Hoe verdien je in redelijk korte tijd geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:16

Buitengebied , zo wat wiet kweken?

Nee joking :') , uhm kranten en folders betalen meer buiten het dorp. Hoe wonen jullie? , misschien mag je een kraam aan de weg om wat spullen te verkopen van eigen land ofzo. Lessen geven op een paard aan de buurtkinderen?

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:16

Zit er geen "jouw marktkraam" of iets in die richting bij jou in de buurt?? Dan kan je spullen verkopen.

Zelf had ik vanaf mijn 15e 2 bijbaantjes en heb ik gewoon m'n school en verzorgpony ernaast gedaan :)

Destination

Re: Hoe verdien je in redelijk korte tijd geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:25

Vakken vullen inderdaad :j
Verdient ook nog niet eens zo heel slecht.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 08:06

genja schreef:
Maar heb je dan al een paard gevonden? Laatst was je op zoek naar een betaalbare IJslander?
Zolang je nog geen paard hebt kan je beter nog geen zadel kopen.

Moet zeggen dat je wel een beetje overkomt dat je niet echt moeite wilt doen voor extra geld. Alle mensen van jou leeftijd zijn druk met school etc. Als je extra geld wilt moet je moeite doen normaal gesproken komt het niet aangewaaid.

Hoi,

Nee dat kan ik niet zijn. Ik verzorg al twee jaar dezelfde paarden maar eentje heb ik sinds oktober vorig jaar als mijn vaste paard net als zijn oudtante. Maar ik wil wel werken, het enige wat ik bedoelde was dat ik geen tijd heb om elke avond/middag/ochtend te werken, als jullie met zulke suggesties zouden komen.. ;-)

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 08:08

Rebecca schreef:
Buitengebied , zo wat wiet kweken?

Nee joking :') , uhm kranten en folders betalen meer buiten het dorp. Hoe wonen jullie? , misschien mag je een kraam aan de weg om wat spullen te verkopen van eigen land ofzo. Lessen geven op een paard aan de buurtkinderen?

Helaas geen kinderen in de buurt. Bovendien zijn het wedstrijdpaarden of paarden die met pensioen zijn. En we hebben alleen gras en struiken ;-)

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:30

buren helpen als er iets pp het land te doen is?

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:32

Als je in een winkel gaat werken is dat echt niet elke dag hoor. Als vijftienjarige werkte ik 2 keer per week 2 uurtjes

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 08:45

Dankjulliewel voor de suggesties :-) Ik ga vanavond even lijstje maken met wat wegkan en even rondkijken in de buurt of er ergens nog hulp nodig is. En de buren vragen idd, net als auto wassen :-)

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:57

Maar een bijbaantje is niet elke dag, hoor. Ik deed het zelf vrijdag, zaterdag en zondagavond (horeca). In de zomerperioden op zaterdagochtend en wanneer ik kon in de kassen.. Gaat prima naast school.

Iris02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:06

Oude spullen verkopen! Daar verdien je heel veel mee.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:13

TS, als je snel geld wil verdienen is werken een van je weinige opties. Bokkers hier in dit topic geven je zoveel tips maar je doet er niets mee heb ik het idee (dat kan niet, dat ook niet, nee dat ook niet). Een bijbaantje hoeft niet tijdrovend te zijn, je kunt toch een dag per week een uurtje of 5/6 ergens gaan werken? Baantjes genoeg voor jongeren. AH, Mac Donalds, kruidvat, hema, V&D enz.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:16

Spullen op marktplaats zetten :j

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:19

heitje voor karwijtje :+

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:19

Geld verdienen zonder te werken.. ik denk dat we dat allemaal wel willen. Denk dat je toch een baantje moet gaan zoeken, werken is niks mis mee en staat goed op je CV.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:26

Elke avond of in het weekend koken.En dan ook een hele maaltijd, geen friet.Doen mijn dochters ook in het weekend en vakantie.Ze krijgen daar dan geld voor.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:32

Anniek22 schreef:
genja schreef:
Maar heb je dan al een paard gevonden? Laatst was je op zoek naar een betaalbare IJslander?
Zolang je nog geen paard hebt kan je beter nog geen zadel kopen.

