Mag ik even jullie advies? Zoals eerder in dit topic aangegeven ben ik druk aan het solliciteren omdat mijn functie per 1 december ophoud. Ik heb drie leuke organisaties aangeschreven en het geluk dat ik bij alle drie op gesprek ben geweest. Bij de Gemeente heb ik twee gesprekken en een case gehad en hoor ik dinsdag of ik ben aangenomen. Leuke baan, was mijn tweede keus. Gisterenochtend heb ik een derde gesprek gehad bij een academisch ziekenhuis. Ik kan daar 24 uur werken, dat doe ik nu ook. Het salaris is bijzonder goed, ik kan daar mijn huidige salaris behouden.
Tevens heb ik gisteren een gesprek gehad bij een super super super leuke organisatie. De baan is onwijs leuk!! de mensen is leuk, ben heel enthousiast!!! Het is wel een baan voor 28 uur verdeeld over 4 dagen en ik kan daar niet parkeren voor de deur. Maar verder is het helemaal top!! het salaris is wel 500 euro minder dan het ziekenhuis (als ik het maximale van de schaal ga krijgen), maar de baan is super! Ze hadden 238 brieven gekregen, dat zegt ook wel dat veel mensen het de moeite waard vonden om op te schrijven. Er zijn8 man op gesprek geweest, dus de kans is groot dat ik die baan niet krijg. (8 man op gesprek).
Nu ben ik gisteren door het ziekenhuis gebeld dat ik ben aangenomen. Super fijn natuurlijk in deze tijd! Maar het was wel mijn derde keus. Nu laat de organisatie waar ik gisteren het leuke gesprek heb gehad, vandaag of dinsdag iets weten. Zij maken de beslissing aan de hand van 1 gesprek. Ik denk dat ik een goede kans maak, hoewel wij natuurlijk wel met 8 kandidaten waren.
Nu mijn vraag aan jullie, zouden jullie het ziekenhuis afbellen mocht de leuke organisatie bellen? Ik heb er nu al slapeloze nachten van terwijl ik nog niet eens weet of het nodig gaat zijn. Ik zou het zo naar vinden en rot! om te bellen dat ik het niet doe. Ik moet nog wel een arbeidsvoorwaarden gesprek hebben daar, maar dat gaat goed komen. Ik word vandaag gebeld door hun of ik mijn huidige salaris kan behouden en dan plannen we een afspraak voor het arbeidsvoorwaarden gesprek.
Ik begrijp dat het een luxeprobleem is hoor, en misschien hoef ik geen keuze te maken, maar ik lig er nu al van wakker. Overigens heb ik het idee dat ik zelf ook bij het ziekenhuis geen eerste keuze ben. Zij gaven aan dat er een dame was die wel een research achtergrond had maar een andere baan heeft, maar dat ik geen tweede keuze ben hoor!! (lees, zij wilde niet, ik ben tweede keus

Graag jullie mening
. Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik zou doen aan de ene kant zeg ik zolang je geen contract getekend hebt ben je ze nog niets verplicht. Maar het is natuurlijk niet netjes om hun het de boel in gang te laten zetten en te laten denken dat ze een nieuwe medewerker hebben en dat je je dan vervolgens terugtrekt. Heel lastig! Juist omdat dit je derde keus was...