Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Zoe_97 schreef:Alle mensen die zeggen "niet vertellen" weten jullie wat Asperger precies inoud dan?
Ik heb voor mijn jaarwerk erg veel onderzoek gedaan naar autisme (en ook vooral Asperger) en ben met veel mensen in contact geweest die dit hebben. De mensen met lichte vormen kunnen naar mijn mening prima in zo'n job functioneren, maar tijdens een sollicitatiegesprek zal het zeker opgemerkt worden dat je "anders" praat. De meeste mensen met Asperger praten namelijk ietwat langzamer en zoeken langer naar hun woorden, ook zullen zij was duurder taalgebruik toepassen en praten alsof ze iemand van een voorname functie zijn (beetje woordgebruik van ministers ofzo).
Ik zou het dus gewoon eerlijk vertellen, aangezien ze het toch wel zullen merken! Dan kan je onmiddellijk ge positieve kanten benadrukken!
? De werkgever kan het prima doen met de info die hij/zij krijgt vanuit het gesprek. 

en vertellen kan altijd nog. Loop je vast, kun je het aangeven. Maar dan kennen ze jou al zonder label
Succes ts! Je zegt het inderdaad mooi, het is een onderdeel van je maar je bent niet je autisme
jij bent jij.
goed... Ik zal dan ook niet solliciteren op kassawerk om die reden haha maar dat vormt wel een belemmering als ik dat werk zou willen doen en dan is het niet vermelden onhandig .)
Air schreef:De mensen die zeggen dat TS het moet vertellen, gooien jullie ook al je slechte eigenschappen op tafel bij een sollicitatiegesprek?
Helemaal wanneer je prima functioneert met Concerta, zie ik geen reden om het direct op tafel te gooien.
Sizzle schreef:Of juist niet.
Ik heb ooit een baas gehad die tegen een wat emotionele werknemer schreeuwde: I hate weak people, don't you dare to cry....
anhighwood schreef:Ik als werkgever zou dat een reden vinden als het niet verteld word om na een maand te zeggen, daaaag mocht het wel uitkomen!
Iemand met asperge is juist een toevoeging, secuur, vlot ect ect
iemand die wat verzwijgt, is bij mij als werkgever niet de goede persoon, eerlijkheid staat voorop!
anhighwood schreef:Ik als werkgever zou dat een reden vinden als het niet verteld word om na een maand te zeggen, daaaag mocht het wel uitkomen!
Iemand met asperge is juist een toevoeging, secuur, vlot ect ect
iemand die wat verzwijgt, is bij mij verkeerd bezig, en dat zeg ik als werkgever, eerlijkheid staat voorop!
Nu kan een werkgever niet de goede inschatting maken.
dus ja, zeker vertellen, en nee het is zeker geen reden om iemand niet aan te nemen!