Waarom doen jullie je boodschappen bij de AH?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ChristaB

Re: Waarom doen jullie je boodschappen bij de AH?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:37

Alleen maar omdat ik er langs fiets als ik van stal kom.

jahoorisgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:46

Omdat die overal op loop afstand zit, zowel thuis als bij school als bij m'n vriend. Ben er in 5 minuutjes. Andere supermarkten zijn al snel 20 minuten/een half uur fietsen.
En omdat de Albert Heijn een groter vegetarisch assortiment heeft dan de andere supermarkten in de buurt.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:52

Overzichtelijke en lichte winkels, vriendelijk personeel, fijne producten van eigen merk, dichtbij, ruime openingstijden.

Oh ja, en voor het grote assortiment kant en klaarmaaltijden :') Heb regelmatig geen tijd om te koken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:58

Ze hebben van die lekkere waterijsjes met kokossmaak hmmmmmm!!!!
En dingen als granaatappel en goede pitloze druiven kun je ook niet overal krijgen.
Daarnaast ben ik helemaal fan van die groentepakketten, oa voor soep. Kun je verse soep maken waarvan alle verse ingrediënten bij elkaar verpakt zitten in de juiste hoeveelheid en met recept erbij. Die pompoensoep is zooo lekker!
Nja om dat soort redenen dus
Als iets niet goed is kun je het gewoon zeggen en krijg je alleen op basis van je verhaal je geld terug. Ook erg netjes

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:07

Overzichtelijke winkel, fijne producten (ook het huismerk) en de allerbelangrijkste: lekker brood :')

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 20:08

Ik werk er, dus ik weet alles te vinden, wat bij de ander winkels hier in de buurt niet zo is. Daarnaast hebben ze ook wel een aantal producten die andere supermarkten niet hebben :) Hij is ook het dichtst bij, samen met de Em-te in dezelfde straat, maar dan kom ik toch meestal bij de AH uit

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 10:03

Ik ga naar AH voor beleg en pizza. Daar hebben ze meer keus in dan bij Dirk.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:19

Schone, overzichtelijke winkel. Over het algemeen vriendelijke personeel. En aantrekkelijke bonus aanbiedingen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:26

Omdat er geen Plusmarkt is in ons dorp :+

Voor mij maakt het qua afstand niet echt uit welke winkel ik kies. Onze AH is vorig jaar verbouwd en is daardoor een fantastisch mooie supermarkt met een heel uitgebreid assortiment geworden en daar hou ik van.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:29

Ik ga om de zoveel tijd speciaal naar de AH voor bepaalde producten/merken die ze bij de Jumbo om de hoek niet hebben. Verder ga ik altijd naar de dichtstbijzijnde supermarkt, in dit geval de Jumbo.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:35

Cabelona schreef:
Ik vind het een fijne winkel met een groot genoeg assortiment. Ook de keuze van huismerk en basic merk vind ik erg fijn. De kwaliteit van deze producten is ook goed. De indeling voelt logisch aan, en hier baseer ik ook mijn lijstje op. Meestal ook goede aanbiedingen. In verhouding ben ik bij een jumbo of een plus vaak duurder uit.

dat dus :)
en vaak goede aanbiedingen/ producten die wij vaak halen in aanbieding.

daarnaast kopen we bepaalde dingen ook wel bij emté of aldi, aangezien die erg dichtbij zitten en toch net ander asortiment hebben (verse sinaasappelsap bevoorbeeld)
bij de dirk komen we dan eigenlijk alleen een enkel keertje als ze hele goede actie hebben, maar winkel is onlogisch, krap en vaak acties uitverkocht.

aldi zit op 150m, emté en ah op 300, dirk op 350m

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:39

Ik haal meestal groente/fruit ergens anders, maar bij de AH kom ik graag omdat je daar makkelijker kleine porties kan kopen bijv. 300 gram gehakt of 2 stuks slavinken. bij lidl hebben ze altijd grotere verpakkingen. Ook vind ik die zelfmaakpakketten leuk (met de curry, erwtensoep, lasagne, en couscous). Ook hebben ze veel keuze in biologisch en volkoren producten.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:43

ik doe het liefst bij de appie boodschappen omdat ze er ruimere keus hebben aan groente (o.a)

