Studenten paardenhouderij/sport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 22:00

Ik heb vandaag mijn eerste into dag gehad op het terra in Groningen. Tot nu toe lijkt het een hele fijne school en een interessante inhoud kwa theorie. Ik heb in de week drie uur praktijk op een manege en 1 dag stage op een stal met jonge paarden. Gezien ik ook de normale vakken krijg Nederlans,Engels,rekenen,biologie,burgerschap, bedrijfseconomie en volgens mij nog meer.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 14:01

Fijn dat je het leuk hebt gehad filly!
Heb jij ook op school praktijk dan?
Laatst bijgewerkt door Zorro_ op 26-08-15 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Celine_Famke

Re: Studenten paardenhouderij/sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:45

Mijn eerste dagen op school waren goed bevallen hoor :j
Veel theorie gehad over het verzorgen van paarden, handel en voeding van paarden. Gister zijn de schoolpaarden terug gekomen van hun 'vakantie' en daar gaan we komende dagen dus ook mee aan de slag!
Wij hebben op donderdag altijd praktijk lessen :) Dus dan gaan we rijden/longeren/mennen etc.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 14:47

Gaaf Celine_Famke, fijn dat je het naar je zin hebt gehad.
Ik heb maandag intake, dus zal dan wel horen of we op school ook praktijk hebben.. Volgens mij niet.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 14:55

Hier in 2009 afgestuurd, MBO paardenhouderij en management nivo 4 in Enschede.

Ik kan iedereen afraden deze opleiding in enschede te volgen. Wat een triest laag nivo en al niet over de leraren te spreken. We begonnen met 45 mensen (nivo 3 en 4 samen) en er hebben er 4 van nivo 3 en 8 van nivo 4 een diploma gehaald) na 2 weken waren er al mensen die van de opleiding afgingen omdat ze dachten dat ze de hele dag paarden mochten aaien *zucht* Waarom dan in godsnaam een intake gesprek aan het begin van de opleiding
Als ik van te voren wist hoe deze opleiding ging had ik hem in minder dan de helft kunnen halen.

Ik heb zelf veel cursussen gevolgd om mij meer te ontwikkelen. Ook heb ik veel stages gelopen (meer dan nodig was)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:18

Zorro_ schreef:
Fijn dat je het leuk hebt gehad filly!
Heb jij ook op school praktijk dan?

Wij hebben de praktijk lessen op een manege waar we met de fiets of de bus heen moeten.

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 16:40

fijn dat je een leuke eerste dag hebt gehad filly!

wat woon je trouwens dichtbij mij, hier ekehaar (misschien een keer samen buitenritje ofzo?)

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 17:42

Nja. Dan maar even via mn telefoon :')

Ik begon dinsdag om kwart voor 9. Elke les een 'voorstelrondje'.. Dat ging wel irriteren.. Verder zaten we om kwart voor 10 in het lokaal voor rekenen/wiskunde. 5 voor 10 nog geen docent.. Kwam er ineens een vrouw binnen die zei dat wr een tussenuur hadden. Omdat ze blijkbaar nog geen docent hebben voor die les van ons.. Stond nergens op de roosterwijzigingen of ergens anders. Dat vond ik wel prut geregeld..
Ook was t rooster ook niet helemaal goed. Andere docent voor 'n les, en andere lokaalnummers. Maar dat zou nog veranderd worden, haha
Verder gewoon les, en al wat opdrachten. En verder.. Tja. Nog niet iets, hahaa

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-15 17:52

xPearl schreef:

Ik begon dinsdag om kwart voor 9. Elke les een 'voorstelrondje'.. Dat ging wel irriteren.. Verder zaten we om kwart voor 10 in het lokaal voor rekenen/wiskunde. 5 voor 10 nog geen docent.. Kwam er ineens een vrouw binnen die zei dat wr een tussenuur hadden. Omdat ze blijkbaar nog geen docent hebben voor die les van ons.. Stond nergens op de roosterwijzigingen of ergens anders. Dat vond ik wel prut geregeld..
Ook was t rooster ook niet helemaal goed. Andere docent voor 'n les, en andere lokaalnummers. Maar dat zou nog veranderd worden, haha

ai, het begin van de ergernissen haha :')
Bevielen de lessen etc. wel dan? En niet onbelangrijk, zit je in een leuke klas? :))

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:56

Hahaha jaa idd!
Ach weetje, ik snap het als je geen docent hebt kunnen regelen. Maar maak t duidelijk datwe een tussenuur hebben.. We hebben allemaal op magister en op de roosterwijzigingen gekeken, en daar stond niks... :')

Jaa, de lessen zijn wel leuk. Maar heb nog niet echt les-les gehad nog, haha. Wel wat huiswerk, maar verder niet, haha.
Jaa! Heb een leuke klas (:. Zit standaard met de Hoefsmederij, Paardensport en Paardenhouderij (Niveau 3&4). En met Nederlands zit k ook met bloem en handel volgensmij :).

