Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Sizzle schreef:Ik zie spijkerbroek met all-stars voorbij komen... Dat is echt geen nette kleding
Dan zou ik toch denken dat iemand geen moeite gedaan heeft of het niet interesseerd.
we zijn allemaal mensen en momenteel heeft meerendeels het warm 
san4nie schreef:Inderdaad, gewoon netjes en dan maar even warm. Snel van tevoren omkleden is wel een goeie. Vorig jaar had ik ook twee sollicitaties in de hitte. Maar ben wel netjes gegaan. In de auto op de parkeerplaats snel een blousje aan getrokken en zodra ik weer in de auto zat meteen weer uit.Elise95 schreef:Gewoon een broek en shirt over de schouder. Of inderdaad een net langer jurkje.
Ik zit vandaag met t zelfde. Tentamen fysiotherapie, dus lekker in m'n korte broek naar school en daar m'n tshirt en spijkerbroek aan en gympen.
Bij een tentamen heb ik me echt nog noooooit druk gemaakt om wat ik aan heb. Daar kijken ze echt alleen maar naar wat je op papier zet. Degene die nakijkt is vaak niet eens aanwezig bij het tentamen?
) en binnen ben je waarschijnlijk blij met je outfit als de airco op standje freezing staat. 
uggy schreef:Sizzle schreef:Ik zie spijkerbroek met all-stars voorbij komen... Dat is echt geen nette kleding
Dan zou ik toch denken dat iemand geen moeite gedaan heeft of het niet interesseerd.
Huh? Ik heb een keurige lichte spijkerbroek, en niet afgedragen allstars. Als ik die combineer met een blouse zie ik er prima uit. Er is niets mis met nette allstars.
uggy schreef:Sizzle schreef:Ik zie spijkerbroek met all-stars voorbij komen... Dat is echt geen nette kleding
Huh? Ik heb een keurige lichte spijkerbroek, en niet afgedragen allstars. Als ik die combineer met een blouse zie ik er prima uit. Er is niets mis met nette allstars.
sologirl schreef:Ik vind een spijkerbroek echt niet kunnen. Maakt niet uit om wat voor functie het gaat.

Amanda schreef:sologirl schreef:Ik vind een spijkerbroek echt niet kunnen. Maakt niet uit om wat voor functie het gaat.
Grappig. Ik heb inmiddels meerdere gesprekken gehad, elke keer uitgenodigd op 2e gesprek en gekleed in spijkerbroek.
Maar dan wel met een nette blouse of shirt, met jasje erover, nette schoenen, simpel maar netjes opgemaakt, haar met een clip in een staart of netjes in model los. En geen baggy spijkerbroek met veel frutsels. Simpel recht model.
Overigens ook wel afgewezen, net bij de laatste 2 enzo. Maar dat had echt niets met mijn outfit te maken. Bij een gesprek maakten ze zelfs een compliment dat je zo netjes, maar toch ook wel casual gekleed kon gaan.
Allen waren kantoorfuncties bij de overheid.
sologirl schreef:Daarom staat er ook "ik vind". Bij mij op sollicitatiegesprek komen in een spijkerbroek zou ik zeker meenemen in de beoordeling. Hetzelfde als iemand niet eens de moeite neemt een borstel door het haar te halen.
) vooral het stuk verzorging belangrijk. Iemand met een spijkerbroek kan er heel verzorgd uitzien, iemand in pak kan stinken, onverzorgd haar hebben en er slonzig bij lopen. Maar hij heeft wel een pak aan.
Amanda schreef:sologirl schreef:Daarom staat er ook "ik vind". Bij mij op sollicitatiegesprek komen in een spijkerbroek zou ik zeker meenemen in de beoordeling. Hetzelfde als iemand niet eens de moeite neemt een borstel door het haar te halen.
Ik vind () vooral het stuk verzorging belangrijk. Iemand met een spijkerbroek kan er heel verzorgd uitzien, iemand in pak kan stinken, onverzorgd haar hebben en er slonzig bij lopen. Maar hij heeft wel een pak aan.
Als ik in een sollicitatiecommissie zit gaat de verzorgde persoon met spijkerbroek (en inderdaad overhemd/blouse, verzorgd haar, nette schoen, etc.) toch echt voor. Even er vanuit gaan de dat de kwalificaties gelijk zijn.
Kom je daar aan in je pak