Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:06

Als je 2 keer krijgt uitbetaald dan moet je werkgever het 2 keer aangeven. Je mag per persoon maar 1 keer korting krijgen dus het is niet relevant of het om dezelfde werkgever gaat. Zoals ik het nu begrijp krijg je normaal twee keer uitbetaald en nu maar een keer. Dus het kan een menselijke fout zijn als ze dat gewoon met de hand word gedaan

Kinke

Re: Weinig salaris gekregen, ''na aftrek vordering''? Wat is dit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:15

Is natuurlijk dikke onzin dat ze bij het bedrijf welke de lonen verwerkt geen antwoord krijgen, ze leveren namelijk zelf de gegevens aan bij dat bedrijf. De jaren dat ik de loonadministratie deed (hadden we ook uitbesteed, kreeg ik direct of in ieder geval heel snel antwoord). Bovendien is het belachelijk dat diegene aan wie jij je vraag hebt gesteld, zich hier blijkbaar niet druk om maakt.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:20

Ik vind je errug netjes hoor, ik zou smorgens, begin van de middag én einde van de middag bellen net zo lang totdat ik antwoord had. Goeie werkgever die zomaar zo'n enorm bedrag inhoudt van mijn loon zonder fatsoenlijke verklaring of antwoord. Zijn ze nou helemaal gek geworden! Hou vol en ga er achter aan, laat iemand eens moeite voor je doen! Bespottelijk dat er geen werk van gemaakt wordt, ik weet zeker dat als iemand zich wel druk maakt, er zó een antwoord komt en het gecorrigeerd kan worden!

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:24

Als je te veel heffingskorting gekregen hebt omdat ze die 2x hebben toegepast dan kan het zijn dat je te veel salaris hebt ontvangen en dat je terug moet betalen. In dat geval hebben ze namelijk te weinig loonbelasting afgedragen.
Maar dat is en blijft gissen. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt, want Kinke heeft helemaal gelijk, dit is belanchelijk.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:29

Emma_s_girl schreef:
Als je te veel heffingskorting gekregen hebt omdat ze die 2x hebben toegepast dan kan het zijn dat je te veel salaris hebt ontvangen en dat je terug moet betalen. In dat geval hebben ze namelijk te weinig loonbelasting afgedragen.
Maar dat is en blijft gissen. Ik hoop dat je snel antwoord krijgt, want Kinke heeft helemaal gelijk, dit is belanchelijk.

Dat hangt af van wat TS zelf heeft aangekruist op het formulier van de loonheffingsverklaring. Als er op 1 formulier aangeven staat niet toe te passen en dat ze dit met terugwerkende kracht te corrigeren zeg maar zou dan een reden kunnen zijn. Maar is dan wel zo netjes om het in dat geval aan te geven met een begeleidend briefje.

Dat het lang duur dat TS antwoord krijgt vind ik vreemd. In het systeem kan men zo nagaan wat er is gebeurd, dat kan in een oogopslag te zien zijn.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:31

bliver, bij mijn salaris staat de opmerking ''salaris na aftrek vordering''. Op mijn salarisstrook staat een -bedrag met de toevoeging ''vordering''. Niemand kan die vordering blijkbaar verklaren.

-Kinke, ik heb een nummer gebeld dat op mijn loonstrook staat met de mededeling ''als je vragen hebt over je loonstrook, bel dit nummer'', vervolgens kom ik bij de frontoffice van het bedrijf dat over de loonadministratie gaat. De communicatie binnen dat bedrijf zelf verloopt dus niet goed. Ik heb nog geen contact opgenomen met de werkgever zelf, dat doe ik nu even. De dames van de frontoffice lijken niet meer te kunnen doen dan het ''uitzetten naar de loonadministratie''.

daffodil, ik voelde me al opdringerig met mijn 4x bellen. Maar het is eigenlijk van de zotte. Ik krijg alleen steeds te horen dat de salarissen natuurlijk net overgemaakt zijn, en dat er daarom veel gebeld wordt en dat ze veel vragen krijgen. De dames van de frontoffice lijken er gewoon niet meer aan te kunnen doen en zijn ook gewoon heel vriendelijk en meewerkend dus boos worden daar lijkt me niet veel zoden aan de dijk zetten.

Emma_s_girl, dit lijkt niet het geval te zijn.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:33

ik was in de veronderstelling dat je je werkgever had gebeld. Dan zou ik dat nu zeker gaan doen.

Cossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 16:38

De werkgever levert de gegevens aan, in zou hun inderdaad snel aan het werk zetten :)

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:40

Ik hang in de wacht bij de werkgever :-) ze wilde me meteen al doorverbinden met die andere instantie... maar is nu aan het bekijken wat ze kan doen. Weer een vriendelijke miep overigens.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 16:52

Ze zijn het wezen uitzoeken, hadden toch het gevoel dat het wel aan de loonheffingskorting lag maar meer konden ze me ook niet vertellen. Het is ''uitgezet'' bij de salarisadministratie en ik zal toch echt moeten wachten tot die de tijd hebben gevonden om het voor me uitzoeken. Dat zal hopelijk in de loop van de week zijn.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 17:33

mooie boel daar... Dus omdat het is uitgezet moet je maar een week wachten? Juist omdat het negatief voor jou is. Zet ik er normaal prio achter. Als de *miep* een beetje mondig is dan krijgen ze veel voor elkaar hoor.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:09

Je kunt anders ook de belastingdienst vragen hoe het zit met de loonheffing, één werkgever, twee contracten en één salaris strook. (of toch 2 salaris stroken?). Dan weet je in ieder geval zeker dat het antwoord voor 99% klopt.

