Studiemotivatie topic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:50

Ghostattack schreef:
Ik blijf wel bij 1010, lekker gedachteloos blokjes plaatsen :+

Klaar ben ik nooit met leren, heb toch altijd het gevoel dat ik 'niks' heb gedaan. Hebben jullie dat ook? Net alsof je niks hebt geleerd, terwijl je eigenlijk toch aardig wat hebt gedaan.

Dat heb ik inderdaad ook.. Vooral met samenvatten heb ik dat probleem. :=

Laura, als je een uur langer hebt doorgewerkt mag dat toch zeker. :D Ontspanning tussendoor is ook heeel belangrijk!
Wat is studyblr?

Dominique, succes! Je kan het zeker!
Wat is een stippensysteem?

LauraSaskia

Re: Studiemotivatie topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:52

Studyblr = study tumblr :D Die van mij is studerende.tumblr.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:54

Ziet er goed uit! Ga ik volgen. :D

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:55

Aaah, maar ik speel helemaal geen gams. :')

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 20:56

Dat gevoel van niks doen heb ik ook inderdaad! Eigenlijk best vervelend, want dan komt dat voldaan gevoel ook gewoon niet.

LauraSaskia schreef:
Jullie gaan wel hard! Zometeen wordt dit topic bijhouden ook nog eens een dagtaak :')

Heb vandaag een uur langer dan dat ik eigenlijk wilde doorgewerkt, dus mag van mezelf vanavond lekker in bed de serie kijken die ik, heel verstandig, in mn tentamenperiode ben gestart.

Maar dat is niet erg motiverend voor jullie natuurlijk. Jammer dat die bomen app niet gratis is voor iOs, had er al eerder naar gekeken. Studyblr werkt voor mij wel echt supermotiverend!

Oh heerlijk! Ik ben vandaag ook begonnen met een serie, heel eg handig inderdaad als je middenin in het leerwerk zit. :') Ach, laten we het maar zien als een afwisseling soms.

Stippensysteem ben ik ook benieuwd naar, ik ben nog steeds opzoek naar een goed planningssysteem.

Ik ben stiekem best trots op mezelf. Ik geloof dat ik nog nooit zoveel heb gedaan voor een geschiedenis toets als vandaag, nu maar hopen dat het morgen er ook allemaal uitkomt. Anders heb ik een klein groot probleempje. }:0

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:00

Ik kom me ook melden! Ik zit in het laatste jaar toegepaste psychologie aan de Hanze in Groningen. Mijn doel voor dit semester: afstuderen! :D
Doordat ik veel thuis zit nu, is het vaak lastig me er toe te zetten. Het is niet zozeer motivatie, want ik wil wel graag klaar zijn. Maar beginnen en uit bed komen is wel lastig.
Mijn planning voor morgen is:
8.00 wekker
10.30 paardrijles
12.30 ongeveer weer thuis, dan eten, hond uitlaten en omkleden
14.00 enquete voor mijn vrije ruimte verbeteren
16.00 op de manege zijn en tot 19.30 lesgeven
20.00 thuis, eten, douchen en naar vriendje

Dus weer weinig tijd om wat nuttigs voor school te doen.. :o

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:00

Carrera97 schreef:
Ik wil mij ook graag melden :) Ik krijg pas de motivatie om iets te doen als ik stress heb :+

Opleiding: SPH (eerste jaars)
Doelen: M'n P halen dit jaar (het liefst zonder herkansingen) en ik wil meer tijd besteden aan schoolwerk na school ipv het uitstellen tot het weekend.

Leuk nog een SPH student! Waar doe je de studie? :)

Ghostattack schreef:
[ Afbeelding ]

Sooo true! Ik zet vaak soundtracks van Assassin's Creed op, niet alleen prachtige muziek maar het werkt gewoon echt.

https://www.youtube.com/watch?v=uH1wfrOcvHg :))

Jaaaa ik zet ook zo vaak muziek van AC op! Heerlijk om mee te leren :D

Ik heb al een aantal boompjes geplant *\o/* Nu nog verder werken aan dat verslag, realistisch plannen is ook nog zoiets dat ik moet leren want no way dat ik dat verslag nog geheel af ga krijgen vandaag..

