[ENQ]Online koopgedrag ruiters(kans op Kingsland sokken)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-15 09:23

Marsu schreef:
Halverwege afgehaakt. Als jullie uitkomsten willen analyseren, dan zou ik toch kiezen voor de Likert schaal, waarbij je ook een neutrale antwoord optie aanbiedt.
Je bent het er nu mee eens of mee on eens, maar een optie als geen mening of neutraal was er niet.

Dat is jammer om te horen :(
In één van onze eerdere reacties hebben we hier al een antwoord op gegeven. We hebben hier namelijk met ons team ook een discussie over gehad. De keus om de optie ''neutraal'' eruit te laten is om de respondent toch een keus te laten maken. Het is ook een eis van school om concrete gegevens te verkrijgen, anders maken we alleen aannames met ''neutraal'' antwoorden.

Balou_k

Re: [ENQ]Online koopgedrag ruiters(kans op Kingsland sokken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:35

Ik vond het een makkelijk in te vullen enquete, maar gaat de enquete nu over online koopgedrag of over het kopen van bitten specifiek? Of is dit laatste enkel als een specifiek voorbeeld gebruikt? :)

plantje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-15 09:45

Krijg ik nou serieus sokken als ik het heb ingevuld *\%/*

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 09:06

Balou_k schreef:
Ik vond het een makkelijk in te vullen enquete, maar gaat de enquete nu over online koopgedrag of over het kopen van bitten specifiek? Of is dit laatste enkel als een specifiek voorbeeld gebruikt? :)

Mooi om te horen dat het soepel verliep. :)
De paardenbitten worden alleen als specifiek voorbeeld gebruikt, om te zien wat voor koopgedrag daar aan hangt.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 10:12

Ik denk dan dat je beter een ander voorbeeld had kunnen nemen dan een bit. Ik koop amper een nieuw bit en ik ga er ook niet na opzoek. Toen ik mijn paard kocht heb ik het zelfde type bit gekocht dat ze altijd al had bij de vorige eigenaar. Een bit gaat nou niet zomaar stuk. Ik heb al 7 jaar de zelfde.

Misschien was het dan handiger om een voorbeeld als persbeschermers te nemen. Die koop je namelijk veel vaker. En als je ze niet koopt omdat het nodig is doe je het misschien wel voor de mooi voor bij een setje.

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 10:41

Gydja schreef:
Ik denk dan dat je beter een ander voorbeeld had kunnen nemen dan een bit. Ik koop amper een nieuw bit en ik ga er ook niet na opzoek. Toen ik mijn paard kocht heb ik het zelfde type bit gekocht dat ze altijd al had bij de vorige eigenaar. Een bit gaat nou niet zomaar stuk. Ik heb al 7 jaar de zelfde.

Misschien was het dan handiger om een voorbeeld als persbeschermers te nemen. Die koop je namelijk veel vaker. En als je ze niet koopt omdat het nodig is doe je het misschien wel voor de mooi voor bij een setje.

Bedankt voor het invullen en de feedback.
Waarom we de keus voor een bit hebben gemaakt zullen we even verder uitleggen.
Een bit is een product waar veel onderzoek van tevoren mee gepaard gaat voor een aankoop ervan. Het is niet zomaar een product waarvan je het opmeet en daarna koopt. Een ruiter wil presteren en zorgen dat het bit goed in de mond ligt van het paard, zodat de rit zo comfortabel voor paard en ruiter is. Het is een product waar tijd in gaat zitten vooral vanwege het meten, testen en experimenteren. We willen hiermee zeggen dat dit een speciaal product is en vandaar dat we dit als voorbeeld gebruiken, om te zien wat het response is op dit soort producten. We hadden inderdaad een ander speciaal product kunnen gebruiken, maar onze keus lag bij de bitten. Hopelijk hebben we het kunnen verduidelijken waarom we die keus nu gemaakt hebben.