Ik vind dat je geduldig bent, maar ik vind het niet kunnen dat je nu bijna een week moet wachten op antwoord.
Ik weet natuurlijk niet om wat voor bedragen het gaat, maar het zou mij niet lekker zitten, wetend dat er een hypotheek, verzekering en dergelijke betaald moeten worden.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 18:26

Dat is een goeie, ik kan de belastingdienst wel even bellen morgen. Ik heb een vriend die bij de belastingdienst werkt, die vraag ik nu even.

Er zijn wel meer dingen waar ze mij op dit moment geen opheldering over kunnen geven. Op mijn salarisstrook staat niet wat ik uitbetaald krijg. Er staat alleen ''periode 5'', maar niet of ik bijvoorbeeld de uren uitbetaald krijg die ik heb gewerkt tussen 1 april en 1 mei. De mevrouw aan de telefoon kon mij dit ook niet vertellen, alleen dat de uren die je contract omvangen (1-uren contract in de thuiszorg en 3-uren in het verpleeghuis) dezelfde maand worden uitbetaald en dat de onregelmatigheidstoeslag een maand later wordt uitbetaald. De uren die je overwerkt (ik werk varierend van 20 tot 50 uur in de week) worden nog weer anders doorberekend. Ik kan dus nooit controleren of ik voldoende uitbetaald krijg. Voor de thuiszorg is het redelijk inzichtelijk op een medewerkersforum, maar ook dan weet ik niet of ik bijvoorbeeld week 22 t/m 27 uitbetaald krijg of iets anders. Je moet er maar vanuit gaan dat het klopt. Ik moet zeggen dat dit ook niet okee voelt.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 07:44

pfff wat een drama. Als je dus zelf niet oplet kan er een hoop mee gegoocheld worden. Bij mij staat alles in geuren en kleuren op mijn looonstrook maar is al een hoop gedoe met ort en verschuivingstoeslagen om te checken of het klopt.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 08:43

Ik lees al een tijdje mee, maar moet zeggen dat ik je echt heeeeel vriendelijk ben. Ik had direct bij ze op de stoep gestaan. Zeker naar dit heen- en weer gezeul. Continu het uitzetten schiet ook niet op.

Hopelijk is er snel duidelijkheid!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:25

Ben benieuwd of je inmiddels al antwoord hebt gekregen TS?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-15 18:50

Nee nog helemaal niets gehoord. Morgen bel ik weer. En ik gá mijn antwoord krijgen. Dit is te gek.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 09:07

Vrijdag weer gebeld. Ze was er toevallig net mee bezig maar volgens haar klopte de berekening die er stond niet. Ze zou nog even langs de loonadministratie lopen en me dan terugbellen, maar er was duidelijkheid *\o/* ik al helemaal blij.
Vervolgens wachten... wachten... me voorgenomen om om half 5 terug te bellen (ze sluiten om 17u), toen kwam er iets tussen en opeens was het 17:03... en niet meer bereikbaar. Ze had me dus alwéér niet teruggebeld. Ik pisnijdig het weekend in. -O-

Nu net weer gebeld, vriendelijk meisje aan de telefoon en nu kan ik ineens wél teruggebeld worden door de salarisadministratie zelf! Dat kon eerder al niet. Moet ik nog zien dat het daadwerkelijk gebeurt natuurlijk, dit is wel vaker beloofd. Ben erg benieuwd.

Zij kon niet erg wijs worden uit de overdracht die ze had gekregen en daarom moeten zij me terugbellen... het is dus blijkbaar allemaal erg onduidelijk wat er nou is verrekend. Wellicht toch een fout en had er geen 628,- ingehouden moeten worden maar juist extra uitbetaald. Nu al zin in het gesprek :') :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:07

Pffff dat jij je nog kan inhouden

Suusje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:27

Ach als je recht hebt op meer salaris dan komt het wel goed hoor. Wat hebben veel bokkers een kort lontje zeg! Vind dat ts het netjes doet :)

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:44

Het is ook gewoon belachelijk dat een werkgever een werknemer zo afwimpelt en niet doet wat zij beloven. Ik zou ook blijven verzoeken om duidelijkheid en niet afwachten. Doet TS ook niet hoor, ze blijft wel netjes. Dat vind ik wel belangrijk, "zeuren" om duidelijkheid is ok zolang je maar netjes blijft.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 11:50

Oh ik blijf gewoon vriendelijk door bellen totdat ik mijn antwoord heb. Dat wordt vanzelf vervelend voor ze, daar hoef ik niet eens boos voor te worden. Overigens hebben de dames aan de telefoon zelf ook allemaal prima door hoe vervelend ze het is en doen ze echt hun best dus dan kan ik niet boos worden :o

We wachten vanmiddag maar weer af. Maar als ik om 16u nog niks gehoord heb bel ik zelf weer terug, gewoon voor de zekerheid :')

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:24

Heb je ondertussen al wat gehoord?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-15 14:27

Natuurlijk niet :') :j maar ik bel om 16u weer. En dan verbinden ze me maar door. Dag is nog niet om.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 14:28

Goedzo ;)