Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

GrumpyCat schreef:Waren al die horror verhalen uit Engeland of ook uit diverse andere landen, Maartje? Het is niet zo dat ik je niet wil geloven hoor, maar ik hoop gewoon dat het met dit gezin wel goed loopt.. naiëf dat ik ben
Wat erg dat dat bureau gewoon niet bereikbaar was. Moest je daar ook geld voor betalen als Au-pair zijnde? De website waar ik lid van ben (Aupairworld) regelt verder niks als het goed is, contact gaat echt via Au-pair en Host en daar moeten ook de afspraken gemaakt worden. Ik hamer echter wel op een goed contract, maar dat wil de host-mom volgens mij ook wel graag. Nog iets meer dan een half uurtje en dan begint mijn Skype gesprek, poeh de zenuwe!
Spannend Darah, dat jij volgend jaar ook gaat Au-pairen!
_Nelleke_ schreef:Jeetje wat een slecht nieuws zeg! Zo jammer! Kun je je baan niet alsnog informeren over de stand van zaken?
lieveli schreef:Wat een poedersuiker! Sorry hoor maar jemig.
Wanhoop niet, er zijn echt nog heel veel gezinnen die iemand zoeken. Maar zet dus volgende keer je geld niet op 1 gezin. Gooi een lijntje uit en zorg dat je wat te kiezen hebt.
Maartje1990 schreef:Ik zou, door de manier waarop dit nu al is gegaan, niet meer bij dit gezin gaan. Als het al zo begint vraag ik me af hoe het verder zou gaan

Je baan heb je al opgezegd en je zat al in dit traject, tot het vervelende 'foutje' van het gezin. Daarom zou ik gewoon gaan kennis maken. Je hebt niets te verliezen en wie weet volgt er een fijn gesprek en wordt het één en ander duidelijk.
Mocht het niets worden, heb je de eer aan jezelf gehouden en het netjes afgesloten. Cayenne schreef:Ik zou gaanJe baan heb je al opgezegd en je zat al in dit traject, tot het vervelende 'foutje' van het gezin. Daarom zou ik gewoon gaan kennis maken. Je hebt niets te verliezen en wie weet volgt er een fijn gesprek en wordt het één en ander duidelijk.
Vanuit daar kun je alsnog verder kijken, toch?Mocht het niets worden, heb je de eer aan jezelf gehouden en het netjes afgesloten.

_Nelleke_ schreef:GrumpyCat schreef:Een jaartje als stewardess klinkt ook niet slecht nee! Maar zijn er geen speciale opleiding eisen aan verbonden? Ik heb enkel een koksdiploma in de la liggen, omdat ik echt niet wist wat ik destijds moest. (en nog steeds niet)
Emirates hanteert geen speciale opleidingseisen behalve een afgeronde middelbare school opleiding. Je moet wel redelijk engels kunnen spreken omdat de interne (en door hen betaalde) opleiding van 6 weken in het engels is. De selectie is heel streng maar als je je goed inleest in de kledingvoorschriften en make-up en veel glimlacht is het goed te doen.![]()
Vliegen bij Emirates is zwaar omdat je lange routes vliegt en meestal maar 24u op locatie verblijft. Het is echter niet ondoenlijk en er zijn meerdere mensen die er al jaren naar tevredenheid vliegen. Emirates legt je bovendien op de route flink in de watten met de meest geweldige 5 * hotels en flink daggeld. Ze zijn geregeld in Nederland om te werven. Mocht je zoiets echt willen, lees je goed in voordat je je sollicitatie doet. (Je mag altijd PB-en.)
Wil je niet in zoiets pushen maar wil je meer uitleggen dat er meer is dan alleen au-pairen.
Eigenlijk ver beneden mijn opleidingsniveau en ik kan ook niet zomaar weg (want vriend, huis etc) maar anders zou ik er echt zo voor tekenen, in elk geval voor een tijdje!
_Nelleke_ schreef:Ik zou wel aangeven bij dit gezin dat het nu voelt alsof je 2e keus bent en dat dit voorval niet veel vertrouwen wekt voor in de toekomst. Je kunt natuurlijk altijd aan hun reactie zien hoe ze zich erover voelen en daar kan jij je mening weer op baseren.

_Nelleke_ schreef:Ja maar niet per e-mail aangeven maar echt tijdens het gesprek zodat je op je gevoel kunt afgaan. Als je de mensen voor je hebt zitten kun je beter peilen hoe ze zich er echt over voelen dan dat het op papier staat.
Ik ben een beetje het type mens die andere mensen wil 'pleasen' en daarom dit soort dingen ook wel snel wil vergeven. Zou wel goed zijn als ik gewoon aan zou geven tijdens het gesprek van 'joh, vind het niet zo leuk hoe het gelopen is en ik voel mij erg 2e keus en de manier waarop verdiend ook geen schoonheidsprijs.' lieveli schreef:Dit gezin wordt het niet. Je bent 2e keus en je bent verdorie geen speelgoed! Gewoon mailen dat je vriendelijk bedankt voor de kans maar dat je verder gaat zoeken.