Moet zeggen dat je wel een beetje overkomt dat je niet echt moeite wilt doen voor extra geld. Alle mensen van jou leeftijd zijn druk met school etc. Als je extra geld wilt moet je moeite doen normaal gesproken komt het niet aangewaaid.

Hoi,

Nee dat kan ik niet zijn. Ik verzorg al twee jaar dezelfde paarden maar eentje heb ik sinds oktober vorig jaar als mijn vaste paard net als zijn oudtante. Maar ik wil wel werken, het enige wat ik bedoelde was dat ik geen tijd heb om elke avond/middag/ochtend te werken, als jullie met zulke suggesties zouden komen.. ;-)

Sorry dan heb ik je met iemand anders verward qua paard kopen maar vindt de eigenaar het dan wel goed dat je een eigen zadel koopt?
En tuurlijk kan je niet iedere dag werken mag je nog niet eens op jou leeftijd. Maar alle suggesties die genoemd worden zijn volgens jou bijna allemaal niet mogelijk. Nogmaals iedereen op jou leeftijd heeft het druk met school etc. Als je extra geld wilt moet je keuzes maken school gaat natuurlijk altijd voor maar naast school is er altijd nog tijd over dat is echt prioriteiten stellen. Wil je niet schrappen in de dingen die je naast school doet prima maar dan duurt het langer voordat je geld bij elkaar hebt.

charmaine90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:40

Ik ken de ts.
En wil even wat misverstanden uit de weg helpen.
Zij werkt op zaterdag als vrijwilliger bij een konijnenopvang.
Voor de rest gaat ze naar school en veel naar de paarden.
Dus ze is al veel tijd kwijt aan alles.
Ook is de vrouw waar ze paarden van verzorgt iets teveel op haar gaan leunen.
Waardoor ze veel wordt gevraagd voor dingen en er naar mijn idee iets teveel van ts verwacht wordt.
(geloof me, ik heb vroeger ook bij die vrouw verzorgd en op een gegeven moment verwacht ze teveel en dan is het lastig om nee te zeggen, aangezien je teveel om de paarden bent gaan geven).

Ook is er weinig echt in de buurt. Werken kan dan misschien wel, alleen als meisje van 15 jaar alleen in het donker door het bos fietsen, dat is het denk ik ook.

Maar Anniek, is het niet een idee om bij Gerda schoon te maken? Deed ik toen ook even.
Of bij een van de buren? Of dat je de honden gaat uitlaten van mensen in de buurt. Of dat je bijvoorbeeld bij buren vraagt of je stallen of weides mag uitmesten tegen betaling?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:43

Je kleren verkopen gaat je echt nooit genoeg opleveren. Het hele idee van tweedehands kleding kopen is dat je hooguit 5 euro betaalt voor een shirtje, dan moet je wel erg veel shirtjes verkopen wil je bij het bedrag komen dat je nodig hebt.

Persoonlijk denk ik dat je er niet onderuit komt om te gaan werken. Als je snel geld wilt verdienen kan dat makkelijk in de supermarkt, met een beetje vakkenvullen heb je in 2 maanden echt wel 150 euro als je het consequent opzij zet en wat extra diensten meepakt.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:49

vragen aan je ouders of je naar een rommelmarkt mag met spullen van zolder! en bv oude kleding. eventueel ook je buurvrouw, tantes etc. vragen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:52

Je kunt ook een website of you tube kanaal maken en daar adsense op zetten. Alleen ben ik er niet helemaal zeker van of dit mag als je 15 bent.

