Wat is een normaal loon?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 12:54

inochiyo schreef:
MelanieB schreef:
Ik verdien zo'n 600 pm. Maar heb helaas maar 20 uur contract, werk veel over wat niet word uitbetaald en kan dus geen 2e baan nemen. Betaal samen huur van 2 kamers a 210 pm. Daarnaast verzekeringen ed. Tis beetje geld bij elkaar schrapen maar so far lukt het nog al kan ik zo helaas niks sparen en dat is balen.

niet meer overwerken dan...

Was dat maar zo simpel, maar dan vervangen ze me gauw genoeg..
sowieso is 2e baan niet te doen want ze verwachten hier dat je altijd maar beschikbaar bent. Maarja moet nog tot september dan weer naar school dus maar ff aanzien, maar irritant is het wel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 16:55

Je kunt toch zoeken naar ander werk en zodra je dat hebt :evaw:

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 01:12

Is gewoon een minimumloon en dat is inderdaad geen vetpot. Ook voor een 23 jarige is dat geen vet pot en word het moeilijk om in je eentje op je zelf te gaan. Kwestie van meer uren maken, maar dat is ook niet altijd even makkelijk.

Echter een voordeel van jou leeftijd is dat je nog in 1 vd flatjes aan Venkel / Laurier kunt komen!! En die zijn zeker niet duur, dacht 200 a 300 euro huur. Dus al ingeschreven bij de woningstichting? En dat eens overwegen? :)

Daarbij is het ook slim om even langs de gemeente te gaan, de gemeentelijke belastingen kun je volgens mij sowieso kwijt gescholden krijgen. En volgens mij zijn er nog meer regelingen, scheelt dat je geen studiefinanciering meer krijgt. Het is in elk geval zeker even de moeite waard om na te vragen! Wel doen wanneer je een goed beeld van de woonlasten e.d. hebt. Scheelt toch weer! En dan daarnaast nog de huur- en zorgtoeslag! ;)

Vergeet bij het kostenplaatje je levensonderhoud trouwens ook niet, boodschappen e.d. komen ook telkens weer terug en die kunnen soms ook erg duur uitvallen (zeker in het begin en schoonmaak middelen en alles zijn ook niet goedkoop). Het is een kwestie van even flink gaan rekenen en goed uitzoeken wat het nou echt daadwerkelijk kost. Dan kun je ook kijken wat haalbaar is en wat je moet doen om iets wel haalbaar te krijgen. ;)

Extra baantje word wel lastig in jou situatie inderdaad, toch zou ik zeggen paar uurtjes in het weekend in de horeca (gewoon proberen als het lichamelijk ook kan), helemaal nu de zomer er weer aan komt word het in die branche ook al een stuk drukker. Misschien eens bij de Harlekijn proberen? Of je komt een paar uurtjes bij de Mac werken? :P :Y) Gezellig hoor! :))

Maar dan blijft het alsnog een kwestie van minimumloon verdienen dus zoveel mogelijk uren maken en zoveel mogelijk sparen. Onmogelijk is het niet! ;)

Hoor het wel als je vragen hebt o.i.d. :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 21:48

Adrienne93 schreef:
Jaa een bijbaantje was anders een optie maar....
Ik werk 5 dagen in de week van 11 tot 17 dus daar een baantje naast is lastig, daarbij ben je al snel te oud voor horeca oid en heb ik ook een eigen zaakje maar daar kan ik nog geen winst uithalen...
Nou vind ik t prima thuis hoor!! Maar t was om een voorbeeld te noemen... Ik snap niet goed hoe anderen dat doen.

Ik heb nu al ruim 200 aan vaste lasten en dan woon ik thuis...
Maar benzine/belasting verzekering auto
Zorgverzekering a 106,00
Ik rook... 100 in de maand
Eigen website a 20 euro pm
En dan t volgende;

Kan niet zonder hond...

je zorgverzekering a 106 euro (je krijgt toch ook 70-80?) euro zorgtoeslag?dan is je zorgverzekering maar max 40 euro.....

en tja roken..dat is geen noodzakelijke levensbehoefte hoor en pure luxe