Lisanne1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:47

zelf scan. goede kwaliteit. altijd alles op voorraad

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:48

Ik kom er liever niet, maar voor producten die de Lidl niet heeft moet ik toch wel daar heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:50

Omdat ik er werk en ik een bonus op mn loon krijg als ik een bepaald bedrag aan boodschappen er haal :=

W0PPY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:56

Omdat er een AH XL bij mij om de hoek zit. Dat vind ik echt een fijne winkel, ze hebben werkelijk alles en de xl heeft ook wel eens extra aanbiedingen. Als je altijd onder uit de schappen shopt en eet wat er in de bonus is, is het zelfs voor een student echt wel goed betaalbaar. Ik ben goedkoper uit bij de AH dan bij de Coop hier tegenover, die sla ik dus ook over (tenzij ik écht geen tijd heb voor mijn boodschappen en alleen even snel een pak melk moet halen).

En de zelfscan is fijn! Al zijn er wel steeds meer supermarkten die dat inmiddels gebruiken.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 13:58

Is het dichtstbij, ik weet waar de producten liggen en ze hebben ook alles wat ik zoek (andere supermarkten soms niet).

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:00

Omdat ik het niet fijn vind om meerdere winkels bij langs te moeten.
De AH heeft in principe alles wat ik nodig heb.
Verder hebben ze eigenlijk altijd alles op voorraad en hoef ik niet zelf datums te checken.
In de supermarkt van mijn vorige woonplaats kwam ik regelmatig artikelen tegen die 1 of meer dagen over datum waren.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:30

Cabelona schreef:
Ik vind het een fijne winkel met een groot genoeg assortiment. Ook de keuze van huismerk en basic merk vind ik erg fijn. De kwaliteit van deze producten is ook goed. De indeling voelt logisch aan, en hier baseer ik ook mijn lijstje op. Meestal ook goede aanbiedingen. In verhouding ben ik bij een jumbo of een plus vaak duurder uit.

Helemaal eens met bovenstaande.

Wij doen echt al onze boodschappen bij de AH (op soms slager/groenteman na) Andere supermarkten vind ik niet fijn en kom ik ook niet graag.

We zijn nu bezig met het kopen van een huis, en een van mijn eisen is toch wel dat er een AH in de buurt moet zitten. Wil daar zelfs wel iets langer voor rijden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 21:51

Omdat er hier vrij weinig keus is... op het dorp een mini super met een klein assortiment welke prijzig is.
Een dorp verderop een appie met goed assortiment en een dorp de andere kant op een voor jumbo begrippen kleine jumbo.
Waar ik dus ook niet alles kan halen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:03

Wij gaan altijd naar de AH XL omdat ze daar alles hebben, verder hebben ze een handige App en kun je zelfscannen; dus gemakszucht. Daarnaast hebben ze vaak goede aanbiedingen (m.n. de Hamsterweken)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:08

Omdat ik de AH een enorm fijne winkel vind.

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:09

Voornamelijk omdat hij dichtbij zit. Maar, later is er een Jumbo naast gekomen en daar ben ik nog niet geweest. Bij de AH weet ik alles te vinden, puur gemak dus denk ik. De AH is voor mij als student trouwens goed betaalbaar, het huismerk is helemaal prima daar :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 15:11

* compleet assortiment; hoef daarna niet nog eens naar een andere supermarkt.
* versafdeling groente/fruit van goede kwaliteit
* grote parkeerplaats
* centraal gelegen, dus makkelijk meteen langs slager, bakker, DA en Blokker.

Mijn evt alternatieven zijn C1000 (kleine parkeerplaats, slechtere kwaliteit versafdeling, beperkter assortiment) en Aldi (incompleet assortiment en zeer beperkt qua groenten, vaak ook niet vers), moet daarna alsnog naar Appie)