EDIT: klootquote

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:01

Ghostattack schreef:
[ Afbeelding ]

Sooo true! Ik zet vaak soundtracks van Assassin's Creed op, niet alleen prachtige muziek maar het werkt gewoon echt.

https://www.youtube.com/watch?v=uH1wfrOcvHg :))

Ohh dat klinkt echt heel logisch ja! Ik hou van gamen dus dit moet zeker helpen _/-\o_

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:05

Unoo, ik studeer aan de HU. En jij? :)

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:10

Carrera97 schreef:
Unoo, ik studeer aan de HU. En jij? :)

Avans Hogeschool in Breda! Bevalt het tot nu toe?

Carrera97

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:16

Ja prima. Ik mis af en toe wel uitdaging. Maar als ik op stage ben vind ik het helemaal leuk :)

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:18

Iedereen succes met de tentamens die komen!

Muziek leidt mij tijdens het leren juist weer af. Ook kan ik het beste mijn telefoon wegleggen, zo'n boompjes-app zou mij steeds dwingen om te kijken hoe ver m'n boom al is. :+

Ik moet zo nog twee paragrafen samenvatten en ben dan klaar voor vandaag. Tot nu toe snap ik het ook. :D

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:22

Muziek helpt mij meestal wel, ligt er wel aan in wat voor stemming ik ben. Soms kan ik muziek helemaal niet verdragen, soms alleen heel zacht, soms zet ik keihard muziek op. Nu ben ik keihard naar A Day To Remember aan het luisteren :+

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:24

Mag ik mij ook melden? Op zich motivatie genoeg, maar meer is altijd goed!

Studie: Eerstejaars Food & Business aan de HAN.
Doelen:
- P halen in 1 jaar
- Wiskunde op VWO niveau krijgen + voortentamen halen
- Bovenstaande omdat ik graag naar de uni wil!

Morgen mijn laatste lesdag en eerste tentamen van T3! Verder ga ik morgen nog even aan scheikunde zitten want die moet ik in T3 herkansen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:26

Unoo schreef:
Muziek helpt mij meestal wel, ligt er wel aan in wat voor stemming ik ben. Soms kan ik muziek helemaal niet verdragen, soms alleen heel zacht, soms zet ik keihard muziek op. Nu ben ik keihard naar A Day To Remember aan het luisteren :+

Inderdaad :') Het is maar net wat je stemming op het moment is. De boompjes app is niet veel te zien, het is eigenlijk een soort veredelde timer _O- Na bijvoorbeeld 30 minuten krijg je een melding en is je eerste boom gegroeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:28

Deels met Cowgirl eens, deels met Unoo en Ghostattack.
Met echt leren, dus stampen, kan ik geen muziek verdragen. Maximaal instrumental en dan zo zacht mogelijk. :')
Met dingen die niet zo moeilijk zijn kan ik prima muziek op hebben. :j

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:29

Ik meld mij hier ook even. ;)
Ik ben 17 jaar oud en doe op dit moment 4 Havo op het Goois Lyceum. Ik heb de 'lange route' genomen aangezien ik eerst mijn vmbo-diploma heb gehaald, en daarna nog een jaar naar Japan op uitwisseling ben geweest. Het scheelt dat ik altijd al een best vroege leerling ben geweest, waardoor ik nu 'nog maar' 1,5 jaar scheel met de rest van mijn klas. ;) helaas ben ik altijd al wel een uitsteller geweest, maar omdat ik nu het doel heb gesteld om door te willen gaan met vwo, heb ik beacht dat ik toch maar wat meer tijd aan mijn schoolzaken moet besteden.
Motivatiepunten:
- Langer en gedetaileerder leren met aantekeningen (vooral de Bèta-vakken)
- De tussenuren nuttig gebruiken
- Beter opletten in de les, niet meer zoveel praten
- Beter lezen bij toetsen; de meeste punten gaan er bij mij af door slordigheidsfoutjes.