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 12:25

Mainresearch schreef:
Gydja schreef:

Bedankt voor het invullen en de feedback.
Waarom we de keus voor een bit hebben gemaakt zullen we even verder uitleggen.
Een bit is een product waar veel onderzoek van tevoren mee gepaard gaat voor een aankoop ervan. Het is niet zomaar een product waarvan je het opmeet en daarna koopt. Een ruiter wil presteren en zorgen dat het bit goed in de mond ligt van het paard, zodat de rit zo comfortabel voor paard en ruiter is. Het is een product waar tijd in gaat zitten vooral vanwege het meten, testen en experimenteren. We willen hiermee zeggen dat dit een speciaal product is en vandaar dat we dit als voorbeeld gebruiken, om te zien wat het response is op dit soort producten. We hadden inderdaad een ander speciaal product kunnen gebruiken, maar onze keus lag bij de bitten. Hopelijk hebben we het kunnen verduidelijken waarom we die keus nu gemaakt hebben.

Aha ja als je het zo stelt is het heel logisch. Maar als ik dat denk ik van te voren had geweten had ik de vragenlijst denk ik op een andere manier ingevuld. Bedankt voor de uitleg :D

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-15 16:31

@ Gydja, Thanks voor het begrip en voor het invullen :D

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-15 09:16

Iedereen bedankt voor het invullen van de enquête tot nu toe. De enquête is nog steeds online en we zien jullie response graag verschijnen. :)

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 08:58

De enquête is nog online :D

sannerocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:22

Ik denk dat de sokken al vergeven zijn, of niet? haha

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 09:31

Ik denk het wel haha.
Ik vond het wel een fijne enquête, maar het specifieke vragen naar bitten vond ik wat raar, ik koop vrijwel nooit bitten, maar daarentegen wel halsters, dekjes enz.

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 10:06

sannerocky schreef:
Ik denk dat de sokken al vergeven zijn, of niet? haha

Nog even afwachten jullie zullen zien :)

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 16:30

gerpiegorp schreef:
Ik denk het wel haha.
Ik vond het wel een fijne enquête, maar het specifieke vragen naar bitten vond ik wat raar, ik koop vrijwel nooit bitten, maar daarentegen wel halsters, dekjes enz.

Mooi om te horen dat het soepel verliep. De keus voor de bitten was, om te zien hoe het koopgedrag is op een product waar veel tijd in gaat zitten voor een aankoop.

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 15:57

Enquête is nog online en klaar voor jullie response :D

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:05

Heb hem ingevuld. :)
Ik miste alleen wel een beetje de ruimte voor eigen opmerkingen, zoals bij sommige vragen de keuze 'Anders...' staat, dat wilde ik graag bij meer vragen zien.

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-15 16:33

Dank u voor het invullen van de enquête

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:44

Ik heb hem ingevuld, leuke enquete! :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:49

Ook ingevuld

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:50

ingevuld, wel beetje langdradig en naar mijn idee veel van dezelfde soort vragen.
Jammer dat je maar 2 social media mag gebruiken in de enquête, zo krijg je toch een minder goed beeld van wat mensen gebruiken? Ik gebruik bijvoorbeeld: FB, Twitter en Instagram. Maar kon er maar 2 kiezen
Laatst bijgewerkt door Loes1996 op 09-04-15 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 16:52

Ingevuld. Hopelijk mag ik nog meedoen voor de sokken. Die vreet de wasmachine altijd op :=

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 09:35

Thanks voor het invullen :D

@Loes1996, We hebben hiervoor gekozen, om mensen toch een keus te laten maken van wat nou hun favoriete of meest gebruikte social media kanaal is. Er is ook een optie ''Anders'' beschikbaar waarin u drie, vier of meer social media kanalen in kan vermelden of een ander niet eerder benoemde social media kanaal, mocht u daar de behoefte aan hebben. Toch bedankt dat u de moeite nam om de enquête in te vullen.
Laatst bijgewerkt door Mainresearch op 10-04-15 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 09:36

Ah vandaar!
Hopelijk kon ik nog meedoen voor de sokken hihi

Mainresearch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-15 16:22

In ieder geval bedankt voor het invullen :D

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-15 16:36

Ingevuld :)