot dit salaris te komen en het zuur zou zijn om in te moeten leveren. Maar aan de andere kant, plezier is het belangrijkste hoor! En inderdaad wat Rianne zegt is ook waar, pas als je er zit, kan je een goed beeld vormen. Wel is het takenpakket bij de leuke baan veel afwisselender en meer organisatorisch van aard, dus alleen dat al is een plus. En inderdaad, ik moet ook nog maar afwachten of ik de baan krijg. 8 personen op gesprek is een hoop!

Lennox, dank je wel!! heel fijn dat ik een nieuwe baan heb inderdaad! En ben het helemaal met je eens!! het is zeker niet netjes, ik zou mij er ook super schuldig onder voelen, moeten ze heel die procedure weer uitzetten, pfff.. Toch denk ik wel dat als keuze 1 belt, ik het ga doen. Ik ben nog nooit zo enthousiast uit een gesprek gekomen. Maar goed, eerst maar eens afwachten. De kans dat ik die leuke baan niet krijg is natuurlijk groter dan wel met 7 "concurrenten" :-)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 12:42

Groot gelijk hoor dat je kiest voor de baan die je het liefst wilt hebben. Ik bedoelde ook niet dat je die omdat het misschien niet zo netjes is tegenover het ziekenhuis moet laten schieten. Maar dat maakt het wel heel lastig. Ik heb er nog eens over nazitten denken en ik denk dat ik het arbeidsvoorwaardelijke gesprek gewoon over dinsdag heen zou tillen :). Dan kan je in ieder geval dat nog afwachten. Of zou er na dinsdag nog een gesprekken ronde volgen, mocht je geselecteerd zijn uit die 8?

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:16

nee hoor, het is 1 gesprek, dan maken ze een keuze. Ondertussen heeft het ziekenhuis mij gisteren gebeld dat zij akkoord gaan met mijn salaris, maar dat ik dan wel meteen maximaal in de schaal zit en er absoluut geen ruimte meer is voor groei. Ik heb gezegd dat ik dat wel even moet laten bezinken en er maandag op terug kom. Ik had beter kunnen zeggen dinsdag, dan hoor ik namelijk uiterlijk wat van de leuke baan! maar ze begreep het volkomen.

Nu dus even heel hard duimen dat ik het word bij de leuke baan. Ik heb er wel een hard hoofd in hoor. Het gesprek ging heel goed maar pffff 8 kandidaten.... (hoewel, bij het ziekenhuis zijn we ook begonnen met 7). Mocht het niet lukken, dan is het heel jammer, maar dan ga ik het vast ook heel erg naar mijn zin krijgen in het ziekenhuis!

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 14:26

Hoi,

Mag ik me ook melden?
Ik ben 26 jaar en werk als administratief bediende (secretaresse) binnen een klein bedrijf. Wij zijn leverancier van allerlei producten voor de life science industrie.
Buiten mijn bazen (een koppel) ben ik de enige werknemer en ben dus eerder een manusje van alles. Ik regel de transporten die moeten gebeuren van volle vrachten over de hele wereld tot de pakketjes die meegaan met koeriersdiensten, plaats de bestellingen, behandel de binnenkomende orders, verwerk de aankoop- en verkoopfacturen, speel receptionist waar nodig. Steek een handje toe in het magazijn als het nodig is. Kortom heel erg afwisselend.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:14

welkome Yontheke, klinkt erg leuk!!! ik heb zelf ook in een ver verleden bij een makelaarskantoor gewerkt. Was alleen de makelaar en ik en daardoor ook super afwisselend!

Compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 17:24

Hallo dames,

Ik ben Priscilla 22 jaar en werk inmiddels 4 jaar als Executive Assistant & Finance bij een software bedrijf voor de zorg.
Ik deed de opleiding directiesecretaresse maar ben tussentijds geswitcht naar de opleiding bedrijfsadministrateur. Later heb ik nog de opleiding PA gevolgd!

Mijn werkzaamheden bestaan uit het ondersteunen en ontzorgen van de directie, het verzorgen van een complete boekhouding, Financiële rapportages maken, personeelszaken en daarnaast ook nog verantwoordelijk voor de processen binnen het bedrijf!

Oja, vorige week had ik bij boktmeetings een topic geopend voor de secretaresses onder ons om eens een keer wat leuks te gaan doen. Helaas heb ik daar geen reactie op gehad. Maar wellicht nu? :)

Lennox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:11

En wat is het geworden happy2014? :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 21:16

Hier ook een afgestudeerd secretaresse :) Alleen... Ik werk niet als secretaresse :=
Het was voor mij teveel stilzitten achter een laptop, en tijdens stage kwam ik er al gauw achter dat dat echt niks voor mij is :+
Ik doe nu de opleiding tot opticien, maar doe op mijn werk bij de opticien ook wel wat administratie en andere secretaresse dingen. En ik moet zeggen dat mijn computervaardigheden sinds de opleiding onwijs vooruit zijn gegaan!
Dus ondanks dat ik niet als secretaresse werk, heb ik wel heel veel aan mijn opleiding gehad :)

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-16 12:04

Wat een stilte hier... Hoe is het met iedereen?

Allemaal goed het nieuwe jaar ingekomen? *\o/*

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:38

Heeft iedereen doorgewerkt of lekker vrij geweest?
Hier was het de drukste periode van het jaar, veel gewerkt en met een enorme werkdruk.
Momenteel moet ik het iets rustiger gaan doen, ben een beetje ingestort..

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:50

ik heb een aantal jaren terug ook besloten om salaris in te leveren en een baan te hebben. Als je het kunt doen (financieel) zou ik er zeker voor kiezen om aan het werk te blijven. realiseer je wel dat het salaris dat je nu in zal leveren er niet meer bij zal komen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:54

Hier ook een secretaresse! Op dit moment twijfel ik alleen of deze functie wel bij mij past en of ik dit wel echt leuk vind ...

Marnel93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:03

Ook ik ben Secretaresse!
Werkzaam als medisch secretaresse bij een dermatoloog.
Echt een topbaan, veel contact met patienten en erg afwisselend.

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 14:25

Nog de beste wensen.
Hier was ik de laatste week van het jaar vrij en verder gewoon gewerkt. En die maandag trouwens ook nog.