Niet leuke functie aannemen voor het geld...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nedra

Re: Niet leuke functie aannemen voor het geld...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 20:59

In welke omgeving zoek je werk? Bij mij op het lab zijn ze op dit moment opzoek naar iemand ( wel als zwangerschapsvervanging ).

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:08

TS

Ik weet niet wat je hebt BMLO-TMLO-MLO-HLO
En dat is relevant om te kijken hoe je kansen zijn.

Ik heb zelf op allerlei labs gewerkt incl ZKH dus ik weet daar meer dan genoeg en je doet voornamelijk standaard analyse werk.
Want R&D is niet jouw vakgebied.

Hoe je het went of keert farmaceutische industrie, chemie en levensmiddelentechnologie is meer geld in te verdienen dan in milieukunde, medisch klinisch helemaal als je geen graad hebt.

En laat we eerlijk zijn gehalte bepalen is gehalte bepalen, net zo als een titratie.
Dan maakt het eigenlijk niet uit of je met bloed-poep-zetmeel- of knoflook werkt.
En als deze baan richting microbiologie is, is dat licht aanverwant lekker voedingsbodems maken en bacteriën kweken.

Niet zo kieskeurig zijn wees blij dat je iets aangeboden wordt in de laboratoriumsector.
Want leven van de staat is echt een afknapper. En je breidt zo wel je kunde uit.

Wieke86 dat was de sarcastische modem....de telraam van microscoop maakt voor de ts echt niet uit waar ze naar aan het staren is, de handeling is bijna identiek.

Bovendien toen ik bij de Shell moest gaan werken vond ik het ook niet leuk, voorheen deed ik medicijnen veel interessanter dacht ik.
Maar veel handelingen zijn zelfde je doet alleen een ander stof onderzoeken. (Ik deed vroeger R&D)
Laatst bijgewerkt door tita op 12-05-15 21:17, in het totaal 2 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:15

Ik denk dat je heel erg blij moet zijn dat er al binnen een maand een baan voor je beschikbaar is! Ik ken genoeg mensen die werkeloos geworden zijn en ook dachten dat ze zo weer een baan zouden hebben. Ze lopen nu nog thuis.

En nog een baan in je eigen sector ook. Je moet je schamen als je dit afwijst. Klinkt misschien als een aanval maar je bent blijkbaar nog nooit lang werkeloos geweest.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 21:19

Nedra schreef:
In welke omgeving zoek je werk? Bij mij op het lab zijn ze op dit moment opzoek naar iemand ( wel als zwangerschapsvervanging ).

TS woont regio Emmen.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 21:23

Helaas is de omgeving van Oosterhout een beetje uit de buurt. Ik zoek meer iets in provincie Drenthe / Groningen :D

Ik ben absoluut niet kieskeurig. Ik had een twijfelmoment en was even aan het doemdenken. Maar jullie meningen hebben mij zeker geholpen om daar even doorheen te komen.
Ik ga een gesprek aan met het bedrijf en van daaruit zullen we zien hoe het verder gaat lopen :)

janderegelaa schreef:
Ik denk dat je heel erg blij moet zijn dat er al binnen een maand een baan voor je beschikbaar is! Ik ken genoeg mensen die werkeloos geworden zijn en ook dachten dat ze zo weer een baan zouden hebben. Ze lopen nu nog thuis.

En nog een baan in je eigen sector ook. Je moet je schamen als je dit afwijst. Klinkt misschien als een aanval maar je bent blijkbaar nog nooit lang werkeloos geweest.

Ik ben inderdaad nog nooit werkeloos geweest. Het voelt voor mij lang, omdat de UWV-groep, waar ik in zit, al ruim meer dan de helft na een week alweer aan het werk was. Ik ben nog maar één van de weinigen die over blijft. Dus ja, ik had dat ook niet verwacht.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 22:35

Ik hoop dat je de baan krijgt en vanuit daar verder kunt zoeken. Lang werkeloos zijn is behoorlijk uitzichtloos en wordt ook steeds uitzichtlozer.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 10:32

Als jij het kwa reizen kan opbrengen, zou ik zeggen, neem het aan en ga dan verder zoeken. Dan heb je even iets, en zodra hetgeen op je pad komt wat je meer ligt, kun je meteen door. Toont je werkmentaliteit ook met volgende sollicitaties!
Succes dus met je gesprek :D