Doelen:
- Een 7 of hoger staan aan het einde van het jaar
- héél hard werken aan natuurkunde en Duits (deze vakken moet ik in de vakantie inhalen)
- Uiteindelijk het vwo halen

In ieder geval succes, iedereen! :D zoals ik eerder heb zien staan is de Assassin's Creed soundtrack inderdaad heel fijn om mee te studeren. :D

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:31

:wave: ik meld mij ook! Heb op dit moment geen school, maar moet twee tentamens inhalen in april. Erg moeilijk om je motivatie te vinden als je zoveel andere dingen kan doen als je de hele dag thuis zit...!

Opleiding: vierdejaars student Diermanagement aan Hogeschool van Hall Larenstein in Leeuwarden
Doelen: twee hertentamens halen in april!

Planning voor morgen:
uitslapen tot max 10:30 (ben best wel moe namelijk :P)
10:30 -12:00 : aankleden, ontbijten en stofzuigen
12:00 - 14:00 : statistiek leren (mweeehh dat is zo'n rotvak, waar ik niets van snap)
14:00 - 15:00 : samenvatting leren
15:00 - 16:00 : even chillen :) serie kijken ofzo
16:00 - 17:00 : aan marketing beginnen

idapaulien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:32

Hoi,

Ik meld mij ook. Wie weet help het iets.
Vandaag had ik de hele dag vrij, maar eigenlijk 0,0 gedaan :o

Ik ben Ida en 20 jaar oud.,
Ik zit nu in het tweede jaar van de pabo (voor de tweede keer, wegens medische redenen)
Mijn doelen zijn om de opdrachten van de eerste drie modules voor 7 april (deadline) in te leveren. En verder uiteraard eind van het jaar alle 60 punten te hebben.

Straks nog even tot 21:30 huiswerk Friese didactiek maken en dan slapen.

Morgen:
08:00 wekker, paarden doen enz.
09:15 naar school toe en college.
11:15 reizen naar de fysio
13:00 behandeling
14:00 weer naar huis toe reizen
16:00 thuis, even chille en dan les geven
18:00 verder met de taalopdracht
19:00 eten maken, eten
20:00 afhankelijk van hoe ik mij voel nog even met de taalopdracht bezig.
21:00 rondje over de boerderij.
nog even op de bank hangen of op bed.

Mijn ouders gaan morgen naar mijn zusje in Delft, dus ik ben verantwoordelijk voor mijn andere zusje en broertjes en de boerderij..

Rachelle_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:36

Ik heb dat ook Unoo, het ligt echt aan mijn stemming. Ik heb ook echt een gek iets, ik heb niet zo'n heel brede muzieksmaak (voornamelijk hiphop & R&B) maar onder het leren luister ik het liefst hardstyle :') Ik krijg dan zoveel energie en ondanks dat het eigenlijk echt herrie is kan ik me supergoed concentreren, it's weird I know :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:42

Leuk, al die mensen die toch met hetzelfde probleem kampen. :D Wat jammer van het probleem, maar goed, hopen dat we aan het eind van het jaar (of wanneer dan ook) kunnen zeggen dat onze doelen behaald zijn. :))

Pfff, die ene paragraaf GS ga ik niet eens redden. :') Heb de eerste helft zo goed gedaan en uitgebreid dat ik daar behoorlijk veel tijd aan kwijt ben. Nu eerst maar een ander vak, morgen knallen voor zover dat gaat. :+

Mijn dag morgen:
6:50 opstaan, nog even latijn doornemen
7:50 naar school
8:30 les
15:25 uit.
Dan wachten tot 16:15 op school. Vanaf 16:15 tot 17:05 bijles. Dan richting huis. :D
Thuis ook nog wat doen aan GS, Frans en lv. Zucht.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:44

Ik heb morgen van 9 tot 12 tentamen.. Aan de ene kant fijn dat je dan 's middags niks meer te doen hebt, aan de andere kant moet je weer zo vroeg opstaan :') Ik ga wel lekker vroeg naar bed vanavond.

wendy_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:46

Ik volg even mee, begin waarschijnlijk in september weer met een hbo en mezelf motiveren was vaak nog wel lastig!

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 21:47

Ik moet morgen naar school van 10:15 tot 11:55, daarna lekker naar huis en op de bank kruipen met een serie denk ik. :D Volgende week nog drie toetsen, maar dat zijn in principe de easy vakken dus dat moet wel goed komen. Zal je net zien dat die helemaal mis gaan natuurlijk *\o/*