Examenjaar HAVO 2015/2016

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 23:25

IlovePuk schreef:
Ierusju, hebben jullie al in 4 havo examens? Fijn dat je toch 5 havo mag doen!

Bij ons op school moet je met het PWS in drietallen en soms worden er uitzonderingen gemaakt voor tweetallen. Mijn vriendin en ik zijn nog met z'n tweetjes, wij hopen dat het zo blijft!

Ja idd. Verschilt per vak, maar de meesten hebben er 1 in de voor examenklassen. Die tellen voor een deel mee voor je examen dossier samen met practische opdrachten enzo. En dan in de 5e hebben we een aantal examenweken waar je ook schoolexamen maakt en het gemiddelde van alles wordt je schoolexamen cijfer.

Blue_Berry

Re: Examenjaar HAVO 2015/2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:47

Hoi ik kom me ook even melden :D
Ik ben Sophie, ik ben 16 jaar en woon in Flevoland. Ik heb een verzorgpony en een bijbaantje, voor de rest ben ik met een mooi rapport vol 7ens 8en en 9ens over naar 5 HAVO :) Ik heb het profiel NG met aardrijkskunde, Duits en Wis A. bij ons in de klas blijven er heel veel mensen zitten, van de 11 of 12 meisjes gaan er maar 5 door waarvan 2 zittenblijvers van vorig jaar. De jongens weet ik niet zo goed :') Voor het PWS hebben we al maatjes moeten inleveren (tweetallen). Het vak wordt denk ik biologie en anders scheikunde. We moeten volgend jaar ons onderwerk kort presenteren en de beste onderwerpen worden toegelaten bij de vakken. De populairste vakken zijn bio, scheikunde en natuurkunde.. dus dat wordt strijden om een plekje :')
Vandaag zijn de herkansingen en woensdag boeken inleveren en rapport ophalen en dan ZOMERVAKANTIEEEE *\%/* . Ik was er onderhand best wel aan toe :D maar wel heel veel zin in volgend jaar! Ik ga 2 weken op vakantie naar Frankrijk met een vriendin en voor de rest veel werken :$ en paardrijden. Wat zijn jullie vakantie plannen?
Nog geen plannen voor na de HAVO.. Wil heel graag aan een HBO beginnen maar ik heb werkelijk nog geen idee.. Als ik iets in mijn hoofd heb zitten veranderd het na 2 maanden weer dusja haha. Als ik het niet weet misschien VWO er nog achter aan en anders een tussenjaartje. Weten jullie al wat jullie willen studeren?

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:54

Dat scheelt al wel dat jullie van meerdere dingen al een aantal procent hebben dat meetelt!

Wat een goede cijfers Sophie! En wat blijven er veel zitten zeg, bij ons waren er twee bespreekgeval.
Ik ga ook naar Frankrijk op vakantie:) En ik ga denk ik veel naar de paarden.

Ik weet ook nog niet wat ik wil gaan doen. Misschien de kant van Sociaal pedagogische hulpverlening/ Maatschappelijk werk en dienstverlening .
Ben jij al naar open dagen geweest?

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 15:56

Ik meld me ook. :D
Ik ben Maartje, 17 jaar (bijna 18 :x), en ik woon in 't Gooi (NH). Paardrijden heb ik ongeveer 10 jaar gedaan bij de manege, maar nu heb ik een verzorgpaardje waar ik twee keer in de week naartoe ga. De reden waarom ik zo 'oud' ben is omdat ik eerst het vmbo heb gedaan, en daarna nog een jaar in Japan heb gewoond. Hoe ik vroeger de jongste van de klas was, ben ik nu de oudste. :+ Ik doe het profiel N&G met aardrijkskunde en muziek, maar zonder natuurkunde, waar ik best veel spijt van heb. Na de havo ben ik van plan om een hbo-propedeuse te halen, en daarna diergeneeskunde te doen. Ik hoop dat dat lukt, althans.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:37

Maartje , kan je diergeneeskunde studeren zonder natuurkunde ?

Donderdag begin van de toetsweek ! Bijna klaar !

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:42

Wat leuk zoveel mensen, vorige topic waren het er een stuk minder!

Vrijdag eind van de toetsweek hahaa, heb morgen nog Engels, woensdag Gs, donderdag BSM en vrijdag maatschappij. Dan een soort van sportdag en wij gaan survivallen, lekker met dat warme weer.

Succes alvast Faunty!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:43

Diergeneeskunde lijkt mij zo'n mooie studie! Ik heb dan wel natuurkunde en kan na de HAVO eventueel VWO doen. Maar ik heb geen 3e taal!

Faunty, succes! Zijn het veel toetsen?

Zo dat zijn nog veel toetsen Sabine. Succes nog! Laatste loodjes en dan ben je er weer even vanaf!