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-15 19:27

Zijn er hier meer mensen die de enquête van het Grote Paardensportonderzoek 2015 ingevuld hebben? :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 12:06

xPearl schreef:

Wen er maar aan, welkom op het MBO waar je maandag het eerste uur op school staat en blijkt dat je rooster veranderd is en je de eerste 3 uur vrij bent :wave:

Breda is ook echt af te raden, maar zo te lezen gaat niemand daarheen.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-15 10:53

Even een update vanaf hier!

Ik ben inprincipe aangenomen, alleen moet ik mijn huidige opleiding dan voor 1 oktober afgerond hebben. Opleiding doet wat lastig etc. dus alles is inmiddels in werking gezet, hoef alleen mijn examen op stage nog te halen!

Maargoed tot op heden nog niks gehoord van school over wat ze besloten hebben en hoe de procedure gaat verlopen..

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 12:10

Is er bijna niemand meer aanwezig hier? :=

Allemaal druk met het begin van het nieuwe studiejaar?

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 18:02

Kwa huiswerk hier wel druk. De lessen bevallen goed. Veel theorie uit het boek en geen eigen laptop nodig. Leraren zijn heel behulpzaam en nemen goed de tijd voor ons. Praktijk lessen beginnen nu ook wat waarde te krijgen. Veel bezig met het exterieur van het paard en poetslessen, wat heel suf klinkt, maar nog best lastig is en waar meer bij komt kijken dan je denkt. Vandaag ook leren manen trekken iets wat ik nog niet kon. Ook dit word met veel geduld uitgelegd en de leraar blijft er dan even bij tot het goed gaat. Al met al tot nu toe een super opleiding.

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-15 18:27

Wat fijn dat het zo goed bevalt filly!

Op school zelf heb ik geen praktijklessen (althans niet met het paard). Dus ben benieuwd of wij ook zulke dingen gaan doen! :D

Ben zelf ook erg benieuwd naar de verdieping in de kennis, zoals je zelf ook al benoemd!

Ik zit nu in de afronding van mijn huidige opleiding, volgende week heb ik mijn proeve en als ik die haal ben ik geslaagd!! Dan is het nog even afwachten of ik voor 1 oktober uitgeschreven mag worden, dat wordt volgende week ook besloten. Dan kan ik me daarna nog inschrijven voor paardenhouderij, want ik ben in principe al aangenomen :)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 19:42

Wij hebben de dinsdag middag praktijk op een manege, verder theorie en een dag in de week stage.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:44

Wij hebben iedere donderdag praktijklessen (4 uur achter elkaar).

Vermaak mij verder wel op school, alleen (nu) nog wel veel herhaling etc. Maar goed, je moet natuurlijk bij het begin beginnen.

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:28

Haha sorry, ik wou elke keer reageren, maar vergeet t :').
Maar ik ben met mijn huiswerk bezig, dus dacht er even aan (:.

Ik heb ook wel wat huiswerk liggen, maar het is nog te maken op 1 dag - foei ingrid-. Daar moet ik echt wat aan gaan veranderen, haha.
(Sommige) lessen zijn best wel interessant. Zoals Anatomie. Heb (nog) geen commentaar over hoe alles nu gaat, haha :). Verder zou ik eigenlijk tot kwart voor 5 les hebben, waardoor ik mn bus pas om half 6 kan halen. Nu hebben we geregeld dat we gewoon 3u doorgaan en half 5 wegmogen (kwartier pauze valt weg). Nu mogen we natuurlijk wel naar de wc of iets, haha. Dus dat ik wel fijn dat het zo opgelost kan worden :j

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 15:21

Fijn dat jullie het allemaal zo naar jullie zin hebben! :D

Ik ben inmiddels geslaagd voor mijn huidige opleiding, nu in afwachting van wat ik maandag te horen ga krijgen. En dan kan ik me inschrijven voor de nieuwe opleiding! :D

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 15:22

Zorro_ schreef:

Ik ben inmiddels geslaagd voor mijn huidige opleiding, nu in afwachting van wat ik maandag te horen ga krijgen. En dan kan ik me inschrijven voor de nieuwe opleiding! :D

Ahhh, toppiee! (:. Gefeliciteerd!

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 15:25

xPearl schreef:
Zorro_ schreef:

Ahhh, toppiee! (:. Gefeliciteerd!

Dankjewel! *\o/*
Ben ook super blij! Nu kan ik de rest in werking zetten :)

Zorro_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 17:14

Ik ben definitief geslaagd voor mijn huidige opleiding!!
Morgen ga ik de aanmeldingspapieren tekenen voor de opleiding Paardenhouderij Management niveau4! *\o/*

xPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:30

Heee, topper! *\o/*

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 17:46

Gefeliciteerd en heel veel succes met de opleiding.