Pesten op het werk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 15:10

Ik ben niet anders gewend, ik werk al jaren in de zakelijke wereld en daar niets anders
dan gekonkel, bekokstoven, ellebogenwerk, bruine armen, roddel en achterklap en buitensluiten :7

De ambitieuze mensen zijn de ergste (vaak de tussenlaag/management), liefst over de rug van een ander hun doel bereiken }>

Ik ben 1,5 jaar de pineut geweest bij bepaalde mensen, daardoor slechte beoordeling/op de schopstoel,
terwijl ik 7 jaar daarvoor alleen maar hele goede beoordelingen kreeg :')
Maar nu ben ik alweer 1,5 jaar HOT, en wil iedereen mij weer bij hun team, laatste x hele positieve beoordeling met hetzelfde werk, alleen nu andere leidingevende :+

Ik hoor en zie het om mij heen, maar ik lach er maar mee...uiteindelijk: Karma is a bitch...de mensen die dat flikken, verdwijnen toch op den duur ~~}>

Ik denk dat het gewoon survival of the fittest is, kop boven water houden in de volwassenen wereld!

Juliette61

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:01

drawerlover schreef:
Inderdaad en dan moeten er perse mensen het pispaaltje zijn ervan. Natuurlijk Kun je niet iedereen even leuk vinden maar er bestaat wel zoiets als normaal met elkaar omgaan . Ga om met anderen zoals jij het fijn vind om behandeld te worden. Als mensen mij pesten doe ik het terug. Ik bedoel ik ga er vanuit dat ze zelf ook zo behandeld willen worden. Als hun het bij anderen doen....

Pesten doe ik niet echt terug, maar ben ook niet bang om iemand echt op zijn plaats te zetten, want ik weet dat als mensen te lang over mij heenlopen, ik op een gegeven moment uitbarst, met flinke gevolgen :')

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:11

Dat lijkt me vreselijk!

Gelukkig maak ik dat niet mee, wel maak ik mee dat er mensen zijn die niet gek zoveel doen en vooral tijd insteken met het kletsen/ ouwe prutsmutsen waardoor anderen er last van hebben: storen en/of uit concentratie halen/ extra werk opgescheept krijgen als gevolg doordat de ene geen moer uitvoert............en dat is net zo erg.

Of mensen die de kantjes vanaf lopen en de ander de schuld geven om zichzelf schoon en goed te praten............omdat ze niet meer kunnen bijbenen met de steeds hogere eisen die het werk stelt in hun personeel, maar geen cursussen willen volgen en/of opleidingen.

Een heel mooi voorbeeld, van lang geleden: 2 collega's werden op cursus gestuurd voor Windows, en nadat ze de cursus met "succes" hadden afgerond, vragen ze me nog steeds hoe het moet dit en dat, want ze wisten het niet meer, dat ze niet goed hadden opgelet.............

Maakt me niet uit, want het is hun eigen verantwoordelijkheid en wanneer een leidinggevende het op gaat vallen en ze erop gaan aanspreken..........haha, dan vallen ze alsnog door de mand........

Gewoon goed voor jezelf zorgen en doe gewoon je werk en na een fijne werkdag lekker naar huis gaan!

Ik kan alleen maar zeggen dat ik het geluk heb dat ik bij een bedrijf werk, waar ik er geen last van heb, want dit soort mensen worden goed aangepakt tegenwoordig en of is eruit gevlogen.

Het pesten wordt ook absoluut niet geaccepteerd, wel mag je veel plezier en grappen maken en dat is alleen maar fijn, lekker lol mogen en kunnen hebben op het werk.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 20-06-15 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Juliette61

Re: Pesten op het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-15 17:17

Ik denk dat het heel erg aan de leiding gevende ligt, als diegene het accepteer veranderen zulke dingen niet snel, en andersom natuurlijk.