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:49

Het kan niet zonder natuurkunde, nee. ;) Ik ben dan ook van plan om nog een deelcertificaat te halen zodra ik klaar ben met de havo.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:49

Ik heb mij vanmiddag aangemeld voor de vavo. Nu afwachten wanneer ik een mailtje krijg. Ben alleen bang dat het woensdag moet, maar woensdag kan ik écht niet.

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 16:52

Nayomie, heb jij daarvoor geen toestemming van school nodig? een vriendin van mij wilde dat ook maar dat mocht niet omdat de school dat dan zou moeten betalen, dat is echt ontzettend vervelend!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-15 16:56

Jawel, vandaag heb ik een verklaring van school gehaald. De coördinator adviseerde mij zelfs om vavo te doen. Krijg vandaag nog mijn rapport digitaal zodat ik die dan mee kan nemen naar de intake. (En mijn absentielijst :+ )
Wat vreemd zeg die school daar geen toestemming voor geeft. Ook niet erg meedenkend voor de leerlingen.

xhanneadje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 18:45

Oh das wel tof zeg, bij ons doen ze daar dus heel moeilijk over.. Ze vertelde dat ze 1x toestemming hebben gegeven maar dat was een uitzondering, beetje flauw vind ik.

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:41

eindelijk toetsrooster binnen , nu de tijden nog .
do : alleen wiskunde A
vr: bio practisch SE en engels leestoets
ma : sk prachtish SE en nederlands
di : m&o en nlt SE
wo : bio SE en maatschappijleer SE

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:44

Oeh lekker druk... zijn de rest van de toetsen,wat geen SE is, een normaal Pw?

Edit; begin je deze donderdag met de toetsweek? Dan geven ze het lekker laat door..

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 14:55

jep , de rest zijn gewone pw en nederlands is een schrijftoets .
we beginnen overmorgen en de tijden weten we nog niet ! dat is eigenlijk altijd bij ons .
bijv. met profielwerkstuk moet je je aanmelden bij de leraar , de eerste 10 krijgen die leraar en de rest moet gaan zoeken . dat vertellen ze dan verdeeld over 2 weken aan klassen ......

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:04

Dat is ook niet echt aardig... Wij gaan zelf naar een docent toe, spreekt het onderwerp diegene aan dan wilt hij je begeleiden

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 15:58

Wij krijgen een docent toegewezen die verstand heeft van het vak waar jij je onderwerp hebt aan gekoppeld.
Erg luxe als ik het zo lees :P

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 21:31

@ilovepuk

Ik ben naar een openavond van inholland geweest maar daar niet heel veel wijzer van geworden :n ik was met een vriendin mee die wou kijken voor verpleegkunde dus ook niet meer gezien dan dat haha. En jij?

IlovePuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 22:29

Dus je weet nu dat verpleegkunde hem niet wordt? :P
Ik ben bij een opendag van Inholland en de HVA geweest.
Op school was er een beroepenmarkt, dan kreeg je dus verschillende voorlichtingen. Maar dat was echt helemaal niks. :n
Opleidingen werden gewoon erg slecht gepresenteerd, dan raak je niet echt gemotiveerd voor die opleiding :+

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 09:46

Dat heb ik dus ook! Gewoon zo weinig info, slechte antwoorden op gestelde vragen enzo. Niet motiverend gewoon :Y)
Verpleegkunde Inholland bood een zijstudie aan waardoor je versnelt kan studeren voor bijv de IC of een oncologie afdeling. Maar weet denk ik te weinig over het beroep verpleegkundige :') want wat ik van de taken zie dan hoef ik geen verpleegkundige te worden. Wij hadden ook een beroepenmarkt, ik heb maar overal boekjes gepakt en voor de rest rondgelopen. 1 school presenteerde het wel heel leuk maar de studie sprak me gewoon echt niet aan. volgens mij was dat de hotelschool?
Heb jij/jullie al iets gezien dat je/jullie aansprak?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 12:11

Ja, lerarenopleiding Nederlands! :)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:35

Wordt je dan tweedegraads leraar Nayomie?

saabineex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 12:35

Nee, er zijn teveel keuzes. Weet wel dat ik de economische kant op wil, maar dat kan ook nog zomaar veranderen. Ik wilde eerst hoger hotel school, maar daar moet je zo snel bij zijn en de kans is groot dat je daar niet wordt aangenomen..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-15 15:03

Blue_Berry schreef:
Wordt je dan tweedegraads leraar Nayomie?

Ja :)
Al zit ik na te denken om daarna mijn master te halen. Dan kan ik ook bovenbouw lesgeven.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 21:59

saabineex schreef:
Nee, er zijn teveel keuzes. Weet wel dat ik de economische kant op wil, maar dat kan ook nog zomaar veranderen. Ik wilde eerst hoger hotel school, maar daar moet je zo snel bij zijn en de kans is groot dat je daar niet wordt aangenomen..

Je kan toch hotelschool als eerste keuze doen? :) en dan nog een back up studie zoeken. Iets dat je ook leuk lijkt maar voor het geval dat.