Kun je geen website maken (er zijn genoeg gratis mogelijkheden bijv. wix of weebly) voor je schilderijen? Zo via je website wat schilderijtjes te verkopen?
Ik heb even op je Facebook pagina gekeken, ik vind vooral de tekeningen van mensen erg mooi. Daar willen mensen toch wel wat voor betalen?

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:53

Snel en gemakkelijk (veel) geld verdienen bestaat niet. Of je moet in de plantjes gaan en dan bedoel ik niet geraniums ;) Maar zonder gekheid, kun je niet iets van een moestuintje beginnen en de groenten daarvan verkopen of wat dacht je van spullen, kleding etc verkopen.

Wij hebben zelf een oud ijzer bedrijf en daar komen regelmatig kinderen met een skelter met een aanhanger vol met oud ijzer (oud fietsen, rollators, stofzuigers etc) die ze bij de mensen thuis ophalen en hun brengen dit dan bij ons en zij krijgen er geld voor. Soms komen ze 2/3 keer in een middag en dan hebben ze toch al snel 20-40 euro afhankelijk van wat ze brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:54

Symbeami schreef:
Je kunt ook een website of you tube kanaal maken en daar adsense op zetten. Alleen ben ik er niet helemaal zeker van of dit mag als je 15 bent.

Kun je geen website maken (er zijn genoeg gratis mogelijkheden bijv. wix of weebly) voor je schilderijen? Zo via je website wat schilderijtjes te verkopen?
Ik heb even op je Facebook pagina gekeken, ik vind vooral de tekeningen van mensen erg mooi. Daar willen mensen toch wel wat voor betalen?

Adsense werkt alleen als je echt heel erg veel bezoekers hebt. Ik heb een redelijk goed lopende blog waar toch dagelijks wel op z'n minst honderd mensen op kijken, met pieken als ik artikelen plaats. Over een maand hebben we het toch wel over duizenden mensen. Toch heb ik nog nooit meer dan 10 cent per maand verdiend met Adsense.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:54

tja, ik denk dan leuk dat je de hele zaterdag aan vrijwilligerswerk kwijt bent maar als je verder geen tijd hebt zou ik liever een baantje nemen.

Ik had daar op jou leeftijd ook behoefte aan, eigen geld hebben is gewoon prettig.

Misschien mag je met de pony in kwestie wel een keer rondjes doen als het paard daar geschikt voor is op een braderie of iets? Kan je klusjes voor familie doen als je uitlegt waar je voor spaart? Misschien kan je ergens op een boerderij helpen? wellicht mag je spulletjes verkopen? en anders geduld hebben en sparen, zonder werk is er helaas nergens makkelijk geld mee te verdienen.

Ik zou daarbij goed oppassen wat je daarna koopt met je centjes want voor 100-150 koop je wellicht iets geks. Vraag iemand met je mee te kijken.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:55

tijdelijk niet op zaterdag als vrijwilliger bij een konijnenopvang. Dan kan je op zaterdag een baantje nemen.
Sorry dat ik het zeg maar je schilderwerk is nog niet goed genoeg om te verkopen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:01

Emmaa_ schreef:
Symbeami schreef:
Adsense werkt alleen als je echt heel erg veel bezoekers hebt. Ik heb een redelijk goed lopende blog waar toch dagelijks wel op z'n minst honderd mensen op kijken, met pieken als ik artikelen plaats. Over een maand hebben we het toch wel over duizenden mensen. Toch heb ik nog nooit meer dan 10 cent per maand verdiend met Adsense.

Oh ja, even vergeten het heeft wel behoorlijk wat tijd nodig, maar ik ken wel mensen die met Youtube wel een leuk extra zakcentje verdienen. Die hebben dan wel meerdere kanalen en moeten daar best veel voor doen.
10 cent per maand is een beetje jammer, dan verdien ik nog meer met Euroclix, Spaaractief en Qlics. In een paar maanden tijd toch al iets van 50 euro bij elkaar geklikt.