en uiteindelijk is een bachelor een bachelor en mag je met beide een master volgen. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
en uiteindelijk is een bachelor een bachelor en mag je met beide een master volgen. 
F_Orumster schreef:Tink89 schreef:De HBO'ers in mijn omgeving doen dingen zoals ze ze geleerd krijgen, zonder dat ze zelf weten welke wetenschappelijke grondslag er voor een bepaalde methodiek is.
Oneens en denigrerend. Wanneer je meer toegepast bent opgeleid maakt dat nog niet dat je enkel doet wat je geleerd hebt zonder overweging van wetenschappelijke gronden! Echt, dit raakt dus.
Yvank_ schreef:Precies ja Emmaa_en uiteindelijk is een bachelor een bachelor en mag je met beide een master volgen.
Emmaa_ schreef:Op het HBO voer je inderdaad op een ander niveau onderzoek, maar het is al een hele tijd terug ingesteld dat voor de meeste studies een afstudeeronderzoek gedaan moet worden, en dat is niet niks. Nee, het is niet te vergelijken met een masterscriptie, maar als ik kijk naar afstudeeronderzoeken van mijn opleiding en de bachelorscriptie van mijn ex zaten er toch wel grote gelijkenissen in.
xSwanHeart schreef:Maar Sheran, zeg jij dan zelf ook dat je een cursus rechten hebt gevolgd? Want wat jij als definitie aandraagt, is ook toepasbaar op een WO-studie.
Ik vind het als een WO'er het zegt over een HBO'er niet aardig klinken trouwens. Sheran schreef:xSwanHeart schreef:Maar Sheran, zeg jij dan zelf ook dat je een cursus rechten hebt gevolgd? Want wat jij als definitie aandraagt, is ook toepasbaar op een WO-studie.
Ik zou kunnen zeggen dat ik een cursus rechtswetenschap (bijvoorbeeld) heb gevolgd, maar het woord 'cursist' gebruik ik zelf eigenlijk niet. Ik hoor het dus vooral in de context 'ik geef college aan een groep cursisten' (HBO) of 'ik geef college aan een groep studenten (WO). Gewoon om een onderscheid te maken in het type vak dat je geeft.
jorika1986 schreef:Ach als hun dakkapelletje lekt moet je een kijken hoe blij ze zijn met een MBO timmerman als meneer of mevrouw de HBO'er met twee linkse klauwen het niet gerepareerd krijgt.
Nies_ schreef:Of ik nou word aangesproken als cursist, student of wat dan ook zal me ook een rot zorg zijn. Dat je je daar druk om kunt maken, bijzonder.
Iemands zijn opleidingsniveau is sowieso wel het laatste wat me interesseert. Dat schijnt ook vreemd te zijn. Het zegt gewoon helemaal niets over iemand. Ook niet over de intelligentie van die persoon en iedereen die denkt van wel.. Nou dat zegt mij dus juist een hoop meer.
vind het ergens wel "bekrompen" hoe ons scholensysteem in elkaar zit.
jorika1986 schreef:Ach als hun dakkapelletje lekt moet je een kijken hoe blij ze zijn met een MBO timmerman als meneer of mevrouw de HBO'er met twee linkse klauwen het niet gerepareerd krijgt.
Damned schreef:Ja, klopt. Maar je hebt dat bij t MBO ook weer verschillende niveau's. De laagste niveaus zijn eigenlijk vrij kansloos. Die mensen moeten ze stoppen met pesten in de schoolbanken en gewoon aan het werk zetten. Of mijn dakdekker perfect Nederlands spreekt interesseert mij bijvoorbeeld niks, ik heb liever dat ie al wat jaren langer werkervaring heeft.als belg zijnde zijn al jullie richtingrn heel ingewikkeld hoor![]()
dus mbo of hbo is ook al verder studeren?
en van 'hoog' naar 'laag' is het dan: universiteit, hbo, mbo?
wij hebben gewoon universiteit en hogeschool. Wat is dan eigenlijk het verschil tussen hbo en mbo?
Cookies schreef:jorika1986 schreef:Ach als hun dakkapelletje lekt moet je een kijken hoe blij ze zijn met een MBO timmerman als meneer of mevrouw de HBO'er met twee linkse klauwen het niet gerepareerd krijgt.
Ja of de schoonmaakster die het gebouw schoonmaakt. Laat die maar eens een paar weken het werk laten liggen. Of de vuilnisman. Je kunt nog zo op mensen neerkijken, we hebben elkaar allemaal nodig.
Ik begrijp er niets van dat je op mensen neerkijkt die een andere opleiding (of zelfs geen) hebben gedaan.
Damned schreef:als belg zijnde zijn al jullie richtingrn heel ingewikkeld hoor![]()
dus mbo of hbo is ook al verder studeren?
en van 'hoog' naar 'laag' is het dan: universiteit, hbo, mbo?
wij hebben gewoon universiteit en hogeschool. Wat is dan eigenlijk het verschil tussen hbo en mbo?