Nayomie schreef:Nogmaals, sinds dit jaar is het verplicht om wiskunde on je pakket te nemen. Zie de link in mijn vorig bericht.
Klopt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
! Ook als de basis er goed in zit van wiskunde dan wordt het vervolg ook makkelijker om te begrijpen. Als je bij een bijles bent en je hebt daarna nogsteeds niet het idee dat je het snapt zoek dan een ander, een echt goede leraar kan jou goed opweg helpen. Aan bijles zit wel een prijskaartje, maar kijk eens op marktplaats! Eventueel kan je ook super hard je best gaan doen in de les, als de leraar ziet dat je hard je best doet maar dat je het nog steeds niet begrijpt zijn sommige ook wel bereid om buiten de les wat extra tijd te investeren
Nayomie schreef:vuurneon schreef:Wiskunde A of B verschilt niet in moeilijkheid van elkaar maar in hoofdonderwerpen. T is maar net wat je wil: ga je voor een opleiding waar kansberekeningen belangrijk zijn, is wiskunde A een betere keuze.
Mee eens. Wiskunde B heeft bijvoorbeeld weer veel algabra (wat ik gehoord heb) en wiskunde A bestaat voornamelijk uit kansen en statistieken. Ook valt daar een klein beetje algabra onder maar niet veel meer dan dat je in de onderbouw krijgt.
Daarop wil ik wel zeggen, kijk niet alleen naar je opleiding. Tuurlijk, het is handig om te bekijken wat je nodig hebt, maar denk vooral in 'wat kan ik, wat past bij mij'. Als Wiskunde B bijvoorbeeld je absoluut niet ligt, is dat niet verstandig om te nemen.
Als je ooit ergens niet uit zou komen kun je mij ook PB'en, misschien dat ik het dan zou kunnen uitleggen.
zo herkenbaar. bij mij is het kwartje alleen nooit gevallen haha. ik ben ook op de tiende precies geslaagd (5,0 se 4,0 ce) dus het is ook een kwestie van geluk hebben en zo veel mogelijk trucjes leren die je dan kunt na produceren. succes!! ik had wiskunde B maar ik weet niet of ik wiskunde A veel beter had gedaan, zijn twee verschillende takken in de wiskunde volgens mij. Destination schreef:Wiskunde C is er ook niet op havo. En wiskunde B is niet zozeer moeilijker dan wiskunde A, ze behandelen gewoon andere onderwerpen.
Misschien is bijles een optie?
Free2 schreef:Ik was even terug aan het lezen dus is enigszins oud bericht maar ik wilde hier toch graag even op reageren; Ik ben het met beide posts niet echt eens. Ik heb net het VWO afgemaakt met wiskunde A waarvoor ik een 6,1 voor SE had en 7,3 op examen. Wat ik de afgelopen 3 jaar heb gemerkt is dat wiskunde B echt moeilijker is dan A. Ik ken iemand die is blijven zitten omdat ze van WisB naar WisA is om moeten wisselen omdat B echt niet goed ging. Voor A haalt ze alleen maar goede punten. Ook van andere mensen die B hebben gedaan hoorde ik vaak dat het echt erg moeilijk was terwijl ik dat van A nooit heb gehoord.
Verder wordt er ook vermeld dat A vooral kansen en statistieken inhoudt en dat er in de bovenbouw niet veel algebra meer bijkomt. Dit is niet het geval (volgens mij dan), wij hadden gewoon de helft van de hoofdstukken kans/statistiek en de andere helft van de hoofdstukken algebra. En bij algebra komt er echt nog genoeg nieuwe stof bij, waarbij een goede basiskennis van de regels die je in de onderbouw hebt geleerd essentieel is maar er komen dus ook nog een hoop nieuwe regels en stof bij. (Die overigens goed te snappen zijn zolang je ze maar goed oefent.)
Ik wil zeker niemand bang maken om wiskunde B te gaan doen, en dit is ook absoluut geen persoonlijke aanval op vuurneon en Nayomie, maar ik wilde wel graag even dit zeggen om wat (imo dan) duidelijkheid te scheppen. En TS, niet opgeven en bijles nemenAls je ooit ergens niet uit zou komen kun je mij ook PB'en, misschien dat ik het dan zou kunnen uitleggen.
Het niveau van A en B is gelijkwaardig aan elkaar en het is persoon afhankelijk welke makkelijker of moeilijker is. Ben je goed in meetkunde en waardeloos in statistiek, is wiskunde B prettiger. Heb je het andersom, vermaak je je beter met wiskunde A.Free2 schreef:Nayomie schreef:Mee eens. Wiskunde B heeft bijvoorbeeld weer veel algabra (wat ik gehoord heb) en wiskunde A bestaat voornamelijk uit kansen en statistieken. Ook valt daar een klein beetje algabra onder maar niet veel meer dan dat je in de onderbouw krijgt.
Daarop wil ik wel zeggen, kijk niet alleen naar je opleiding. Tuurlijk, het is handig om te bekijken wat je nodig hebt, maar denk vooral in 'wat kan ik, wat past bij mij'. Als Wiskunde B bijvoorbeeld je absoluut niet ligt, is dat niet verstandig om te nemen.
Ik was even terug aan het lezen dus is enigszins oud bericht maar ik wilde hier toch graag even op reageren; Ik ben het met beide posts niet echt eens. Ik heb net het VWO afgemaakt met wiskunde A waarvoor ik een 6,1 voor SE had en 7,3 op examen. Wat ik de afgelopen 3 jaar heb gemerkt is dat wiskunde B echt moeilijker is dan A. Ik ken iemand die is blijven zitten omdat ze van WisB naar WisA is om moeten wisselen omdat B echt niet goed ging. Voor A haalt ze alleen maar goede punten. Ook van andere mensen die B hebben gedaan hoorde ik vaak dat het echt erg moeilijk was terwijl ik dat van A nooit heb gehoord.
Verder wordt er ook vermeld dat A vooral kansen en statistieken inhoudt en dat er in de bovenbouw niet veel algebra meer bijkomt. Dit is niet het geval (volgens mij dan), wij hadden gewoon de helft van de hoofdstukken kans/statistiek en de andere helft van de hoofdstukken algebra. En bij algebra komt er echt nog genoeg nieuwe stof bij, waarbij een goede basiskennis van de regels die je in de onderbouw hebt geleerd essentieel is maar er komen dus ook nog een hoop nieuwe regels en stof bij. (Die overigens goed te snappen zijn zolang je ze maar goed oefent.)
Ik wil zeker niemand bang maken om wiskunde B te gaan doen, en dit is ook absoluut geen persoonlijke aanval op vuurneon en Nayomie, maar ik wilde wel graag even dit zeggen om wat (imo dan) duidelijkheid te scheppen. En TS, niet opgeven en bijles nemenAls je ooit ergens niet uit zou komen kun je mij ook PB'en, misschien dat ik het dan zou kunnen uitleggen.
).
Als ik nu in de A boeken kijk zie ik er nog steeds niet veel in.
Dat dacht ik namelijk wel. BeSen schreef:Ik zit nog in de onderbouw ja, maar ik dacht dat was A het makkelijkst was? Ach ja het zal welmaar heb er nog nooit van gehoord van C haha
Joolien, ik snap gewoon niet, als ze iets uitleggen denk ik oh ja makkelijk en als ik het zelf moet doen dan is het echt van... Wat is dit.......

zillionke schreef:Is wiskunde dan zo belangerijk? Ik zou denken dat vakken als scheikunde , geschiedenis en biologie zijn IN MIJN OGEN belangerijker.. zelf zie ik het nut er niet van in mjaa