Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
UhNee schreef:Goof schreef:
Pubers van tegenwoordig hebben geen enkel idee wat seks is en hoe ermee om te gaan, al helemaal niet veilig.
Mijn leerlingen (middelbaar onderwijs) hoorde ik vorige week nog vol overtuiging zeggen dat je vrouwen kunt 'kopen' met geld, want als je geld hebt komen er vanzelf heel veel. Dat is wat informatie op internet tegenwoordig doet; verkeerde ideeën en beelden afgeven.
Pubers zijn onwetend en seksuele voorlichting in het middelbaar onderwijs is echt hard nodig!
Bedankt dat je alle pubers over een kam scheert! Ik kan van mezelf zeggen dat ik echt niet onwetend ben....
Waar trouwens ook wel meer voorlichting over mag komen is seksualiteit, geaardheid en het hele scala aan 'genders' met daarbij transgenders enzo.
anhighwood schreef:Emaaa...zeer zeker dat in engeland de gemiddelde leeftijd 16 is.
we hebben het over een gemiddelde leeftijd he....
veel zijn er rond hun 14 al ouder, dat heeft te maken dat er een zeer groot klasse verschil is in engeland.
Heb aan beide zijde van die klasse famillie zitten, en mijn tante is lerares..dus die zal het niet uit haar duim zuigen!
Dat betekend dat er dus een ENORM aantal tussen 12 en 15 een kind krijgen en een minuscuul gedeelte tussen de 17-40 jaar om tot zo'n gemiddelde te komen. Riddershow schreef:Condooms meegeven vind ik weer wat anders. Dat vind ik (iig op basisschool) en stap te ver.
Vanessa24 schreef:Mijn dochtertje is bijna vier en krijgt, wanneer zij de vragen stelt, al van mij seksuele voorlichting. Ik leg uit het verschil tussen jongens en meisjes, waar baby's vandaan komen. Dat knuffelen met iemand die je lief vind heel fijn kan zijn, maar ook dat nee ook nee betekend, dat niemand het recht heeft om haar op plaatsen aan te raken wat ongepast is. Allemaal op haar niveau en wanneer zij daarom vraagt. Dus 'genante' vragen 's morgens vroeg of in de supermarkt
(horen ze helaas op school van de hogere groepen op het schoolplein....) Emmaa_ schreef:Riddershow schreef:Condooms meegeven vind ik weer wat anders. Dat vind ik (iig op basisschool) en stap te ver.
Op de basisschool vind ik dat inderdaad een stap te ver, maar op het middelbaar onderwijs vind ik het geen overbodige luxe. Veel jongeren hebben geen bijbaantje, krijgen niet zo veel geld van hun ouders maar willen toch seks hebben. Condooms (vooral durex) zijn nou eenmaal erg duur en ik vind het echt geen raar idee om gewoon een strip mee te geven aan iedereen.
Ik koop ze zelf wel hahaha.
Gydja schreef:Op de basisschool vind ik dat inderdaad een stap te ver, maar op het middelbaar onderwijs vind ik het geen overbodige luxe. Veel jongeren hebben geen bijbaantje, krijgen niet zo veel geld van hun ouders maar willen toch seks hebben. Condooms (vooral durex) zijn nou eenmaal erg duur en ik vind het echt geen raar idee om gewoon een strip mee te geven aan iedereen.
Mijn vader vind dan dus ook dat ik ze niet zelf hoef te kopen en dat hij ze wel betaald. Hij wil gewoon dat het veilig gebeurd. Goed en aardig idee van hem maar het is ook zo vreemd om je vader te vragen om condooms te kopen of om geld terug te vragen voor condoomsIk koop ze zelf wel hahaha.
Bij ons in de eerste klas zaten ze ook wel eens op chatroulette (ofzo) nou wat je daar voorbij zag komen... Later deden ze onder techniek ook wel eens seks spelletjes op de computer.
En ja, er is iemand een keer betrapt..